Gå til innhold

Windows "Update"...sikkert...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i h****** resterter og starter maskinen min så utrolig treigt etter windows "update". Noen som kan hjelpe meg med å fixe dette? Jeg bruker Windows 2000.

Har du denne på pc'en din, fix 811493. Den gjorde min pc merkelige så er slettet den og alt ble så mye bedre.

Men er ikke sikker den gjelder på win 2k?

Lenke til kommentar
2k rebooter alltid tregt

bytt til xp du

løser alle problemer

:lol::lol::lol::lol:

Microsoft har selv innrømmet at Service pack 1 kan gjøre maskinen din treigere. XP krever mer ressurser, hva er + med XP

Orker selv ikke all den "skal hjelpe deg", "ballong", "wizardene"

XP skal prøve å kontrollere alt

Lenke til kommentar
XP krever mer ressurser.

Kan ikke si meg enig i den påstanden om xp, da eg brukte win2k vil eg si at det og krevde en del resusser.

Hva som er bedre, tja det som eg syns er bedre er når eg jobber med musikk filer i xp er bedre enn 2k :yes: Men ellers vil eg si at det er en smaksak om du vil bruke win 2k eller winxp? Er meget bra begge.

Lenke til kommentar
XP krever mer ressurser.

Kan ikke si meg enig i den påstanden om xp, da eg brukte win2k vil eg si at det og krevde en del resusser.

Hva som er bedre, tja det som eg syns er bedre er når eg jobber med musikk filer i xp er bedre enn 2k :yes: Men ellers vil eg si at det er en smaksak om du vil bruke win 2k eller winxp? Er meget bra begge.

Ok, selv om du ikke er enig, så er det fakta.

Hvis du tweaker XP så er ligger de likt på ressurser :wink:

Lenke til kommentar

Nope gjør ikke noe med oppsettet, er laget slik og balongene og alt det andre mikk makket gjør ikke meg noe.

Så lenge windows gjør jobben er eg fornøyd, det som eg har gjort er å bruke xp-AntiSpy.

Lenke til kommentar

Nope gjør ikke noe med oppsettet, er laget slik og balongene og alt det andre mikk makket gjør ikke meg noe.

Så lenge windows gjør jobben er eg fornøyd, [/b]det som eg har gjort er å bruke xp-AntiSpy.[/b]

Vertfall, selv om du bruker xp-antispy så gjør det ikke slik at XP bruker like lite ressurser som 2000. Skal bare si at selv om du liker alle de tusen "vi skal hjelpe deg" tingene, (Virker som du trenger det :wink: , så betyr det ikke at ressurs messig ligger de likt. Hvor mye minne har du?

Lenke til kommentar
(Virker som du trenger det :wink: , så betyr det ikke at ressurs messig ligger de likt. Hvor mye minne har du?

Nei da trenger det ikke :lol: Men du maser om resuser, ok hvor mye bruker mindre bruker win2k i forhold til xp??

den bruker nøyaktig 10.35176845416% mindre :wink:

Lenke til kommentar
2k rebooter alltid tregt

bytt til xp du

løser alle problemer

:lol::lol::lol::lol:

Microsoft har selv innrømmet at Service pack 1 kan gjøre maskinen din treigere. XP krever mer ressurser, hva er + med XP

Da har du ikke prøvd longhorn build 4015, den er full av mye dritt!!

har 256mb ram, og ved en ny innstalasjon så brukte den 488mb :o

Skal du ha et lite program eller 2 oppe så sluker den for over 500mb! glad det er lenge til final versjonen kommer.

Lenke til kommentar
Da har du ikke prøvd longhorn build 4015, den er full av mye dritt!!

har 256mb ram, og ved en ny innstalasjon så brukte den 488mb :o

Skal du ha et lite program eller 2 oppe så sluker den for over 500mb! glad det er lenge til final versjonen kommer.

Har faktisk ikke det, tørr ikke enåå, men ser det bra ut?

Gleder meg til det kommer :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i h****** resterter og starter maskinen min så utrolig treigt etter windows "update". Noen som kan hjelpe meg med å fixe dette? Jeg bruker Windows 2000.

Har du denne på pc'en din, fix 811493. Den gjorde min pc merkelige så er slettet den og alt ble så mye bedre.

Men er ikke sikker den gjelder på win 2k?

hvordan fjerner jeg fil-811493 fra service Packen? har en Xp versjon med built in Service pack..og da får jeg ikke muligheten til å fjerne den i add/remove !

Lenke til kommentar

Ekke noe problem å modifiserer XP til å bruke mindre ressurser. SAMT å fjerne alt som er av ballonger og alt det jalla greiene. Du trenger bare to programmer. Det er XP-AntiSpy og TweakXP pro.

Hadde aldri brukt XP hvis jeg ikke kunne fjernet alt dette. Og ja windowsupate suger hest, det står at de ikke sender informasjon om pcen deres til seg selv. Men en test viste at de sender en summary over hele katalogstrukturen over til ms når du skal koble deg opp. DET sier litt ...

Lenke til kommentar

Microsoft har selv innrømmet at Service pack 1 kan gjøre maskinen din treigere.

Og de har kommet med en patch til "problemet"(som bare er problem på noen programmer på noen konfigurasjoner).

XP krever mer ressurser, hva er + med XP

Vi har før diskutert ressursbruken til XP, og det vi kom fram til var vel noe slikt som; hvis du har p2-300 med 128mb ram ville du ikke merke noe forskjell i ytelsen.(seff etter at du har slått over til 'best ytelse')

skal vere enig i at man kansje får litt vel mye hjelp hvis man ikke vet hvordan man slå det av(det krever faktisk litt skills).

Og ja windowsupate suger hest, det står at de ikke sender informasjon om pcen deres til seg selv. Men en test viste at de sender en summary over hele katalogstrukturen over til ms når du skal koble deg opp. DET sier litt ...

Les artikkelen på digi.no, ikke stol på den itavisen skrev! Og hvis du er så paranoid; sett opp en SUS-server.

Men back til topic:(installere xp blir for lett vei ut av problemet :wink:)

Kjør defrag og velg at den skal optimalisere ytelse for boot-filer(er under instillinger mener jeg og huske lenge siden jeg har brukt 2k). Kan gjøre underverker for oppstarten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...