OysteinR Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Poweret i maskinen døde på tirsdag (kortslutning virker det som, det blåser sikringen i huset når det skrues på). Jeg byttet til et annet power jeg hadde liggende og fikk maskinen opp men nå klager RAID-kontrolleren over at SATA disk 2.1 har error og at raidet må rebuildes. Disk 1.0 og 2.0 funker sier den. Problemet mitt er at jeg har 3 identiske disker og jeg finner ikke noe sted hvordan jeg kan finne ut hvilken port på hovedkortet som matcher dette. Jeg har et EVGA nForce 680i SLI hovedkort med 6 porter for SATA og har brukt 1, 3 og 5 for å koble til diskene. Noen tips eller må jeg begynne å plugge ut en og en og se hva som skjer? Vil dette i så fall bryte raidet slik at jeg mister alt? Øystein Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Kan du ta ett bilde av det hele? Jeg antar det er disk 3 som har fusket. Av 6x SATA porter så (Sjekk om det er nummerering på HK) Så er de delt opp i 3 blokker. 1,2 og 3. Deretter underblokker, 0 og 1 vil jeg anta det er. Altså nederste koblingen på blokk 2.. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 burde være uproblematisk å boote uten disken du tror det er, så justere dersom det ikke funker. Lenke til kommentar
OysteinR Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Funka å bare plugge ut og inn en og en til kontrolleren ikke hadde disken med feil i lista lenger. Venter på ny disk og power nå. Takk for helpen Øystein Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Vanligvis er det slik: Eks : Hovedkort har 6 sata porter. Det har 3 sata kontrollere - hvor hver kontroller styrer 2 porter hver. Dvs SATA port 1 og 2 = 1.0 + 1.1 SATA port 3 og 4 = 2.0 + 2.1 SATA port 5 og 6 = 3.0 + 3.1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Kjapp kommentar til dette: Har det noe å si om man bruker 1.0, 1.1 og 2.0 fremfor 1.0, 2.0 og 3.0? Lenke til kommentar
OysteinR Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Fikk ny disk i dag men har mer problemer. Jeg setter at raidet rebuilde med den nye disken i oppsettet for raid-kontrolleren men den ser ikke ut til å gjøre noe. Eneste valget jeg har er å lukke, hvilket restarter maskinen. Problemet er at Windows krasjer med blåskjerm når den prøver å starte. Må jeg å reinstallere Windows før rebuild kjører? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå