Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

overklokke E8400, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

hei, nå har jeg lært litt om dette med overklokking og prøvd meg ut.

som det står i tittelen så har jeg en E8400 prosessor som jeg allerede har klokket til 3.6Ghz med stock kjøler (ny kjøler på vei) :thumbup:

det jeg lurer på er: om jeg vil klokke prosessoren opp til rundt 4 Ghz når den nye kjølern kommer, vil jeg være nødt til å endre på noe annet enn bare FSB og Vcore?? det er det eneste jeg har endret på så langt, også har jeg økt litt på volten til NB

er rimelig nybegynner innenfor dette med klokking, så hjelpende svar ville vært til stor hjelp... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det jeg lurer på er: om jeg vil klokke prosessoren opp til rundt 4 Ghz når den nye kjølern kommer, vil jeg være nødt til å endre på noe annet enn bare FSB og Vcore?? det er det eneste jeg har endret på så langt, også har jeg økt litt på volten til NB

NB volt skal nesten ikkje økest, NB blir nesten aldri ustabil med mindre du har veldig høg frekvens, v-core (cpu spenning) der imot, den må du nok øke litt ja, men ikkje øk mer enn nødvendig, og ikkje får masse, da dette fører til kortere levetid, høgere varme osv.

google: intel spec

Øverste link, så finner du din cpu, der viser det info som kan vere greit, max anbefalte volt osv.

Lykke til :thumbup:

Mvh.

Oddbjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...