Lasse92 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 jeg har installert windows 7 7100 men når jeg skal installere hovedkort driverne til mitt Asus Maximus Formula II kommer det opp at denne disken ikke støtter dette operativ systemet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hadde samme problemet med mitt hovedkort. Men fant ut at jeg ikke behøvde driverene. Alt virket som det skulle, så jeg bare droppet det 8) Lenke til kommentar
SIPS Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hadde samme problem selv med mitt P5Q-PRO. Fikk det til å virke gjennom å kjøre CD i kompatibilitets modus for Vista. Prøv det. Høyre klikk på setup filen, egenskaper, kompatibilitet Vista. Noe sånt, husker ikke helt i detalj, men det burde funke. Lenke til kommentar
Lasse92 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Hadde samme problem selv med mitt P5Q-PRO. Fikk det til å virke gjennom å kjøre CD i kompatibilitets modus for Vista. Prøv det. Høyre klikk på setup filen, egenskaper, kompatibilitet Vista. Noe sånt, husker ikke helt i detalj, men det burde funke. Å takk for det skal prøve det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Husk at brikkesettdrivere for Windows 7 ennå ikke er klar. Vil ikke komme før det blir lansert. Vista-driverne skal fungere som en midlertidig løsning. Som posten over nevner må du kjøre i kompatibilitetsmodus satt til Vista. Installasjonen sjekker sikkert versjonsnummret til Windows-installasjonen (Vista = 6.0 Windows 7 = 6.1). Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) jeg har installert windows 7 7100 men når jeg skal installere hovedkort driverne til mitt Asus Maximus Formula II kommer det opp at denne disken ikke støtter dette operativ systemet. Min erfaring fra installasjon på to forskjellige PC er at jeg ikke trengte brikkesett eller skjermkortdrivere. Ser ut til at driverdatabasen i Windows 7 er ekstremt oppdatert. Det eneste som ikke virket perfekt var tastaturet, overaskende nok et 3 år gammelt tastatur fra Microsoft: "Microsoft Keyboard with Fingerprint Reader" Dette er også vel dokumentert fra Microsoft. Fingeravtrykkleseren og "my Favorites" virker ikke. (og vil mest sansynlig aldrid gjøre det heller) Jeg gjorde en testinnstallasjon av betadriverne fra Nvidia på HTPC'en, men fant ut at driverversjone var eksakt den samme som i Windows 7 build 7077. Kjører nå RC 7100 med Windows drivere på alt. Perfect bilde på plasmaen. Hovedkort med intregrert Nvidia 8300: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2126131 Endret 7. mai 2009 av geirjenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå