Errae Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 heisann. Jeg sliter litt med at mail() sender for mye informasjon i mailen når jeg bruker ekstra headers. Mailen ser slik ut: Reply-To: [email protected] Message-Id: <[email protected]> Date: Thu, 7 May 2009 10:22:07 -0100 (GMT+1) X-MDRcpt-To: [email protected] X-Rcpt-To: [email protected] X-MDRemoteIP: xx.xxx.xxx.xx X-Return-Path: [email protected] X-Envelope-From: [email protected] X-MDaemon-Deliver-To: [email protected] X-Spam-Processed: testdemo.no, Thu, 07 May 2009 13:18:54 +0200 Mailen som skal sendes Jeg vil at eposten skal kun si "Mailen som skal sendes" Koden er: <?php $mailtilkunde .= "Mailen som skal sendes\n"; $headers = "From: [email protected]\r\n"; $headers .= "Reply-To: [email protected]\r\n"; mail($email,"Mail til kunde",$mailtilkunde,$headers); ?> Noen som har noen ideer? sikkert ganske så lett (= Tusen takk. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Viser klienten din headers i innholdsfeltet? Da tror jeg jammen det er på tide å bytte klient. Lenke til kommentar
sygard Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Skrev en liten wrapper klasse rundt php sin innebyggde mail funksjon så jeg skal slippe å huske syntaksen og navnene til header-strengene. Pakk ut filene i en mappe, inkluder "<mappe>/Mail/Mail.php" i ditt script og bruk funksjonene for å sende mail. Det er noen eksempler i example.php filen. /sygard. Mail.tar.gz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå