Gå til innhold

Sony stikker av med Ghostbusters – for en stund (PS2/PS3/PSP)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, endelig har selskapet som ikke kjøper seg ekslusivitet skjønt hvordan det kan gjøres? På tide at Sony begynte med litt mer "balletak" på markedet fremfor det svadaet "Ekslusive spill kommer til oss fordi utvikleren vil det".

Lenke til kommentar

Idioti spør du meg... Jeg har bare PS3 selv, men dette skjønner jeg bare ikke vitsen med. Det er vel ingen med andre konsoller som plutselig springer og kjøper seg en PS3 bare for å spille Ghostbusters i stedet for å vente et par måneder til det kommer til deres konsoll?

Lenke til kommentar

Kommer ann på, Ghostbusters var en veldig bra film når den kom på 80 tallet og fikk en god skare av fan fra det og. I tilegg kom det vanvittige mange produkter ut med Ghostbuster theme. Det har lenge vært snakk om en Ghostbuster 3 film og den har vært lenge etterlengtet. Med all hyppet og PRen rundt denne filmen så kan det hende Sony har skutt en liten pippelipp med forgyllete fjær. Det kan jo og selvfølgelig vise seg å bli en feit kalkun av dette, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar

Dette kan også være en del av avtalen for at de skulle få rettighetene til å lage spill. Sony pictures sitter tross alt med Ghostbusters rettighetene.

Tror ikke sony har kjøpt dette i forrige uke for å si det slikt, om de i det hele tatt har betalt. Vil tro utvikleren heller fikk "rabatt" når de kjøpte "lov" til å lage ett Ghostbusters spill.

Lenke til kommentar

Det er nok dessverre feil Urge, copyrighten og alle rettigeheter ligger hos Columbia Pictures Industries Inc. Sony Pictures har faktisk ikke en døyt å gjøre med produksjonen av de 2 foregående filmene og er kun nevnt under distro seksjonen av den første filmen.

Tipper at Columbia Pictures kontaktet Terminal Reality for å få utviklet Ghostbusters spillet for å få promotert filmen på nytt, med andre ord et veldig nyttig PR stunt. Og Sony har nok kjøp de ekslusive rettighetene for å få holde spillet til PS3 for en liten periode før de andre, slik de gjorde med GTA 3.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Deilig att Sony har endelig skjønt att skal man selge konsoll må man ha ett argument til for å gjøre dette og kjøpe tidsekslusiver er enten man liker det eller ikke ett salgsargument for akkuratt den konsollen. Blir deilig med litt balanse i regnskapet da hylekoret til Sony ikke har noen grunner lengre hvis MS åpner sjekkheftet og sikrer seg enten tidseklusiver eller eksklusiver.

Og er enig med bjørnen angående att det ikke er en handel som er gjort fordi det faktisk er Sony Corp som gir ut den nye Ghostbusters filmen for man kan jo bare spørre seg, hvis Urges påstand er riktig hvorfor ble dette ikke gjort med f.eks Spiderman som også er en film/spill fra Sony konsernet.

Lenke til kommentar

Bear^, du vet at "Columbia Pictures Industries, Inc" som er en del av "Columbia TriStar Motion Picture Group" er eid av Sony Pictures Entertainment? :p De ble kjøpt av Sony i 1989, og eier da selvfølgelig rettighetene til filmene deres.

Og Whackedorange, tror du ikke sony ser på kvaliteten på spill før at de lager slike pr stunt? Ps3 bundle med det siste spiderman filmen og spillet hadde bare vært latterlig.

Men en ps3 bundle med Ghostbusters spillet og blu-ray filmen er det mer hold i. Om Sony kommer til å tjene så veldig mye på dette har jeg mine tvil om, men vi får se hva tiden bringer. Så tror nok ikke Sony har vært så veldig mye ute med sjekkheftet her, men heller benyttet seg av sin posisjon.

Lenke til kommentar

Nå nevnte jeg jo Spiderman med ett feks men det finnes flere spill som har kommet på konsoll hvor Sony konsernet har gitt ut tidliger men alt dette må jo være skrap siden Sony ikke har benyttet seg av denne "fordelen".

Nå pleier spill som er basert på film bare være søppel så intill Ghostbusters får skyhøye karaktere så regner jeg med nok ett kommende søppelfilm spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hahaha ha stopp meg fra å le mer...

blar opp penger for barnespill? :D

Det er ikke min sjanger men er vel bra for de som har PS3 at de endelig får noe mer eksklusivt.

Venter på Dead Rising 2 :p seff

Rart de ikke heller prøvde seg på eksklusiv Dead Space 2 isteden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Når det lugger når du driter kan du komme tilbake og kommentere om "barnespill" Snotrus, om du anser det som "voksent" å sprenge tarmene ut av folk så er du ikke gammel nok mentalt sett til å se det hele bildet :)

Okay hehe

Når ble Zombier "Folk" da.

Er bare behovet for å banke noen drittsekker her og der som kicker inn :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...