Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig fps fall i spill. HJELP

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i det siste oppdaget at jeg kan få plutselige "fps" fall når jeg spiller. Blant annet Cs:s hvor jeg ligger stabilt på 200fps. Og plutselig, kanskje etter 5 min spilling, dropper ned til 10 fps! Så går jeg ut av spillet, og prosessoren kjører på fullt og jeg bruker all rammen. (Vet ikke om det er vanlig.) Men, uansett, etter kanskje 5 min venting igjen, kan jeg kjøre spillet igjen til det samme skjer atter en gang. Jeg lurer på hvorfor dette skjer, og hva jeg kan gjøre med det. Jeg kjøpte pcen min for ca 5 mnd siden nå på Elprice. Jeg har 3 års forsikring, og regner med å kunne få sendt den inn på reparasjon der. Men forrige pc som var på rep, var ikke tilbake før 6 uker. Nedtur. Så jeg lurer på om det er verdt å sende den inn. Eller, selvfølgelig er det verdt det hvis den fungerer normalt igjen, men tenkte kanskje det var noe jeg selv kunne gjøre. Tenkte også på å kanskje formatere pcen. Men jeg har gått igjennom pc-sakene, og finner ikke cd som fulgte med. Er det andre måter å formatere på?

Det hadde vært veldig fint å fått svar på noen av mine håpløse spørsmål :)

Mvh,

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har i det siste oppdaget at jeg kan få plutselige "fps" fall når jeg spiller. Blant annet Cs:s hvor jeg ligger stabilt på 200fps. Og plutselig, kanskje etter 5 min spilling, dropper ned til 10 fps! Så går jeg ut av spillet, og prosessoren kjører på fullt og jeg bruker all rammen. (Vet ikke om det er vanlig.) Men, uansett, etter kanskje 5 min venting igjen, kan jeg kjøre spillet igjen til det samme skjer atter en gang. Jeg lurer på hvorfor dette skjer, og hva jeg kan gjøre med det. Jeg kjøpte pcen min for ca 5 mnd siden nå på Elprice. Jeg har 3 års forsikring, og regner med å kunne få sendt den inn på reparasjon der. Men forrige pc som var på rep, var ikke tilbake før 6 uker. Nedtur. Så jeg lurer på om det er verdt å sende den inn. Eller, selvfølgelig er det verdt det hvis den fungerer normalt igjen, men tenkte kanskje det var noe jeg selv kunne gjøre. Tenkte også på å kanskje formatere pcen. Men jeg har gått igjennom pc-sakene, og finner ikke cd som fulgte med. Er det andre måter å formatere på?

Det hadde vært veldig fint å fått svar på noen av mine håpløse spørsmål :)

Mvh,

Henrik

Har du innstallert alle nye drivere?

Visst du ikkje er veldig sikker på kva du skal gjere, kan du laste ned radaysync, som søker gjennom pcen din ( etter drivere ), og finner ut om det er noken drivera mangler, og har programmet den driveren du mangler i databasen sin laster programmet driveren automatisk ned .

LINK til radarsync : http://www.radarsync.com/

Edit: Fikset link-

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...