Gjest Guest_G14_* Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vet jeg virker hypokonder nå men... Tror at jeg har/begynner å utvikle svineinfluensa. Har egentlig svineinfluensaen kommet til norge? Hva som får meg til å tro at jeg har fått dette: Kort sagt: chatta på msn, ble spurt "Skjer?" hvor jeg svarer "syk" så sier han "kanskje du har svineinfluensa". Har ikke tenkt noe over dette, men har hele uka hatt vondt i halsen, men merket det mest i går (tirsdag) og i dag. Har: Vondt i halsen/sår hals Vondt i magen Kvalme Hodepine (I dag) må tisse nesten annenhver time. Ikke sulten (kan skyldes kvalmen da men) Og veldig varm hele tiden. Noen som vet om dette er tegn på svineinfluensa, og/eller kan gi meg en liste over symptomer? Er en gutt på 14 år. Lenke til kommentar
Gjest G14* Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Glemte å legge til rennende nese også. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vanlig influensa dreper fem hundre tusen årlig Kanskje du har det? Det er langt mer sannsynlig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) det er vel ikke påvist at den finnes i norge enda. "Symptomer ved svineinfluensa hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa, som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet." men, hvordan i all verden kan du ha bli smittet, svineinfluensa er ikke noe som bare plutselig oppstår hos deg fra ingenting. "Svineinfluensa smitter i kontakt med en person som har fått svineinfluensa. Smitteoverføring skjer på samme måte som ved sesonginfluensa; ved hosting, nysing og nær kontakt med syke mennesker. Kontakt med smittet gris eller miljø som har svineinfluensavirus (bondegårder med gris, grisebinger hvor smittet gris har vært osv)." er nesten garantert vanlig influensa du har med mindre du har vært i land som har vært utsatt for det. Endret 6. mai 2009 av aklla Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ta det med ro, ikke tenk så mye om det. Det er vel det beste. Jeg tror nok du bare har vanlig influensa. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Svineinfulensa er ikke farligere enn vanlig influensa. De som døde i Mexico levde i slummen, og det var grunnen til døde. Lenke til kommentar
Gjest Lone! Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei! Merket plutselig at jeg ble kvalm,svimmel,fikk diare,slapp og skjelven i kroppen. Kan det være svineinfluensa? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det kan like godt vere vanleg influensa eller noko annet, men det veit du ikkje før du sjekker deg. Det er ikkje nødvendig då svineinfluensan ikkje noko verre enn ein vanlig influensa, så berre ta det med ro. Det er fyrst når du treng å dra på sjukehuset du antakeligvis blir sjekka. Symptoma minner mest om omgangssjuke då du ikkje seier noko om at du føler deg sår i halsen, og då bør du berre la kroppen gjere det han må for å bli frisk. Drikk ein del vann og kos deg foran TV-en / PC-en med ei bøtte i nærheita om oppkast skulle melde seg. Forresten, ikkje bump trådar som har liggi daue i mange månader. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Burde lages en egen tråd der alle som lurer på om de har eller har hatt svineinfluensaen kan spøøe, om det ikke finnes Ser hele tiden nye tråder om akkuratt det som blir laget Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Riktig. Men det største problemet er jo at ingen kan svare på disse spørsmålene. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det har du rett i.. GÅ TIL LEGEN! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå