Gå til innhold

[Løst]PC til bruk i ungdomsklubb

Anbefalte innlegg

Eg har tenkt å bestille ein PC til den lokale ungdomsklubben eg er med i.

Eg har ikkje så god greie på kva som er bra og dårlig med ein PC, så eg tenkte eg sikkert kunne få litt hjelp her!

Det skal då være ein stasjonær PC den skal brukast til følgede:

- Styre og ha servere for LAN spilling, vert ikkje for meir enn 30 spillere. For spill som AOE2, Battlefield 2 og Warcraft.

- Sjå filmar på.

- Spille av musikk. Vert då installert fleire avspillingsprogram for musikk, og muligens mikseprogram.

Det vert i hovudsak dette me kjem til å bruke PCen til.

Vil gjeren veta kor stor prosessor som trengs, grafikk og RAM. Berre legg til andre ting som de synst bør være med.

Tusen takk for alle svar som måtte komme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er mest opptatt av kva som trengs, enn prisen. Det var tre ting eg ville ha greie på. Kor stor prosessor, grafikk og RAM som trengs for det eg skal bruke PCen til.

Altså så treng eg ikkje forslag til kva type PC eg skal kjøpe.

Veit desverre ikkje kva type prosjektor me har, men eg veit den kosta nesten 20 000 kr.

Lenke til kommentar

Sett at det er warcraft 3 som er definert som warcraft, blir Battlefield 2 spillet som må dra mest. Med andre ord, du kan kjøpe hva du vil av dagens CPU og GPU, og fortsatt være i mål.

Ta utgangspunkt i "The Conquerer" som ligger her på forumet. Behold skjermkortet, eller bytt ut med noe fra billigere. Bør holde til det meste..

Age of Empires 2 kjører ikke på dedicated server. Tror heller ikke Warcraft 3 gjør det.. Battlefield gjør nok det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...