Gå til innhold

Kritikk på design til trafikkskole

Anbefalte innlegg

Jeg har prøve eksamen i media. Oppgaven jeg har velgt er å lage en ny grafisk profil til et trafikkopplæringsfirma i Haugesund. i denne annledning har jeg også laget et utkast til design til websiden. Siden dette er et prosjekt vi bare har to dager på, så kommer jeg ikke til å kode siden og gjøre den ferdig. Det er bare skissen og designet som skal presenteres.

Under ligger designet til siden som jeg har tegnet i Photoshop. Takker for kritikk :)

post-94652-1241684242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har definitivt eit godt utgangspunkt, men no er det nå ein gong slik at me skal komme med kritikk, men eg har berre småting å sette fingen på.

Skriftstørrelsa på menyen er i mine auger litt for stor. Eg veit at det varierer frå Photoshop til ferdig design, men ha den gjerne bittelitt mindre. Same mellomrom mellom dei rektignok, berre litt mindre skrift.

Vidare skulle eg likt å sett sida med litt meir "padding" frå toppen av, og ein del meir frå sida av på teksten. Det vil seie lengre inn i boksen. No kjem overskrifta for nær toppen for min del, og teksten ligg for mykje til venstre.. Det irriterte meg egentleg litt.

Underteksta er óg noko irriterende, denne ville eg hatt i berre små bokstaver "- vegen til førarkortet klasse b".

Videre er logoen noko i overkant stilisert for nokon kanskje, men eg likte det.

Ellers likte eg sida, fargevalet passer godt, og fonten i heading er herleg!

Denne sida likte eg.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke fargene, men jeg ser hvorfor du har brukt dem. Vågalt. Funker sikkert for de som leter etter trafikkskoler, men ikke for meg ;p

Edit: Når det er sagt, vurderer jeg faktisk å ta lappen, så jeg er vel egentlig i den gruppen...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...