Gå til innhold

Ghosting m.m. på skjermen

XYG

Anbefalte innlegg

:new_woot:

Heisann!

Jeg kjöpte Asus GTX260 for 2-3 måneder siden. Har fått betydelig ghosting på skjermen etter jeg erstattet mitt gamle Asus Geforce 6600 med det her nye kortet. Det skjer på både DVD filmer og videoklipp på Youtube.

Skjermen jeg bruker er LG LCD på 1400x900 opplösning, nöyaktig hva den het husker jeg ikke, men den har fungert problemfritt.

Jeg husker ikke om jeg fjernet Geforce 6600 driverne för eller etter jeg tok ut selve kortet. Men de ble fjernet og så ble driverne for GTX260 installert.

Har også en del flimring på skjermen på LOADING skjermen i Quake 4. Det ser ikke ut til å skje under loading skjermen med Doom 3...

Har noen her noen forslag på hva jeg kan sjekke for å rette opp i dette?

Tusen takk for hjelp.

Det fungerer forresten ellers helt fint, kjörer Unreal Tournament 3 greit, Doom 3, Quake 4, dog noe skuffende med tanke på prisen jeg betalte, og hvordan mitt gamle kort kunne kjöre Doom 3 såpass bra i forhold i dette, med tanke på alderen på det gamle og prisforskjellen på de to... sant nok kjörte jeg Doom 3 på medium för og det kjöres i ultra nå, men likevel...

Ghosting fenomenet skjer forresten först og fremst på svarte bakgrunner, eller - det blir så å si aldri helt svart, for å si det på en enklere måte...

F.eks. om jeg ser på film, så kommer först logoen til selskapet, så blir det svart, men det er gigantiske pixler som blir igjen av logoen og det kunne blitt forvekslet med et 150x150 opplösning video som er forstörret til fullskjerm. Samme så ut til å skje med Blu-ray...

... jeg kjöpte forresten en Blu-ray spiller fra LG som hadde region lås. Uvitende om dette, da min forrige DVD spiller var region fri, fikk jeg låst den til sone 1 og det byr på ubeleileligheter, samtidig som programvaren som fulgte med for Blu-ray er en forbanna vits...

Endret av XYG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være sikker på at du har driverne rett installert. avinstaller driverne enda en gang, kjør så Driver Sweeper og restart PCen. Installer drivrne på nytt og se om det hjelper.

Hjelper ikke det, prøv å spille en stund med et spill som krever en del av grafikk kortet ditt, avslutt spillet og sjekk temperaturer med GPU-Z og post temperaturer.

Det kan være at du har problemer med drivere eller med kjøling, for meg virker det som problemer med drivere, men hvem sa jeg var et geni da??? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...