house Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Når jeg kjører igang Code: if (isset($bah)) { switch($bah) { case '123&abc': include('123.php'); break; }} Så funker det rett å slett ikke = hvorfor vil den ikke funke nå jeg bruker tall & bokstaver ? "&" er jo oxo klikk... Noen forslag eller ? Housey Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Quote: house skrev (2002-01-22 09:48):Når jeg kjører igang Code: if (isset($bah)) { switch($bah) { case '123&abc': include('123.php'); break; }} Noen forslag eller ? Har du noen feilmelding? Er du sikker på at variabelen $bah er satt? Vet du om skriptet faktist kommer så langt som til include()? Mvh, Amund Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Kan du bruke stringer med case? Trur ikkje scriptet kjem forbi det punktet, eller rett og slett hopper over det valget. Meiner å huske noko om dette i manualen, og veit at dette er tilfellet i andre språk, slik som Delphi. Argh, klare ikkje å finna case i manualen... Sorry :smile: Leit litt sjølv, så skal du sjå... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Kan du bruke stringer med case? Trur ikkje scriptet kjem forbi det punktet, eller rett og slett hopper over det valget. Meiner å huske noko om dette i manualen, og veit at dette er tilfellet i andre språk, slik som Delphi. Argh, klare ikkje å finna case i manualen... Sorry :smile: Leit litt sjølv, så skal du sjå... _________________ Vegard A. Larsen, xaltra.net og sourcecode.no E-mail: [email protected] [email protected] [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-22 19:48 ] Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Følgende fungerer: Code: <?$blah = "123&abc";if (isset($bah)) { switch($bah) { case '123&abc': include('123.php'); break; }}?> Men, hvis du får $blah via urlen vil det ikke fungere. F.eks http://a/a.php?blah=123&abc Her vil variabelen $blah inneholde 123, og variabelen $abc være tom. & er tegnet for å skille variabler når man sender de via urlen. Lenke til kommentar
house Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 de skal via url'n ja. for jeg kjører inn Code: <? print "<a href="$PHP_SELF?blah=abc&123" class="menu">";?> hvis dere skjønner!! Housey Lenke til kommentar
Razul Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Du kan ikke bruke &-tegn inne i en variabelverdi i URL'en. & og | betyr skilletegn mellom variable. Korrekt syntaks er: side.php?variabel1=verdi1&variabel2=verdi2 eller side.php?variabel1=verdi1|variabel2=verdi2 Når du skriver "?blah=abc&123" vil variabelen $blah få verdien "abc", mens "123" blir droppa av fordi det er et ugyldig variabelnavn. Bruk et annet tegn enn & og | i verdien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå