Gå til innhold

Chelsea - Barcelona, og Tom Henning Øvrebø

ConeX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Chelsea vunnet hadde det ikke blitt like store protester. De ledet, og fikk også flere situasjoner mot seg før det råde kortet.

Den siste er også hands - det har da aldri vært naturlig å ha en strak arm over hodet. Minner på at Belletti fikk straffe mot Juventus for akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Den med Piqué var en klar hands. Resten var ganske tvilsomme, og greit at Øvrebø ikke dømte der.

Det som er latterlig, er oppførselen til Chelsea-spillerne. Ballack burde ha blitt utvist helt mot slutten der, noe Dermot Gallagher også er enig i. Sånt gjør man ikke på en fotballbane, og synes Øvrebø burde ha tatt frem det røde kortet.

Også idiotisk oppførsel av Drogba. Er ganske sikker på at han hadde slått ned Øvrebø, om han ikke hadde blitt holdt igjen.

Det verste er at Hiddink forsvarer oppførselen til Chelsea-spillerne. Latterlig at han også mener at dette er den verste dømmingen han noen gang har sett.

Lenke til kommentar
Spiller liten rolle. Hvorfor fikk Belletti hands på akkurat samme situasjon mot Juventus da? Jo, fordi noen dømmer på en hands - andre (blinde nordmenn) gjør det ikke.

Kan ikke huske denne sitasjonen, fint med link om du har. Om man skal få bort alle situasjoner hvor dommeren må bruke skjønn for å avgjøre om det er hands eller ikke, må man sette spillerne i tvangstrøye, og la dem bruke "hele" kroppen til å gjøre hva dem vil med ballen..

Lenke til kommentar
Den eneste klare straffesituasjonen er handsen til Pique. Og det er linjedommeren sin jobb å se den, for det er nesten umulig for Øvrebø. De andre situasjonene kan slå begge veier og de gikk i Barcelona sin favør. Tough luck, Chelsea. Jeg synes også kortet til Abidal er greit. Det er en liten touch som gjør at Anelka snubler i seg selv, ergo er det en felling og siden Anelka er fri mot mål, er det rødt kort. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå.

Øvrebø har uansett tapt. Ikke fordi han gjorde verdens dårligste kamp som dommer, men fordi det var et engelsk lag involvert. Synd, men sant. Øvrebø er en god dommer.

Feil, se klippet med Anelka igjen. Du ser føttene hans kolliderer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De kolliderer fordi venstrefoten til Abidal er borti venstrefoten til Anelka. Ergo er det Abidal som feller ham.

Lenke til kommentar

Tøm Henning Øvrebø dømmer en svak kamp, det skal være sagt. Men han dømmer også en veldig vanskelig kamp. Og ingen av situasjonene er veldig, veldig klare. Litt på grunn av at Øvrebø plasserer seg dårlig.

Jeg mener den største feilen han gjør er å vise ut Abidal, da Anelka faktisk bare snubler.

Kommentaren til Hiddink etter kampen om at det er det verste han har sett av en dommer er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Den eneste situasjonen som jeg mener er virkelig feil er handsen til Pique. Den andre handsen er diskutabel, men jeg er usikker.

Synes derimot han gjorde en god kamp hvis man ser på hvor utrolig mange vanskelige situasjoner han fikk.

Lenke til kommentar

Noen som har vært på forsiden av vg? Sjekk blikket til Drogba :p Han, sammen med Ballack, må forøvrig være historiens mest usportslige spiller. Vanskelig for meg å forstå hvordan en fotballspiller som består av 100 kg muskler klarer å gå så lett i bakken gang på gang.

Lenke til kommentar

Hadde Drogba brukt litt av energien han blåste ut mot Øvrebø på å holde seg på bena i enkelte situasjoner, ville Chelsea kanskje vunnet kampen..

Håper og tror Drogba samt flere andre blir straffet for sin oppførsel etter denne kampen. Tidligere var det å dømme mot enkelte lag i Tyrkia noe man ikke så veldig fram til, men det viser seg jo at Chelsea er verst i klassen..

Lenke til kommentar
Hadde Drogba brukt litt av energien han blåste ut mot Øvrebø på å holde seg på bena i enkelte situasjoner, ville Chelsea kanskje vunnet kampen..

Håper og tror Drogba samt flere andre blir straffet for sin oppførsel etter denne kampen. Tidligere var det å dømme mot enkelte lag i Tyrkia noe man ikke så veldig fram til, men det viser seg jo at Chelsea er verst i klassen..

hater forsåvidt begge lagene, men skjønner chelsea spillerene på hands situasjonene.. den på eto'o kunne gått begge veier, men i det han løfter armen såpass høyt så er det straffe i følge reglene.. pique sin var ganske klar da chelski spilleren blir snytt for den målsjansen, og den kunne han fått straffe for og rødt til barca spilleren. men synes det er bra at øvrebø står imot oscar skuespillene til chelsea da jeg synes det har gått altfoor langt. litt uheldig med par situasjoner. og dels overdrivelse av chelsea som ganske ofte får viljen sin og engelsk presse og da får vi disse tilstandene..

Lenke til kommentar

Chelsea fortjener ikke å gå videre slik de har spilt. Ikke bare ligger spillerne seg ned i skulder til skulder-situasjoner (Drogba og Anelka), og prøver å filme seg til straffespark gang på gang (Drogba), de hisser seg forferdelig opp. Drogba hadde sikkert sendt Øvrebø i koma hadde det ikke vært for vaktene. Pique sin hands skulle vært straffe, resten er bare filming av Drogba, eller 50/50 situasjoner. Eto'o beskytter bare hodet sitt med armen, og han prøver jo å snu ryggen til slik at han kan blokkere med ryggen. Her kunne noen dommere ha blåst, mens noen hadde ikke. Jeg tror Chelsea var så sikkert på finalen at når Barca scoret, ble de blåkledde helt rystet, og desperate etter en scoring til. Drogba har for øvrig prøvd å filmet seg til nok straffer og frispark i sin karriere, at han ikke fortjener et eneste straffespark eller frispark resten av sin fotballkarriere.

Lenke til kommentar

For min del elsker jeg slikt, når Liverpool ikke er involvert. Jeg elsker å se Didier Drogba sitt desperate uttrykk i ansiktet da han forstår at de ikke vil spille CL finale. Jeg elsker at Barcelona scorer i det siste sekundet av kampen, da Chelsea fansen allerede har sunget i 1 time.

Jeg elsker dramatikken som oppstår ved slike kamper. DETTE er grunnen til at CL, bortemålsreglen og karma finnes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Høy vekt betyr ikke god balanse. Jeg blir stadig eid av kompisen min i kroppsdueller og han er nesten 20 kg lettere enn meg. Balansen min er bedre enn hans, men han vet nøyaktig hvor han skal sette taklingen. Han spiller i 2. div så jeg antar de fleste spillerne i CL er minst like god som ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...