:utakt Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Dette er saken: Jeg var hos lege den 17. april, etter å ha hatt småvondt i halsen i mange uker. Noen dager i forkant av legebesøket fikk kjæresten min påvist kyssesyken, og jeg fikk beskjed om å kontakte lege om jeg følte meg dårlig. Siden halsen ble litt verre dro jeg altså til legen, og en blodprøve senere fikk jeg beskjed om at jeg også hadde kyssesyken. Jeg fikk noen formaninger om å ta det med ro og unngå fysisk aktivitet i noen uker, men siden leververdier og alt annet var helt normalt var det ikke nødvendig med noen videre oppfølging. Jeg skulle ta kontakt igjen dersom jeg ble dårlig. Kjæresten min derimot, hun har vært vekselsvis ødelagt og noenlunde normal siden hun var hos legen første gangen. Heldigvis så å si helt frisk igjen nå. Det får meg til å lure litt. Kan jeg forvente en tilsvarende smell med sykmelding og generelt elendig tilstand? Eller var de to månedene med kranglete hals "min" variant av kyssesyken? Jeg har fremdeles vondt i halsen, men det kommer og går litt. Hadde det ikke vært for at jeg hadde vært hos legen ville jeg ikke tenkt at jeg var syk engang. Vil helst slippe å bli skikkelig dårlig, men jeg har som sagt egentlig ikke hatt noe særlig symptomer, og jeg ser jo både på kjæresten og på nett at kyssesyke er stygge greier.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kyssesyken kan vel slå ut veldig forskjellig på forskjellige personer ja.. Har en veninne som var ødelagt i nesten ett år pga kyssesyken, og en kompis som var så å si helt topp i form mens han hadde det.. Men det finnes vel og forsjellige typer kyssesyke vil jeg tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå