Gå til innhold

Informasjon og diskusjon om Star Wars: The Old Republic

Anbefalte innlegg

Vi må nok smøre oss med litt tålmodighet.

Leste netopp en tråd på forumet til The Old Republic der det ble diskutert når spillet blir sluppet, en av utviklerne av spillet bekreftet der at det ikke blir sluppet før i første halvår av 2011.

Edit:

Her er en link til hvor jeg leste det så dere ikke tror jeg lyger:

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=109426

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg slutta med wow i midten av oktober i fjor, har spillt litt Dungeons and Dragons Online etter det.

Etter å ha spillt wow av og på siden desember 2005 var det på tide å gi seg for godt med det. Har og spillt Lotro og AoC og vært så vidt innom Anarchy Online.

Har ihvertfall stor tro på The Old Republic, selv om det er lenge å vente så er det bedre at de bruker lamg tid på å gjøre spillet bra enn at de slipper det for tidlig.

Man så jo hvordan det gikk med AoC.

Lenke til kommentar

Spillet for tiden mye Dragon Age, og Mass Effect 2 er ute om noen få uker. Deretter kommer en expansion til Dragon Age i mars, og en DLC skulle ha vært ute nå. Og hvem vet når DLC til Mass Effect 2 kommer? Deretter er det The Saboteur, fra skaperne av favoritt-sandkassespillet mitt, Mercenaries. Merc2 stinket, men dette er en bra unnskyldning. :p Super Mario Galaxy 2 kommer til sommeren, Elemental: War on Magic burde være ute snart, og selvsagt har vi jo Aliens vs Predator. Deretter StarCraft 2, og etterhvert Diablo 2. Hvem har tid til å kjede seg før Old Republic? :p

Lenke til kommentar
Det eneste som er litt kjedelig (IMHO) er at man kun spiller som human,

hvor fett hadde det ikke vært å være Wookiee Smuggler? :D

Og la oss løpe rundt som Darth Wicket? Um... nei. :p

Lool,

litt forskjell på en Ewok og en Wookiee da :p

Wookieer gjør seg bra som smugglers da,

bare se på Chewbacca ^^,

Lenke til kommentar

For min del er det ikke så nøye hvilke raser og klasser vi får spille som så lenge de er bra laget og varierte. Jeg ser ikke helt poenget med menneske, wookie og ewok smuglere om de er identiske å spille med.

Når det er sagt kan ewoker være ganske bra til tider. De klarte seg jo fint på Endor, og de burde fint kunne snike seg frem steder andre ville hatt problemer.

Lenke til kommentar

Det er vel så enkelt som at en har ulike raser som en finner tøffere/penere/morsommere/mer interessante eller lignende. Det er i hvertfall slik det er for min del, her som i alle andre rollespill.

Et poeng for min del med ulike raser er at ikke alle er helt like, altså i utseende. La oss tenke oss at det var 4-5 ulike raser med ulike kroppstørrelser, farver og annet så blir det et mer variert miljø rundt deg og din avatar.

Men det er for all del ikke en kritisk del hvis mangel vil gjøre spillet uspillbart for min del.

Lenke til kommentar

Det er jo klart at forskjellige raser hjelper på for å skape et intrykk av variasjon i utseende, rett og slett fordi det kun er mange items. Men er enig med Deluze at dette ikke påvirker min oppfatning av spillet. Vi snakker nemlig om Bioware som nylig har gitt ut to ufattelig gode RPG-titler, hvor et av de er sci-fi! In Bioware we trust :D

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig foretrekke ulike raser å spille fordi det er Star Wars. Det er mange ulike raser der, og da mener jeg det bør være mulig å spille ulike raser. Det bør helst gi ulike fordeler/ulemper til de enkelte raser. Jeg ser det kan bli litt utfordrende å balansere klasser og raser, men det er noe som etter hvert kan justeres hvis det blir for ubalansert, slik det gjøres i andre MMOs. En viktig sammenligning for meg er SWG som hadde et bra utvalg av spillbare raser. Jeg vil nok uansett vurdere dette spillet mot SWG (preCGU eller hva den overhalingen kalles). Jeg regner med og håper at dette blir bedre enn STO sin ground combat. STO var dårlige greier. Space combat er det vel ikke så mye av i TOR, ihvertfall foreløpig.

Lenke til kommentar

Star Trek Online har en drøss raser, i teorien. Jeg sier i teorien fordi vi har en type menneske med øglelignende hode, en type menneske med blå hud, antenner og rart hode, pluss en drøss mennesker med minimale forandringer. Bajorans har rar nese, betazoid har sorte pupiller, trill har rar tattoering på siden av hodet og nedover halsen, og så videre. Selv spiller jeg bajoran, men jeg kunne like gjerne ha vært betazoid eller noe annet. Selv klingon er stort sett mennesker med rare hoder. :)

Aner ikke hvordan dette vil være sammenlignet med SWG, men det driter jeg egentlig i. Jeg har aldri spilt det og kommer ikke til å gjøre det. For den saks skyld er det uinteressant hvordan det er i forhold til WoW, LotRO, Star Trek Online og hvilket som helst annet MMO. Om jeg liker TOR kommer jeg til å spille det, selv om det annet MMO teknisk sett er bedre. Jeg spiller fordi det er Star Wars. ;)

Edit: Aner ikke hva slags kjøretøy vi får (om noen), men jeg hadde ikke hatt noe imot en av disse: :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det du sier Crow, TOR skal spilles uansett. Nettopp fordi at det er TOR.

Men jeg finner det allikevel pussig når det er et univers med en hel drøss ulike raser (arter er kanskje et bedre begrep når jeg tenker meg om), men menneske er det eneste du kan velge.

Når det er sagt savnet jeg aldri noen andre spillbare arter i KoToR, men så er jo det igjen enspiller.

Uansett tror jeg at dette er en ting utviklerne har tatt stilling til allerede og funnet en løsning de liker og håper vi som spillere også vil bli fornøyde med.

Jeg turte ikke kikke så lenge på bildene dine. Kriblingen i magen av å kanskje kunne farte rundt i en av de ble rett og slett for stor ;)

Lenke til kommentar

Det er veldig mange raser i Star Wars universet, men husk at Bioware satser først og fremst på historie. Det ville nok vært veldig vanskelig å lage en historie som passet samtlige raser, og likevel klare å spesialtilpasse den til spilleren. Ta Mass Effect som et eksempel. Det er mange raser i det universet, men vi er nødt til å spille som menneske. Dette er pga historien, så jeg savnet ikke å spille som noe annet. At vi er nødt til å hete Shepard til etternavn tenkte jeg ikke noe særlig over heller. TOR blir nok minst like bra når det gjelder historie. Dessuten er det en unik historie for hver klasse, og hver historie er ca like lang som hele KotOR. Med litt flaks får vi en rekke verdige oppfølgere til KotOR samlet i ett spill. Det hadde ikke jeg hatt noe imot. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...