Mr. Purple Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei Noen som vet om biblioteker for å spille mp3 for python? Tenkte da uten GUI og slikt. Feks noe enkelt som mp3.playFile("C/sang.mp3") eller lignende. Aller helst skal det være uavhengig av OS da jeg bruker både Vista og Ubuntu. Takker for alle som tar seg tid til å svare Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hørt om google? Kom frem til denne, som førte frem til dette biblioteket... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Jepp har hørt om google. Og ja jeg fikk opp det samme biblioteket. Men det går ikke overens med Vista og Python 2.6 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det er bare innstallere 2.5,skal du bruke bibliotek som ikke går til 2.6 Jeg har 2.5, 2.6, 3.1 innstalert ikke noe problem. Har mye bibliotek på 2.5,så det er helt uaktuelt og fjerne den. Velger bare i komodo ide hvilken versjon som skal brukes. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Oki men problemet er at jeg skal kombinere det med andre biblioteker som krever 2.6.. Eller går det an å kombinere disse i samme prosjekt? PyMedia støtter 2.4 forresten. Takk for svar. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Link til versjon som virker på 2.5 http://indashpc.org/vbullettin/viewtopic.php?t=778 Test legger a2.mp3 i mappe c:\1\ Spiller av a2.mp3 import pymedia.muxer as muxer, pymedia.audio.sound as sound, \ pymedia.audio.acodec as acodec class playsong: def __init__(self, sName): self.sName = sName splt = str.split(self.sName, '.')[-1].lower() dm = muxer.Demuxer(splt) print 'format = %s' % splt f = open(self.sName, 'rb') s = f.read(8192) frames = dm.parse(s) song_data = dm.getHeaderInfo() for info_type in song_data: print '%-10s :%s' % (info_type, song_data[info_type]) if frames: for fr in frames: dec = acodec.Decoder(dm.streams[fr[0]]) r = dec.decode(s) print self.sName, 'playing' snd = sound.Output(r.sample_rate, r.channels, sound.AFMT_S16_LE) while len(s): if r: snd.play(r.data) s = f.read(512) r = dec.decode(s) if __name__ == '__main__': p = playsong('c:\\1\\a2.mp3') Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå