Gå til innhold

Søke etter bilder av gitt oppløsing lokalt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg leter etter et program eller noen triks jeg kan bruke for å søke etter bilder med spesifiserte oppløsninger på harddisken min. Kjenner noen til et program som lar deg gjøre dette?

google desktop search fikser den saken. Jeg måtte teste for å se om det fungerte - og det gjorde det.

Først må du muligens gå inn i windows explorer og velge view --> details, så choose details og velg dimentions. (sett dette som standard på alle mapper) Deretter kan du søke på f.eks. 2592 x 1944 så ser du umiddelbart alle bilder av den størrelsen.

Hvis du bruker mac/linux så har jeg ingen aning.

Lenke til kommentar
Hei, jeg leter etter et program eller noen triks jeg kan bruke for å søke etter bilder med spesifiserte oppløsninger på harddisken min. Kjenner noen til et program som lar deg gjøre dette?

google desktop search fikser den saken. Jeg måtte teste for å se om det fungerte - og det gjorde det.

Først må du muligens gå inn i windows explorer og velge view --> details, så choose details og velg dimentions. (sett dette som standard på alle mapper) Deretter kan du søke på f.eks. 2592 x 1944 så ser du umiddelbart alle bilder av den størrelsen.

Hvis du bruker mac/linux så har jeg ingen aning.

Vista 64 bit så google desktop search er ikke så glad i meg. Fannt ut at picasa3 finner de hvis jeg søker etter for eksempel "1600 1200" men da finner den også filer som har 1200x1600 i oppløsning som jeg ikke vil ha i søket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...