Gå til innhold

Chelsea - Barcelona, og Tom Henning Øvrebø

ConeX

Anbefalte innlegg

De kolliderer fordi venstrefoten til Abidal er borti venstrefoten til Anelka. Ergo er det Abidal som feller ham.

Det er ingen kollisjon. Anelka kjem bakifrå, spring framfor Abidal og det er kanskje ein svært liten kontakt som fører til at Anelka snubler i sine eigne bein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
De kolliderer fordi venstrefoten til Abidal er borti venstrefoten til Anelka. Ergo er det Abidal som feller ham.

Det er ingen kollisjon. Anelka kjem bakifrå, spring framfor Abidal og det er kanskje ein svært liten kontakt som fører til at Anelka snubler i sine eigne bein.

Kolliderer ikke føttene til Anelka? Hvilket klipp har du sett?

Lenke til kommentar

Eg trudde det var snakk om kollisjon mellom spelarane. At Anelka snublar i sine eigne bein er greit, men eg meiner det ikkje er Abidal sin feil når Anelka kjem springane framfor han. Om det i det heile tatt var kontakt. Har ikkje sett situasjonen anna enn når den gjekk på TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Eg trudde det var snakk om kollisjon mellom spelarane. At Anelka snublar i sine eigne bein er greit, men eg meiner det ikkje er Abidal sin feil når Anelka kjem springane framfor han. Om det i det heile tatt var kontakt. Har ikkje sett situasjonen anna enn når den gjekk på TV.

Jeg mener det er kontakt mellom venstrebeinene deres, derfor snubler Anelka. Da er det en felling. De aller fleste dommere blåser på slike situasjoner og når Anelka har klar bane mot mål, skal dommeren gi rødt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Abidal prøver å komme seg over på høyre siden av Anelka og kommer borti beinet hans på veien. Situasjonen er glassklar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Abidal prøver å komme seg over på høyre siden av Anelka og kommer borti beinet hans på veien. Situasjonen er glassklar.

Ser du virkelig ikke at Anelka treffer sitt eget ben og aldri er borti Abidal?

Ser du virkelig ikke at Abidal sin venstrefot er borti Anelka sin? Hvis du noen gang har løpt, vet du hvor latterlig vanskelig det er å falle av seg selv på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke kontakten - og mener det også var en feil avgjørelse.

Etter å ha sett flere situasjoner igjen, mener jeg fremdeles at Chelsea ble snytt for to straffer og synes det er blodig urettferdig at de ikke er i finalen.

Lenke til kommentar

Hvor skal Eto'o egentlig gjøre av armen sin? Ballack sitt skudd kunne i verste fall skade Eto'o alvorlig. Skuddet går langt over mål, og Eto'o beskytter hodet, hopper og vrir seg unna skuddet som nærmest treffer han i skulderbladet. Jeg mener at dommeren viste fotballforståelse i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Hvor skulle Belletti gjøre av armen sin mot Juventus for noen kamper siden? Nesten identisk situasjon. Han fikk straffe imot seg, Chelsea fikk det ikke i går. Og den første er klar, noe som ville sendt Chelsea til finalen.

Det er ultrakjipt å ikke gå videre pga ellendig og inkonsekvent dømming - enkelt og greit.

Jeg sier som Hiddink: "På dette nivået bør dommerne ha erfaring fra de fem-seks beste ligaene... det er den dårligste dømmingen jeg noensinne har sett."

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Hvor skal Eto'o egentlig gjøre av armen sin? Ballack sitt skudd kunne i verste fall skade Eto'o alvorlig. Skuddet går langt over mål, og Eto'o beskytter hodet, hopper og vrir seg unna skuddet som nærmest treffer han i skulderbladet. Jeg mener at dommeren viste fotballforståelse i dette tilfelle.

Eto'o har jo ikke akkurat hånden i en normal stilling.

Lenke til kommentar

Elendig skal du gjerne få hevde, men jeg ser bare to gale situasjoner i kampen, og det er Pique handsen og det røde kortet til Abidal. Konsekvent var han vel? Hvordan mener du han var inkonsekvent? Jeg skal innrømme at jeg ikke husker Belletti situasjonen, men hvis den var som i går så ville jeg sagt at det er feil å dømme straffe der. Chelsea har egentlig bare seg selv å takke. Anelka og Drogba kunne ha scoret mål hvis de ikke hadde lagt seg innenfor sekstenmeteren, og Chelsea ble nesten enda mer kyniske og defensive etter at Abidal ble utvist.

EDIT: Nå er det vel ikke snakk om noen normal stilling, men en naturlig stilling, og det er slettest ikke naturlig å ha armen nede i en situasjon som det. Det er for meg en helt naturlig stilling. Handsen er helt klart ufrivillig, og ballen hadde aldri gått inn.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...