Gå til innhold

Kartapplikasjon hjelp til JAVA

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med et GIS(Geografiske informasjonssystemer) prosjekt, som jeg ønsker å gjøre tilgjengelig for massen. Problemet er at jeg har null(null) erfaring med JAVA, og trenger derfor hjelp til å lage den!

Kort fortalt:

1. Programmet må kunne lese inn 4 lag med bilder som inneholder celle-verdien 1-4.

2. Mulighet til å vekte de ulike bildene: En "dra" funksjon, som gir mulighet for å gi feks bilder "sjøutsikt" mer vekt enn laget "avstand til vei". Formler for dette kan jeg ta meg av:)

3. Resultatet av denne sammenslåingen må siden vises i et eget vindu.

4. Dersom mulig: Kunne zoome og navigere seg rundt i resultatet fra punkt 3.

En bonusfunksjon ville vært å kunne gjøre applikasjonen tilgjengelig på nettet.

Spørsmålet blir:

Er det noen som kunne tenke seg å prøve seg på prosjektet?

Mulig det er masse informasjon som mangler, gir selvfølgelig mer hvis det er noen som synes dette er interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig det er masse informasjon som mangler, gir selvfølgelig mer hvis det er noen som synes dette er interessant.
Informasjon som mangler:

Hvem representerer du? Er det privat, hobby, skole eller bedrift?

Hvem kommer til å eie resultatet? Blir det fri programvare eller har du tenkt å håndtere rettigheter på en annen måte?

Hva kan du bidra med?

Hva får folk igjen for å bidra?

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at det kommer opp fire tilfeldige bilder, som brukeren kan velge hvor mye tilfredstiller forskjellige krav som "Sjøutsikt" og "avstand til vei"? Hva er disse lagene?

Og hva mener du i punkt 3? Skal alle bildene sammensmeltes til ett enkelt bilde? Overlappes, eller skal de fades over hverandre?

Hvor kommer disse bildene fra, og hvor skal de lagres, samt informasjon? Database, XML, textfiler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...