Glenn Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei! Jeg og samboeren skal i juni til Budapest. Vi lurer derfor på om vi skal ta ut penger i vår lokal bank her, men det er vel ikke sikkert de har all slags valuta i bankene? De bruker HUF (forinter). Enda ikke EURO der nede altså. Er det noe lurt å bare bruke kort der, eller ta ut penger i minibank der i stedet? Hva anbefales? Regner med det er en del kortsvindel og slikt, så vil helst bruke kort minst mulig. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg ville brukt kredittkort på alle litt større kjøpt. I tillegg ville jeg tatt ut en passelig sum fra en minibank på flyplassen når du kommer ned for å ha til småting som brus osv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 det er dyrt å ta ut penger i minibank i utlandet. Jeg vil anbefale at dere feks tar ut et beløp i uken til feks mat, drikke og andre småting og bruker kort til de større tingene. når jeg er ute å reiser betaler jeg så så si alt med kontant og tar ut 1-2 ganger i uken. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 det er dyrt å ta ut penger i minibank i utlandet.Det kommer helt ann på om man har en gebyrbank eller ikke. Selv bruker jeg Skandiabanken og tar ut og betaler småbeløp når jeg er i siviliserte land. Siste bruk av kortet i utlandet var 294 islandske kroner fra en kiosk på Island i helgen, og det har allerede kommet inn i nettbanken som ca. 15 kr. Null mere gebyr. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvilken kurs du får er også en del av dette regenstykket. Generelt sett lønner det seg, etter det jeg husker, å ta ut med debet-kort og betale med kredit-kort. (men så har vi disse bankkortene med Visa da ......) Sam Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Tusen takk for tips alle sammen! Har heldigvis en bank som ikke tar gebyr for minibank-uttak, men 1,75% valutapåslag. Tror jeg går for å ta ut penger når vi kommer ned dit, og bruke kort på store beløp. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Tusen takk for tips alle sammen! Har heldigvis en bank som ikke tar gebyr for minibank-uttak, men 1,75% valutapåslag. Tror jeg går for å ta ut penger når vi kommer ned dit, og bruke kort på store beløp. Jupp, og som det skrives, men som jeg glemte å spesifisere. Debetkort, altså ditt vanlige visakort knyttet til kontoen, til å ta ut fra minibank og kredittkort til handling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå