Gå til innhold

Gode alternativer til havregryn (frokost)?


Anbefalte innlegg

Det siste halvåret har jeg spist ca 80-100 gram havregryn om morgenen, hver treningsdag. Selv om jeg bruker evigheter på å få det ned, og piner meg ofte gjennom måltidet, må jeg gå gjennom det ;)

Men nå har det seg slik at vi skal pusse opp kjøkkenet, og må vinke farvel til ovnen får en liten stund, så havregrynen må jeg vente en stund med.

 

Har egentlig ingen andre erstatninger enn havregryn, enn et par grove skiver med kjøttpålegg, så lurte på om noen hadde noen andre alternativer? En kornblanding med melk kanskje?

 

BTW, foretrekker å ikke ta proteinshakes om morgenen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hater havregryn jeg også... Men har tenkt å begynne med det. I melk da, jeg greier ikke å lage havregrøt uten å brenne :(

 

Kan jo anbefale å kjøpe en mikser og helle grynet oppi der sammen med noen kjeks eller noe slikt, det gir en ultrafultrert (kommer an på miksingen) havregryn-shake med god smak :) Konsistensen kan virke litt kvalmende, men du får det ned, og stort verre enn vanlig havregryn er det ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tips til havregrøt:

2dl havregryn

1dl vann

 

Tilsett dette i skålen du skal spise havregrøten fra. Kjør på i mikroen på full effekt i 90 sekunder. Rør rundt i skåla. Kjør på med nye 30 sekunder med full effekt i mikroen. Vips så har du fiks ferdig havregrøt! Visste du forresten at havregrøt har lavere glykemisk indeks enn ukokte havregryn pga. jevnere fordeling av kostfiber? Dette er et av de få tilfellene der prosessert mat er sunnere enn uprosessert.

 

For at havregrøten skal bli ekstra god: Fyr på med masse Splenda, kanel og noen friske bær eller en dæsj syltetøy.

 

Jeg koser meg med frokosten min hver morgen!

 

Edit:

Om du ikke vil ha havregrøt er frokostblandingen fra AXA "4Korn" veldig sunn og god. Du ser den vinner testen her:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/27/429979.html

Endret av eskhyo
Lenke til kommentar

hmm det jeg pleier å gjøre når jeg skal spise havregryn er..

 

ca 80gr havregryn

ca 20gr 4Korn

ca 15 rosiner

en spiseskje med syltetøy

6 knuste mandler

en opphakket banan.

Putter alt oppi en skål og rører litt rundt. tilsetter melk.

 

Det smaker mye mye bedre enn kun havregryn og melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...