no1 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Det ryktes at både Sony og MS skal vise frem nye kontrollere på e3. Begge på nivå med Wiimotens motion tracking kapabiliteter. Foreløpig er det kun detaljer om 360 moten: Full body and hand gesture control of games / characters. In fighting games you kick, punch, duck, dive, jump and so forth with your body. It also picks up small hand gestures like pinching, grabbing and scrolling. There will also be video conferencing and games with video. Trivia game over the internet with live images of each person playing. When a question pops up, they can clap to buzz in. You can “move objects on your screen” and the other party can see what you’re doing in real time. Sensor detects only the person playing, not folks observing on the couch. Slik jeg har forstått det skal 360 benytte en slags kamerateknologi. Noe ala eye-toy, men med full 3d sensor som måler avstand så vel som bredde og høyde. Kan bli spennende hvis dette fungerer bra. Ps3moten skal være nærmere wiimoten på grensesnittet. The design looks simply like a revamped version of the current SIXAXIS, with embedded LEDs on the front of the device and an "external camera (Sony's sensor bar patent?) to capture the movements" of the user. Utklipp fra en engadget artikkel som ble publisert i 2006. Denne tar for seg sony's 'nye' patent. Spol fremover 3 år og her er vi, e3 2009, hvor ny kontroller ryktes. Tilfeldighet? Neppe. Endret 6. mai 2009 av no1 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har ikke Sixaxis 3 allerede bevegelsessensorer? Uansett, kan ikke skjönne at det er saa mange fler enn smaaungene som ser seg villig til aa hoppe, sparke aa slaa vilt i lufta foran TVen, og er nesten garantert disse som er maalgruppen. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Uansett, kan ikke skjönne at det er saa mange fler enn smaaungene som ser seg villig til aa hoppe, sparke aa slaa vilt i lufta foran TVen, og er nesten garantert disse som er maalgruppen. Helt enig. Jeg hater å bevege meg fysisk når jeg spiller, jeg har enda ikke sett et spill som har anvendt dette på en intuitiv og positiv måte. Sixaxis-funksjonen til PS3 som i feks. Killzone 2 er grusom, å plutslig måtte benytte en helt annen type input for å kommunisere med spillet bryter flyten fullstendig (noe som er ekstremt viktig for slike spill). Jeg blir skuffet og irritert hvis microsoft må finne på noe lignende, jeg håper de i det minste forbeholder motion-helvete for bøss, bowling, golf og den slags. Det siste jeg vil se er dette elendige konseptet sabotere et godt spill. In fighting games you kick, punch, duck, dive, jump and so forth with your body. haha...huff Endret 14. mai 2009 av Syvertsen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 25 år og Wii eier, og det er en generel missoppfatning at du må "drive med fysisk" aktivitet når du spiller Wii, men det er klart folk har vært såpass blind at de har ikke vært interesert i å se noe positivt med Wiis kontrolloppsett. Og det forundrer meg ikke at MS og Sony tar etter Nintendo, Sony har gjort det før i tidens løp (analogstikkene) og er videre kjent for å dilte etter (Sixaxis påslaget etter Wiimote avsløringen) så det overasker meg ikke at de nå plutselig skal "inovere" markedet. Har forøvrig ingen ting imot motion kontrollere når jeg spiller, Metroid Prime 3 og Twilight Princess ble et par hakk mer ineteresang med Wiimoten mye fordi det er en annen måte å spille på. Synes det er et spennende konsept som jeg håper flere viderefører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Det morsomme med Wii er jo nettopp da man beveger seg opp fra stolen, Wii Sport er på ingen måte noe gøy om man bare sitter i ro. Det er jo nettopp dette med å bevege seg fysisk som skaper innlevelse i spillene, og gjør Wii så motakelig for mennesker som vanligvis ikke spiller videospill. Det er nok dette konseptet MS og Sony vil satse på. Personig håper jeg konseptene til MS og Sony blir mer motakelig overfor hardcore-spillerne, en gruppe Nintendo ikke satser mye på. Å spille Mario Galaxy eller Twilight Princess med wiimoten føles ikke noe spesielt i forhold til vanlig pad, disse spillene blir no heller ikke spilt mye av "de ferske spillerene" Wii har kapret, men hovesdaklig av ekte gamere. Dermed lite å hente her for MS og Sony da de allerede appelerer til hardcore-kjernen. Faktsik irriterer jeg meg stadig over den manglende kamerakontrollen og unøyaktig kontroll på disse spillene, med andre ord er ikke overgangen til wiimoten uten baksider. EDIT: leif Endret 14. mai 2009 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det aa vifte litt med hendene er greit nok, men naar spill krever at man maa hoppe rundt, sparke og slaa blir det litt verre. Tenk om man ikke engang har plass til aa gjöre slike akrobatiske triks? Ser for meg mange som sparker til TVen eller slaar ut noen tenner fordi spillingen gikk for hardt for seg. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Om dette blir noe konsollene kommer til å satse på i fremtiden, så kommer jeg mest sannsynlig til å gå tilbake til PC spillinga igjen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det morsomme med Wii er jo nettopp da man beveger seg opp fra stolen, Wii Sport er på ingen måte noe gøy om man bare sitter i ro. Det er jo nettopp dette med å bevege seg fysisk som skaper innlevelse i spillene, og gjør Wii så motakelig for mennesker som vanligvis ikke spiller videospill. Det er nok dette konseptet MS og Sony vil satse på. Personig håper jeg konseptene til MS og Sony blir mer motakelig overfor hardcore-spillerne, en gruppe Nintendo ikke satser mye på. Å spille Mario Galaxy eller Twilight Princess med wiimoten føles ikke noe spesielt i forhold til vanlig pad, disse spillene blir no heller ikke spilt mye av "de ferske spillerene" Wii har kapret, men hovesdaklig av ekte gamere. Dermed lite å hente her for MS og Sony da de allerede appelerer til hardcore-kjernen. Faktsik irriterer jeg meg stadig over den manglende kamerakontrollen og unøyaktig kontroll på disse spillene, med andre ord er ikke overgangen til wiimoten uten baksider. EDIT: leif Mario Galaxy er jeg enig i ikke utnytter Wiimoten noe særlig, Twilight princess derimot synes jeg viser potensialer til hva Wiimoten er i stand til å gjøre. Derimot synes jeg Metroid Prime 3 er det beste eksempelet på hvor bra Wiimoten kan gjøre et spill. Implementeringen er perfekt utført og i forhold til MP 1 og 2 synes jeg kontrollen virkelig sitter som støpt. I mine øyner er dette fremtiden til FPS spill, en sjanger som har vært stillestående i alt for lang tid. Kunne faktisk ønske at de gjorde litt mer ut av FPS sjangeren fremfor å bare plaffe ned monster fra start til slutt. Half-Life 2 gjorde et forsøk på litt "gåteløsning" selv om det ble minimalt, og der tror jeg en motion controller kan komme godt med. Synes man er inne på et viktig felt, det er like viktig å gå fremover på teknologien og grafikken som styremetodene for spillene. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg syns problemet med sixaxis er at det virker så halvveis implementert i mange spill. Det er litt kult i ratchet and clank, det er håpløst i uncharted og mirror's edge, og det er kult i... hmm. Godfather? lenge siden nå. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Om dette blir noe konsollene kommer til å satse på i fremtiden, så kommer jeg mest sannsynlig til å gå tilbake til PC spillinga igjen. Støtter den opa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå