Gå til innhold

[Løst]Er denne maskinvaren kompatibel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først ville jeg prøvd å finne et hovedkort som passer til prosessoren. Eller en prosessor som passer hovedkortet.

Det du nå har valgt er en AMD prosessor og et Intel-basert hovedkort, og det passer dårlig.

Har du behov for i7-plattformen? Du vil nok klare deg meget godt med den gode gamle Core2Duo-serien, altså E8400/E8500 med et P45-hovedkort. Da faller prisen på hovedkort helt ned til 800kr, og da får man et ganske bra hovedkort i tillegg.

Ram må du også se på... Velger du E8500 bør du velge DDR2 ram, mens skal du ha i7 MÅ du ha DDR3.

Lenke til kommentar
Jeg lurte også litt på tokjernet og firekjernet ?

hva er forskjellen ?

Forskjellen er ganske enkelt at prosessoren har to eller fire kjerner :p

Hver gang prosessoren skal gjøre en oppgave, gjør den beslag på en kjerne. Har du to kjerner kan den gjøre to oppgaver sammtidig, har den fire kjerner kan den gjøre fire oppgaver sammtidig.

Men det er få spill som benytter seg av mer enn to kjerner.

Så om du ikke er ute etter absolutt maksimal ytelse i spill, er to kjerner nok.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ser at du har valgt to skjermkort, noe som jeg ville si indikerer på at du har tenkt på spilling.

Spill bruker i dag ikke spesielt mye cpu kraft, så om du ikke er ute etter kjempe bra ytelse, men bare bra ytelse så velger du 2 kjerne. Hvis ikke velger du 4 kjerne!

Begge typene er ganske like i pris.

Og for å spare penger så kjøper du en av de gamle Core 2 duo/quad prosessorene. Jeg personlig ville gått for quad(firekjerne) for å vite at jeg har det 'lille ekstra', just in case! ;)

Lenke til kommentar

Endelig !

Takk skal dere alle ha :)

Trur jeg er ferdig da :tease:

---------------edit---------------

Jeg lurte på om jeg kunne få noen tips til hvilken skjerm jeg skal ha ?(gaming selvsakt)

Endret av Beff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...