toazty Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 i min frustrasjon mot posten som er det største dritt monopolet i norge , så lurte jeg på om det i det hele tatt er lov å boikotte Posten 100% ? hvis det i det hele tatt er mulig... Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er no berre å la vere å sende ting med posten det. Er det so viktig for deg, kan du no bruke andre firma viss du vil betale for det. Det er ingen som seier at du SKAL sende pakkane og breva dine med Posten. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Du kan jo nekte å sende ting med posten som Kalvegodt sier, men du kan jo ikke akkurat nekte å motta post i fra andre. Selvangivelse, regninger, VISA kort og mye annet blir tross alt sendt med posten i dag. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 det var det jeg mente.. nekte å motta og sende pakker\brev med posten.. kan enn skru ned postkassa? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skrur du ned postkassen så vil ikke postbudet kunne levere e-post til deg. Om ikke posten klarer å spore deg opp så vil posten bli sendt tilbake til avsender. Samme gjelder VISA-kort og selvangivelsen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er nok ikkje ulovleg. MEN det vil nok garantert lage store problem for deg. f.eks rekninger som tilfeldigvis kjem som post ( er ikkje alle ein får som e-faktura / avtalegiro ved første betaling) Så har ein jo alle offentlege dokumenter som kjem via posten som andre har henvist til. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ikke ulovlig å boikotte Posten. Det vil derimot føre til visse praktiske ulemper, all den tid det ikke er du som velger hvilket postbefordringsfirma som skal brukes for å sende post til deg, så jeg vil ikke anse det som praktisk mulig. Det eneste reelle alternativet til postkasse er poste restante eller postboks. Såvidt meg er bekjent tilbyr ingen andre enn Posten postkontortjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå