Snipershot Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei, jeg leter etter et program eller noen triks jeg kan bruke for å søke etter bilder med spesifiserte oppløsninger på harddisken min. Kjenner noen til et program som lar deg gjøre dette? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei, jeg leter etter et program eller noen triks jeg kan bruke for å søke etter bilder med spesifiserte oppløsninger på harddisken min. Kjenner noen til et program som lar deg gjøre dette? google desktop search fikser den saken. Jeg måtte teste for å se om det fungerte - og det gjorde det. Først må du muligens gå inn i windows explorer og velge view --> details, så choose details og velg dimentions. (sett dette som standard på alle mapper) Deretter kan du søke på f.eks. 2592 x 1944 så ser du umiddelbart alle bilder av den størrelsen. Hvis du bruker mac/linux så har jeg ingen aning. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Hei, jeg leter etter et program eller noen triks jeg kan bruke for å søke etter bilder med spesifiserte oppløsninger på harddisken min. Kjenner noen til et program som lar deg gjøre dette? google desktop search fikser den saken. Jeg måtte teste for å se om det fungerte - og det gjorde det. Først må du muligens gå inn i windows explorer og velge view --> details, så choose details og velg dimentions. (sett dette som standard på alle mapper) Deretter kan du søke på f.eks. 2592 x 1944 så ser du umiddelbart alle bilder av den størrelsen. Hvis du bruker mac/linux så har jeg ingen aning. Vista 64 bit så google desktop search er ikke så glad i meg. Fannt ut at picasa3 finner de hvis jeg søker etter for eksempel "1600 1200" men da finner den også filer som har 1200x1600 i oppløsning som jeg ikke vil ha i søket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå