Gå til innhold

Lage websidedesign i photoshop

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder fortiden på å lage en webside. Tingen er at jeg ønsker å designe selve siden i photoshop, for å gi den mye bedre design.

Det jeg i utgangspunktet lurer på er hvordan jeg skal få overført en photoshop fil (designet på siden), over til webredigeringsprogrammet adobe dreamweaver c3?

Det jeg tenker er at er jeg bare legger det til som et bilde i dreamweaver, men det føler jeg blir feil med tanke på at jeg vil ha designet som bakgrunn på siden.

Det som er viktig er at jeg skal kunne legge oppå "spry-elementer" på designet. Og andre forskjellige elementer.

Håper noen kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å lage ei nettside er på mange måter ei krevende oppgåve. Ikkje vart skremt av den grunn, men berre hugs det - du kjem til å møte litt motstand.

Om du er vant med Photoshop er det berre å omstille seg litt, og sjå å lere seg noko veldig veldig enkel programmering. Ein kan vel strengt tatt ikkje kalle det programmeringer, snarare "mark-up" og stilsetting.

Ein kan lage ei side utfrå designet i Photoshop direkte over til Dreamweaver - noko eg ikkje vil anbefale. Funksjona heiter Slicing trur eg.

Det skaper dessverre ein heil masse unødvendig kode, å lager egentlig berre masse rot. Dessutan blir alt delt opp i bileter, noko som er veldig upraktisk. Ein lang tekst som et bilde er ikkje akkurat så jævlig logisk, eller kva? Forstår du meg så langt?

Eg vil anbefale deg å sjå litt i denne tråden, aller først.

Berre spørr om du det skulle vere noko utover dette.

Lukke til!

Lenke til kommentar
Å lage ei nettside er på mange måter ei krevende oppgåve. Ikkje vart skremt av den grunn, men berre hugs det - du kjem til å møte litt motstand.

Om du er vant med Photoshop er det berre å omstille seg litt, og sjå å lere seg noko veldig veldig enkel programmering. Ein kan vel strengt tatt ikkje kalle det programmeringer, snarare "mark-up" og stilsetting.

Ein kan lage ei side utfrå designet i Photoshop direkte over til Dreamweaver - noko eg ikkje vil anbefale. Funksjona heiter Slicing trur eg.

Det skaper dessverre ein heil masse unødvendig kode, å lager egentlig berre masse rot. Dessutan blir alt delt opp i bileter, noko som er veldig upraktisk. Ein lang tekst som et bilde er ikkje akkurat så jævlig logisk, eller kva? Forstår du meg så langt?

Eg vil anbefale deg å sjå litt i denne tråden, aller først.

Berre spørr om du det skulle vere noko utover dette.

Lukke til!

Ok, takk. Kan forsovet si at jeg har noen lunde kunnskap om photoshop og dreamweaver. Grunnen til at jeg faktisk kom på dette, er at jeg har lest i forumer at folk først ordner utkastet i photoshop, for så å føre dette inn i dreamweaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...