Gå til innhold

kenwood dvd spiller til kenwood reciever problemer

Anbefalte innlegg

Har koblet en Kenwood dvdspiller til Kenwood recieveren min via digital coax.

Men når jeg setter igang filmen som er i lydkvalitet 5.1 så får jeg bare 2.1 lyd ut av forsterkeren.

Jeg tror feilen ligger i dvdspilleren for jeg kan trykke på en knapp som heter "audio" og da får jeg opp på skjermen at språket er engelsk, og at lyden sendes i 2.1. Dette kan jeg ikke stille på der. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg setter igang filmen som er i lydkvalitet 5.1 så får jeg bare 2.1 lyd ut av forsterkeren.

Jeg tror feilen ligger i dvdspilleren for jeg kan trykke på en knapp som heter "audio" og da får jeg opp på skjermen at språket er engelsk, og at lyden sendes i 2.1. Dette kan jeg ikke stille på der. Noen som vet hva som kan være galt?

Du velger lydformat i setup-menyen i selv DVD filmen (fra hovedmenyen i filmen)

Lenke til kommentar

Du velger lydformat i setup-menyen i selv DVD filmen (fra hovedmenyen i filmen)

Ja, det gjør jeg og jeg velger "english dolby digital 5.1".

Men når jeg trykker play og begynner og se filmen så spilles den av i 2.1.

Har prøvd flere dvder og alle er like. Har også prøvd og koblet til via optisk kabel, men da får jeg også bare 2.1 lyd.

Har prøvd og trykke vilt på fjernkontrollen, for og finne utav dette, men finner ikke utav noe.

Har prøvd en LG dvd spiller også, den var nesten helt lik i setupmenyene, og det skjer det samme med den som kenwooden.

Lenke til kommentar
Prøvde og koble optisk ut fra bakkenett dekoderen og da fikk jeg 5.1 med en gang.

Så det må være noen innstillinger på dvdspillerene! Ingen som har vært borti dette før?

Du får gå inn i setup menyen på DVD spilleren og se om du finner en lydinstilling som dekker dette.

Lenke til kommentar
Prøvde og koble optisk ut fra bakkenett dekoderen og da fikk jeg 5.1 med en gang.

Så det må være noen innstillinger på dvdspillerene! Ingen som har vært borti dette før?

Du får gå inn i setup menyen på DVD spilleren og se om du finner en lydinstilling som dekker dette.

Testet dette på min Philips DVD-spiller. Der er det et valg for Digital Output: Off, PCM only eller all.

Når jeg satte denne til "PCM only" gikk reciveren i "Pro Logic" modus og viste at det var signal i left og right høgtalere ( di små ikonene på reviceren som viser hvilke høgtalere som er i bruk). Når jeg satte Digital Output til "all" på DVD spilleren gikk receiveren tilbake til Dolby Digital og alle ikonene på receiveren var på plass.

Som nevnt tidlegare, gå inn i menyen på DVD spilleren din og se om du har tilsvarende innstilliger.

Håper dette kan hjelpe.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har en innstilling som heter pcm, og en som heter bitstream..

Men får kun 2.1 uansett hvilken jeg velger..

Da skal du bruke "bitstream".

"Pcm" mikser lyden ned til 2 kanaler.

Viss det ikke virker med "bitstream" så vet jeg ikke hva det kan være.

Endret av jkarte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...