Gå til innhold

[Løst]Skal til Budapest - bør vi ta ut penger i bank eller kun betale med kort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren skal i juni til Budapest.

Vi lurer derfor på om vi skal ta ut penger i vår lokal bank her, men det er vel ikke sikkert de har all slags valuta i bankene? De bruker HUF (forinter). Enda ikke EURO der nede altså. Er det noe lurt å bare bruke kort der, eller ta ut penger i minibank der i stedet? Hva anbefales?

Regner med det er en del kortsvindel og slikt, så vil helst bruke kort minst mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er dyrt å ta ut penger i minibank i utlandet. Jeg vil anbefale at dere feks tar ut et beløp i uken til feks mat, drikke og andre småting og bruker kort til de større tingene. når jeg er ute å reiser betaler jeg så så si alt med kontant og tar ut 1-2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
det er dyrt å ta ut penger i minibank i utlandet.
Det kommer helt ann på om man har en gebyrbank eller ikke.

Selv bruker jeg Skandiabanken og tar ut og betaler småbeløp når jeg er i siviliserte land. Siste bruk av kortet i utlandet var 294 islandske kroner fra en kiosk på Island i helgen, og det har allerede kommet inn i nettbanken som ca. 15 kr. Null mere gebyr. :cool:

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips alle sammen! :)

Har heldigvis en bank som ikke tar gebyr for minibank-uttak, men 1,75% valutapåslag.

Tror jeg går for å ta ut penger når vi kommer ned dit, og bruke kort på store beløp.

Lenke til kommentar
Tusen takk for tips alle sammen! :)

Har heldigvis en bank som ikke tar gebyr for minibank-uttak, men 1,75% valutapåslag.

Tror jeg går for å ta ut penger når vi kommer ned dit, og bruke kort på store beløp.

Jupp, og som det skrives, men som jeg glemte å spesifisere.

Debetkort, altså ditt vanlige visakort knyttet til kontoen, til å ta ut fra minibank og kredittkort til handling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...