Gå til innhold

Twinmos PC3700 Lurer på......

Anbefalte innlegg

Lurer på å skaffe meg slikt minne,men vil gjerne vite hvilke innstillinger andre klarer kjøre de på 200mhz FSB?

Klarer de 5-2-2-2? eller hva klarer de? og hvilke andre erfaringer har dere med disse brikkene?

Takker på forhånd for mange svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brikkene selv.. men jeg kan nesten garantere deg at de klarer 2-2-2-5 opp til 225+Mhz så lenge du overvolter litt..

Har sett noen tester av Abit Nf7 der de brikkene klarte 243Mhz 2-2-2-6/5.

Han gav dem riknok en del spenning.. men det er uansett meget gode brikker, og til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Takk for svar foresten.

Men har som sagt fått brikkene nå,2 x 256 som jeg bruker på A7N8X Deluxe kort.Siden jeg ikke får min nye barton 2500 før til uka så prøvde jeg bare overklokke rammen..sette de etter SPD og kjørte timings på 2-2-2-6 for moro skyld på 200mhz @ 2.8volt dette sa bare stopp seff...siden 2.7 er standard på disse rambrikkene så er vel 2.8 for lite da? er foresten det meste hovedkortet mitt klarer gi rammen....

Er det noen som har noen gode råd komme med? for ble litt småskuffa liksom :-?

Lenke til kommentar
Takk for svar foresten.

Men har som sagt fått brikkene nå,2 x 256 som jeg bruker på A7N8X Deluxe kort.Siden jeg ikke får min nye barton 2500 før til uka så prøvde jeg bare overklokke rammen..sette de etter SPD og kjørte timings på 2-2-2-6 for moro skyld på 200mhz @ 2.8volt dette sa bare stopp seff...siden 2.7 er standard på disse rambrikkene så er vel 2.8 for lite da? er foresten det meste hovedkortet mitt klarer gi rammen....

Er det noen som har noen gode råd komme med? for ble litt småskuffa liksom :-?

Tror kansje de brikkene er glad i høy spenning.. mener å huske at jeg har set noen veldig bra klokker på de, men da ble de kjørt på 3,1-3,2v tror jeg..

Uansett så synes deg de burde klare 200 2-2-2-6 lett på 2,8v.

Kjører mine PC3200 på 210 2-2-2-5 med kun 2,75...

Lenke til kommentar

Det må være noen som har de samme brikkene i maskina si nå vel?:)

Klarer kun kjøre de på 6-3-3-2 på 200mhz fsb jeg...noe som jeg ikke er særlig fornøyd med og vil veldig gjerne få høre andre som har disse brikkene sin mening om de og hva de klarer kjøre de på...har også prøvd kjøre 1 og 1 for se om det er en av de som stopper opp..men neida...og sjekka at spenninga er stabil..men jeg tror rett og slett at de ikke klarer det uten mate på med volt...og jeg klarer liksom ikke helt godta at de ikke klarer det på 2.8 volt...det er jo liksom 43b brikker som står på de...4.3 ns brikker....

så jeg venter fremdeles i spenning på andres erfaringer med disse brikkene :)

PS: Har sett mye rundt etter noen skikkelige tester uten å finne det...men er vel kanskje fordi de er så nye ennå....?

Lenke til kommentar

Takk for svar,så litt lysere på det en liten stund..men fikk allikevel et merkelig problem...

Saken er at når jeg setter ram etter spd..200mhz asykront(siden jeg ikke har fått nytt opplåst cpu ennå) med timings 6-2-2-2 med både uber 1003 og 1002a på 2.9 volt så stoppern på første forsøk med starte opp..men andre går det bra....MEN på andre oppstart har cpu stilt seg til 1250mhz på cpu(Xp2000 Pal) da har seff fsb stilt seg fra 266 ned til 200...men prøver jeg det samme med 6-3-3-2 så startern opp til windows på første forsøk,så etter det jeg skjønte så klarern starte opp med minne på 200mhz med 6-2-2-2,men da gikk cpu kun på 200fsb og ikke 266...(1250)...Det jeg lurte mest på,det vil ikke ha noe si når jeg kan kjøre synkront opp til 200?? er igrunnen ganske sikker på at det ikke har det men..

Så er det noen dataeksperter der ute som mener de kan alt om data som kan hjelpe meg skjønne disse brikkene fra twinmos,for akkurat nå går jeg ikke så langt som å anbefale disse brikkene til mine verste fiender engang :lol:

Lenke til kommentar

Har fått sjekka et par ting til nå,og har funnet ut at når jeg stiller cpu til 100mhz i bios(12.5x100) så klarer jeg starte opp med diverse høye aggressive timings på minnet(asynkront seff) lett 5-2-2-2 på 200mhz

Så har detti av lasset jeg nå :-?

Lenke til kommentar

Er vel hk som setter stopp da? Trodde ikke at det hk du har var så bra på overklokking, og 200 mhz fsb er jo egentlig ganske heftig da... Kan jo prøve med bedre kjøling på northbridge og southbridge kanskje...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...