Gjest mafister Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Heisann! Jeg er nå den lykkelige eier av en Nikon CP885. Har et spørmål når det gjelder det oppladbare batteriet som fulgte med: Må (eller bør) det lades helt ut før hver gang jeg vil lade det opp? Kan ikke så mye om batterier.... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Det står noe om det i brosjyren som fulgte med laderen. Jeg mener du skal lade ut batt. til batt.-symbolet begynner å blinke. Laderen som følger med er en "dum" lader som lader batteriet til en fast tid. Dersom batteriet ikke er utladet, så blir det overladet, men det tåler batterier av typen NiMH og LiIon. Sistnevnte følger med Nikon. Ellers så finnes det engangsbatterier av typen Lithium med som varer mye lengere enn LiIon. De kan være god å ha i lomma hvis en bare har ett sett oppl. batt. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei! Kjøpte et par Lithium-Ion Batterier fra http://www.sterlingtek.com/ i U.S.A. og er imponert av disse. Jeg har et CP 880, så jeg kjøpte 2 batterier + lader som jeg kan bruke fra bilen + eliminator og betalte tilsammen ca. kr.1.300,- tilsammen for dette. Kjøpte deretter en "overgang" fra Claes Ohlson som gjør at jeg kan bruke billaderen på nettet hjemme for kr. 98,-. Ellers har jeg kjøpt et par beltebatterier (Ni-Mh) fra England, men de ble litt dyre. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Glemte å si at batteriene fra U.S.A er av NoMemory type og kan lades når som helst om du bare har brukt de litt. Typenr.: DLNEL1, 7,4 volt, 650 mAh. Prøvde det ene med å ta rundt 100 bilder m/blitz før det var utladet i stuetemperatur og det er imponerende. Lenmar lager disse batteriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå