Gå til innhold

Gamle spill på W7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

Når jeg skal spille Diablo II hakker det en del osv.. Er det noen settings jeg må fikse på eller er det bare w7 som er elendig for den type spill generelt?

Ettersom Diablo 2 er ganske gammelt, prøv og kjør spillet i kompatibel modus. Høyreklikk på snarveien og trykk "Properties" også klikk på "Compatibility" og set hake på "Run this program in compatibility mode for:"

og velg windows version prøv ut med forskelige for og se om det fikser problemet ditt.

Etter du har valgt windows versjon tryk ok og start spillet.

Lenke til kommentar
hei

Når jeg skal spille Diablo II hakker det en del osv.. Er det noen settings jeg må fikse på eller er det bare w7 som er elendig for den type spill generelt?

Jeg har opplevd at Diablo II hakker i Vista x64 også. Selv om jeg har en ganske grei maskin. I alle fall mye mer enn nok til et så gammelt spill.

Spesielt ved LAN-hosting virker det veldig laggy. Litt synd, siden det er et flott spill, selv i disse dager!

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv, men løsningen er ganske enkel. Kjør det programmet som ligger i D2 mappa, husker ikke navnet på fila, men det lar deg velge hvilken rendering du vil bruke, f.eks Direct3d. Dette skal i utgangspunktet velges automatisk, men det virker som D2 ikke kjenner igjen nyere skjermkort og/eller operativsystem, så det rendres default i software, derav latterlig dårlig framerate.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Er det noen settings jeg må fikse på eller er det bare w7 som er elendig for den type spill generelt?

Har ikke hatt problemer med noen spill, uansett hvor gamle de er. Spillte Monkey Island 1 tidligere i dag, dog gjennom ScummVM, men ikke noe problemer. Har heller ikke opplevd problemer med noen andre eldre spill. Men prøv kompabilitetsmodus som er nevnt lengre oppe her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...