Gjest mann30 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Dagens frigjorte moderne jenter har fått lov å innføre en ny standard, tilpasset deres single-liv som seksuelt bevisst kresen og tøff amazone- "jeg vil ikke ha en snill fyr, jeg vil ha en jeg kan bryne meg på!" Man er enten en leader eller en follower, tydeligvis. Hvor ofte hører man ikke jenter som klager til go'vennen sin om hvor ille og ufine og enspora og bedritne vi mannesvin er? "Hvorfor kan jeg ikke finne en snill fyr som deg? En somk tar meg på alvor, som er oppmerksom og som bryr seg om meg som person?" Er det flere som reagerer på det irrasjonelle i dette? Er det slik kvinner egentlig er? Eller følger de bare på en trend og et kvinnekollektiv som kjører sitt eget løp, uavhengig av hva naturlovene måtte ha lagt til grunn for relasjonen mann-kvinne? Men altså...bad boys, hva er nå det? Er det et diffust uttrykk noen kvinner har brukt om den latente tøffheten/lekenheten de kanskje finner fysiskt tiltrekkende hos mannen rundt eggløsningsperioden når kåtheten styrer litt? Denne siden av naturen er vel ganske klar, og de færreste menn har vel problemer med det? Man kan vel være pågående og "mannlig" osv når det "trengs" vel? Men derfra til denne syke greien kvinner idag har satt som minstekrav til oss menn i form av tøff-i-trynet-krav som går på tvers av vår oppdragelse og input fra mora i huset...blir ikke det litt i overkant provoserende? Skal man ikke kunne slappe av i et forhold, uten å hele tiden måtte tenke etter: "Hmmmm, er jeg for snill nå? Gir jeg for mye etter nå? Er jeg tøff nok nå? Blir hun lei av meg, strekker jeg til? Skal jeg være huleboer nå? Er timingen rett?" osv.. Hvis det hele tiden er sånn at vi menn må være på vakt og tenke etter hva vi sier og gjør, er ikke dette en indikasjon på at noe er fundamentalt galt!? Er det slik kvinner egentlig er? Hva sier isåfall dette om deres lune og psyke? I konstant opposisjon mot mannen, konstante krav og standarder? Og skal vår lykke og ønske om tosomhet, noen å elske osv være avhengig av hvorvidt vi trår rett og bruker rette type skuespill i rette situasjoner?!? Det er ikke rart at ekteskap går i oppløsning, og at det kryr av single folk her til lands! Når kvinnen fordrer to menn i sin tilværelse, badboyen og den snille kjønnsløse vennen, har man jo lagt lista på et nivå som forhåpentligvis flere og flere menn ikke gidder etterkomme! Og det er jo sikkert for mange også provoserende å høre sannheten. Tenker da på kvinner. Man får et helt klart inntrykk av at de har laget en forsvarsmekanisme som brukes ganske bevisst ifht "anklager" de måtte få fra oss menn. Hvis vi våger å si imot dem, forsvare oss selv osv, ja da er vi noen surpomper! Da er vi bitre og urimelige, og får så hatten passer! Hvis vi ikke sier noe, toner det ned eller er avventende, ja da høster vi forakt for unnfallenhet! Da er vi veikrygget og tør ikke stå opp for oss selv osv.. Er det rart at man blir forvirra og oppgitt ? Og hvorfor ekisterer http://godevibber.no/ og lignende steder som gjør gode penger på å selge sjekkekurs til oss "stakkars ulykkelige menn som ikke greier å få oss dame" mon tro ? Forøvrig må jeg si at jenter er utrolig lite empatiske når det gjelder problemstillingene gutter står ovenfor i forhold til å sjekke damer. Dere lager dere forestillinger om hvor enkelt det er hvis man bare er laidback og er seg selv, at det bare blir teit og unødvendig hvis man jobber skikkelig med saken eller analyserer. En beslektet situasjon finner vi i det virkelige liv. Hvis jeg går opp til en dame på byen, hvor mange menn har gjort det før meg? Hvis hun er 25, har gått ut en gang i snitt hver uke siden hun var 18 og blir tilnærmet i snitt av 4 gutter hver gang får du 1456 (1 ganger 4 ganger 52 ganger 7) gutter som har prøvd seg før meg. Hvis hun innen denne alderen ligger med 8 gutter så har jeg en sjanse på 1 til 182 på å lykkes hvis evnene er like. Men, liker jeg henne? det vet jeg ikke enda. Jeg gidder ikke regne mer, men det blir en helvetes masse damer å snakke med. Jeg må ikke bare bruke tid, jeg må også ha selvtillitt til dette og takle avvisningene. 182 avvisninger per suksess. Vi befinner oss i totalt forskjellige virkeligheter og dere kan ikke bruke noe som engang ligner på deres egen referanseramme for å leve dere inn i vår virkelighet og våre utfordringer. Dere burde vise en god slump ydmykhet og prøve å tenke grundig over hva det innebærer å befinne seg i en slik situasjon fordi den er ekstremt vanskelig. At man som gutt kan komme til å investere en god del tid og krefter i dette er ganske forståelig. Noen jenter har hatt rundt 5 partnere og er fornøyd med det. Noen har hatt rundt 30 og er fornøyd med det. I begge tilfeller har det vært jentenes privilegium å velge dette uten å måtte gjøre en innsats for å tilegne seg muligheten. For en gutt fortoner det seg svært anerledes! Er dette likestilling og rettferdig ? Det lurer jeg på! Lenke til kommentar
۩ҲЖҲ۩ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Oi, du bryter det ned i matte faktisk. En enkel regel for meg er, får du god kontakt med personen så kan du bygge på dette. Aldri spille noe man ikke er, det vil slå tilbake om det blir noe langvarig. (man kan selvsagt begrense seg eller utfolde seg utover det vanelige, men aldri spille en helt annen.) Dem sier de vil ha badboys fordi jenter liker drama, og dette knyttes nok også opp mot seksuelle fantasier. De fleste vil nok ha en som er bestemt og har egne meninger, men fortsatt kan være en de kan snakke med, og ikke bruke som dørmatte. Det er en vanskelig balanse og finne, og det finnes ingen matematisk formula eller svar på hva "damer" går for. Damer er individuelle som oss, og liker forskjellige ting. Om de ser styrke, individualitet, og at personen kan ta vare på segselv. At personen er interresert i det damen sier og bryr seg, men står sterkt og ikke er "klengete dørmatte" så går resten derifra. Samlede interresser er viktig, småflørting og du må få henne til å ville ha DEG, ikke bare vise at det er du som er den eneste som er interresert. en såkaldt "hard-to-get", uten å sette en hardfront som ikke kan brytes igjennom. Eksempelvis på en date på en resturant, at mannen virker bestemt, er glad, og tilbyr seg å betale for regningene. Da vil damen se på mannen som en "alpha-male" instinktivt, og da se styrken i han, og føle seg tryggere. Å finne balansen mellom å ikke virke desperat men fortsatt interresert er og en faktor. Er utrolig komplisert denne enkle paringsdansen til menneskene, men det er også det som gjør den så fin i mine øyne. Jeg er nå i et lykkelig forhold som jeg har i lang tid vært allt for "tøffel" og sjalu (damer liker litt sjalusi, det viser at man bryr seg, men ikke for mye..) Jeg har blitt mer bestemt, og "egen", samtidlig som jeg viser interresse i henne og er ikke lenger åpenlyst sjalu på allt og alle hun prater med. Dette har styrket forholdet veldig, og vi er kommet veldig mye nærmere. Dette er da mine tips til sjekking, noe som for all del ikke er en fasit, det finnes ikke. Man må finne noe som fungerer for seg, og gå på det. Mangler man litt i utseendet kan det kompanseres med humor og humør, fungerte for meg Lenke til kommentar
۩ҲЖҲ۩ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Og et lite tillegg: Den type damen du snakker om som ligger med 8 forskjellige menn i uken er virkelig ikke noe å satse på. Dem slår seg aldri til ro, og vil i 80% av tilfellene være utro en eller annen gang i forholdet. Går man etter disse så kan man bare forvente at det beste man vil oppnå er et ligg, litt flørting, litt mer ligg (kanskje), og thats it. Byn er et fint sted om man holder seg unna disse "Tiger Tiger" stedene der det dundrer med dagens listepoplåt på 140 desibel og flygende røykmaskiner, disse stedene kan man bare kommunisere med kroppsspråk og utsende, og de eneste ordene man kan yte er "pule.. pule?.. pule :<, ok neste.." Få seg damevenner, være med på fester med damevenner og venner av venner. Diskutere interresange temaer. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 mulig eg leste feil men det var ikke 8 gutter i uka:P var 8 gutter i løpet av noen år(18-25) tvile på at det er så mange jenter så har seg med 8 forskjellige menn i uka:P + Di fleste jenter liker å slappe av hjemme noen ganger i helgene og.. ver me venner andre diverse ting enn å drikke. blir deppa av tankemåten din TS. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvis innlegget ditt er basert på dine erfaringer på byen, så er innlegget ditt null verdt. 98% av jentene som er på byen nesten hver helg, er ikke jenter. De er dyr. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvis innlegget ditt er basert på dine erfaringer på byen, så er innlegget ditt null verdt. 98% av jentene som er på byen nesten hver helg, er ikke jenter. De er dyr. Kan du vennligst forklare hva du mener med dyr ? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Meget bra skrevet og observert TS! Og nei, det finnes ikke rettferdig og det innehar ikke et fnugg av rettferdighet. Hva kan vi menn gjøre med et? INGENTING! Så "morsom" er moder natur at hun har gitt kviner all makt til å bestemme hvor mye en mann skal få seg noe. Jo friere og mer rettferdig et samfunn er mellom kjønnene jo større andel ensomme og frustrert menn vil du finne. Over tid (vi snakker her i centrier her) så vil mannen bli utspilt og gjort betydningsløs. Sånn er livet. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Vi har mye å vinne på å ta utgangspunkt i å være litt badboy og careless, så får vi heller risikere å miste noen på det. Er man snill, tar initiativ til kontakt, er gavmild osv blir man fort kategorisert som needy og uinteressant. Skulle ønske jeg visste det for noen år siden. I den grad jeg har kontakt med omverden har jeg oppdaget at det gir deg en helt annen posisjon å være småbad. Endret 7. mai 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvis innlegget ditt er basert på dine erfaringer på byen, så er innlegget ditt null verdt. 98% av jentene som er på byen nesten hver helg, er ikke jenter. De er dyr. Hvem er det som ikke er dyr? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Bra formulert TS, må nesten si meg enig i det meste du sier!! Post dette på kvinneguiden(tror jeg det heter) og se åssen respons du får der, hadde vært morsomt!!!!! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Bra formulert TS, må nesten si meg enig i det meste du sier!! Post dette på kvinneguiden(tror jeg det heter) og se åssen respons du får der, hadde vært morsomt!!!!! Jeg bokmerket den like godt. Han treffer spikeren på hodet. Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes hele posten din er generelt godt skrevet, men du har en elendig vinkling og problemstilling. Du kan jo rett og slett ikke snakke om likestilling og rettferdighet bare fordi du ikke får deg noe på byen? Gutter flest går vel på byen for å ha det moro (jeg gjør ihvertfall det), så hva er så galt med at jenter også gjør det? Å si at alle jenter som nekter å spre beina for en tilfeldig kar de møter ute en lørdagskveld etter et par timers bekjentskap er luremuser, blir vel litt i drøyeste laget. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=412255 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå