Gå til innhold

Informasjon og diskusjon om Star Wars: The Old Republic

Anbefalte innlegg

Det er 8 klasser som kommer og ikke 6, selv om 6 unike historier er imponerende nok.

http://www.swtor.com/info/holonet/classes

For meg er en stor del av Star Wars at gruppedynamikken fungerer slik den har gjort. I Kotor 2 prøvde jeg forgjeves å få alle til å om ikke elske meg hvert fall like meg. Jeg er også spent på hvordan de skal løse dette. En mulighet ville jo vært at singel- og multiplayer (solo eller i gruppe) blir adskilt slik at din medsammensvorne ikke kan "ødelegge" ditt rollepsill. Dette systemet vil være vanskelig å implementere da de to variantene vil bli for adskilte, i.e. nesten som to uavhengige spill i samme setting.

Uansett er jeg spent, om de ikke løser ting på en måte som passer meg er det jo ikke værre enn at jeg skyr grupper. Alle klassene avslørt så langt kan jo lett spilles som en lone wolf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åtte klasser? Interessant, det visste jeg ikke. De jeg vet om fra før er smuggler, bounty hunter, jedi, sith og trooper. Alle har en god og ond side (sith / jedi, for eksempel), og ifølge den listen er trooper og bounty hunter like klasser. Jeg leste tidligere at bounty hunter og smuggler ville være motsetningene, men samma det. Det betyr at vi kan sannsynligvis regne med en ond versjon av smuggler (slaver?), så da gjenstår bare to. Vi har ennå ingen "pet class", så da er det bare å gjette. Kanskje noe som involverer droider?

Gruppene tror jeg i teorien kan løses ganske enkelt. Vi følger selvsagt ikke historien slavisk og går automatisk fra oppdrag til oppdrag, men får mye fritid mellom dem. Det vil nok være mer enn nok av side-oppdrag å gjøre, og mange av disse kan nok være beregnet på grupper. Det vil nok garantert være raids med, og disse er naturligvis nok beregnet for grupper. Vi får stole på Bioware. Bortsett fra Sonic på DS, KotOR og flyoppdraget i Jade Empire har jeg ennå til gode å bli skuffet. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg helt sinnsykt til dette spillet. Som selverklært Star Wars fan tror jeg dette kan bli en orgasmisk opplevelse. Det kan selvsagt faile, men kan ikke gjøre noe annet enn å ha troa på at BioWare gjør detta til et mesterverk.

Lenke til kommentar

Du er nok inne på noe der Crow, side-q's og raids for grupper burde bli en finfin løsning.

Klasse motsetningene har jeg derimot ikke hørt om, så da plukket jeg opp noe nytt også :) Jedi har vel ikke blitt "avslørt" enda, men et SW spill uten Jedi klasse er jo å skyte seg selv i foten så den er jo grei nok. Slaver kan være noe ja, jeg synes ikke Bounty Hunter og Smugler er helt på samme nivå for å kunne være motsetninger. Spent er jeg uansett på hvem klasser som gjenstår! Det er lenge siden et spill har fenget meg så veldig på et så tidlig stadie :)

Jade Empire skuffet på grunn av lengden, eller mangel på lengde, synes jeg. Oppdraget du nevner husker jeg ikke i forbifarten, men det kan være at jeg er enig i det.

Hvordan ble du skuffet av KotOR? Det har jeg ikke hørt om før.. Vel, av anti-rpg'ere har jeg riktignok hørt det.

Lenke til kommentar
Du er nok inne på noe der Crow, side-q's og raids for grupper burde bli en finfin løsning.

Klasse motsetningene har jeg derimot ikke hørt om, så da plukket jeg opp noe nytt også :) Jedi har vel ikke blitt "avslørt" enda, men et SW spill uten Jedi klasse er jo å skyte seg selv i foten så den er jo grei nok. Slaver kan være noe ja, jeg synes ikke Bounty Hunter og Smugler er helt på samme nivå for å kunne være motsetninger. Spent er jeg uansett på hvem klasser som gjenstår! Det er lenge siden et spill har fenget meg så veldig på et så tidlig stadie :)

Jade Empire skuffet på grunn av lengden, eller mangel på lengde, synes jeg. Oppdraget du nevner husker jeg ikke i forbifarten, men det kan være at jeg er enig i det.

Hvordan ble du skuffet av KotOR? Det har jeg ikke hørt om før.. Vel, av anti-rpg'ere har jeg riktignok hørt det.

Jeg har ikke akkurat fulgt med utviklingen av spillet særlig nøye, men leser en del blader og følger med på spillnyheter på nettet. Leste en stor preview i et blad (Edge, sannsynligvis) med en nøye gjennomgang av flere deler av spillet. Blandt annet fikk vi høre om det oppdraget med star destroyeren, kapteinen og alt det der. Om vi dreper ham vil hun dama overta kommandoen og alt går til helvete fordi hun er så uerfaren. I stedet for å angripe dem angriper de oss, og flere soldater stormer inn i star destroyeren. Om vi derimot lar den mye mer erfarne kapteinen leve får han mye bedre kontroll over situasjonen, og hele oppdraget løses mye lettere.

Jeg nevnte de klassene som var avslørt i bladet, men de sa det bare blir seks klasser. Det er godt mulig det er økt til åtte.

Tenker man litt etter vil det være rent logisk at det er motsetninger. Hele greia med star wars er the force og de godes kamp mot den onde, dragningen mot den mørke siden og alt det der. Det er ikke så vanskelig å tenke seg at det blir tatt hele veien, inkludert i klassene vi får spille. Og når vi først nevner dem så vi en Sith i aksjon, komplett med lyssverd. Hvor stor er da sjansen for å få lov til å spille en snill jedi? ;)

Angåender KotOR: Det er mange grunner til hvorfor jeg ikke likte dette. En ting er at jeg spilte Neverwinter Nights lenge før jeg prøvde det, og KotOR er stort sett bare en nedskalert versjon av NWN med færre klasser, færre skills osv satt i et kjedelig star wars miljø vi ikke kjenner fra før. En annen ting er at lyssverdene føles for ubrukelige og minner mer om vanlige sverd, og Yoda snakker grammatisk korrekt? Vi får en lang quest for å bli verdige vårt eget lyssverd, men en halvtime etterpå selger vi lyssverd hos en vanlig butikk fordi vi har fyllt opp inventoriet? For ikke å snakke om den tragiske historien som er så forutsigbar at selv mora mi burde klare å gjette seg til den store overraskelsen bare ved å lese bak på coveret:

To sither herjer galaksen. Begge forsvinner. En dukker opp igjen senere, men den andre er sporløst forsvunnet. Den eneste som kan stoppe slemmingen er en fyr som har mistet hukommelsen og tilfeldigvis har større krefter enn noen annen? Hm... kan det være en sammenheng mellom han og han som er på samme alder, har samme kroppsbygning og forsvant uten et spor, kanskje?

Lenke til kommentar

Motsetningene er noe jeg nesten skammer meg over at jeg ikke tok før du nevnte det første gangen, en hardbarka fan er jeg ikke men det får være måte på :wallbash:

En Jedi klasse er helt åpenbart ja, jeg skrev kanskje ikke det helt godt nok der oppe. Jeg er spent på hvordan de utformer denne (eller disse inkludert Sith). Fra previews ser vi jo en Sith weapon master med ulike Force abilities. For å få en reinspikka motsetning skulle vi da få servert en Jedi Consular, eller hur? Akkurat det kan bli litt kjedelig for de som foretrekker Sith Lord/Jedi Knight eller annet. Om vi kan velge hvordan spesialisering innenfor Jedi/Sith hadde jo det vært gull!

For de som er interessert anbefaler jeg å ta en tur til ign.com (allerede nevnt), der finner dere mange videoer som viser gameplay, samt ulike intervjuer.

Off topic:

Selve plotet på KotOR var ikke av det aller beste mennesket har skapt, jeg sier meg enig i det, men det var allikevel så mye som trakk meg langt inn. Jeg husker fra første gang jeg spilte gjennom det at jeg gledet meg til hver eneste samtale som kunne fortelle meg mer om universet, så jeg rakk egentlig ikke å tenke mye over plotet før jeg var ferdig med spillet. Hva jeg derimot husker altfor godt er hvor lei jeg ble Kashyyk og den fiske/vann planeten. Men steike meg de "snakker" litt for ensformig! :)

Når du nevner at du spilte NWN først forstår jeg ting mye bedre, heldgivis kom det i andre rekke for min del. Noe jeg setter stor pris på med tanke på mange ulike titler.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Alt trenger vel ikke være så komplisert? Vi har sith, så vi har jedi. Selve sith- og jedi-klassene er ikke så nøye. Jeg vil tippe vi ikke får klassene fra KotOR, men heller en blanding av alle. I stedet for Jedi Consular, Jedi Knight og Jedi (hva det enn var) får vi kun Jedi, men kan bestemme resten selv til en viss grad. Om vi skulle spesialisert sith og jedi-klassene måtte vi vel få lov til å spesialisere de andre også? Ikke at det er så utenkelig. LotRO for eksempel lar deg spesialisere klassene med traits, så Minstrelen min er for tiden Warrior Skald. Han kan bli Protector of Song eller Watcher of Resolve. WS fokuserer naturligvis på kamp, PoS fokuserer på buffs og WoR på healing. Kanskje The Old Republic gjør noe lignende?

KotOR har sine sider. En av de tingene jeg faktisk likte var at ingen i gruppen min likte han fjotten vi møtte i begynnelsen. Muligens takket være meg. :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig trenger ikke alt å være så komplisert. Men når det kommer til akkurat Jedi og Sith klassene mener jeg det bør være større muligheter for å modifisere/utvikle karakteren innenfor nevnte aspekter enn med resten av klassene. En Smuggler assosierer jeg naturlig nok direkte til Han Solo, en klasse jeg ikke ville ha valgt om ranged ikke er min stil.

Som nevnt er Sith-klassen presentert som Sith Warrior. Det er da jeg begynner å lute på hvorvidt det er en "låst" klasse, eller om det er muligheter for ulike modifikasjoner som du nevner eksempler på.

Spekulasjoner kommer vi vel aldri langt med, så jeg får vel bare ignorere spørsmål frem til vi får vite mer.

Edit: Småplukk

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Selvfølgelig trenger ikke alt å være så komplisert. Men når det kommer til akkurat Jedi og Sith klassene mener jeg det bør være større muligheter for å modifisere/utvikle karakteren innenfor nevnte aspekter enn med resten av klassene. En Smuggler assosierer jeg naturlig nok direkte til Han Solo, en klasse jeg ikke ville ha valgt om ranged ikke er min stil.

Som nevnt er Sith-klassen presentert som Sith Warrior. Det er da jeg begynner å lute på hvorvidt det er en "låst" klasse, eller om det er muligheter for ulike modifikasjoner som du nevner eksempler på.

Spekulasjoner kommer vi vel aldri langt med, så jeg får vel bare ignorere spørsmål frem til vi får vite mer.

Edit: Småplukk

Jeg skjønner selvsagt tankegangen din, men husk dette er et MMO, ikke KotOR3. Det vil selvsagt være kult å kunne modifisere/utvikle sithen eller jedien, men da må det i såfall være like mye modifisering/utvikling av de andre klassene. Hvorfor skulle noen eller bry seg om å spille dem? ;)

Når det gjelder smuggler sa de vel rett ut at den er basert på Han Solo? Jeg kommer selvsagt til å prøve den, og er spillet så bra som jeg håper det blir vil jeg spille gjennom kampanjen med hele gjengen. Men først skal jeg spille Bounty Hunter. Jetpack + flamethrower blir svært interessant i et MMO. :p

Lenke til kommentar

Du har helt rett, men jeg er spent på hvordan de løser hva jeg fremdeles mener er et problem. Som et MMO må jo selvsagt alle karakterene ha de samme mulighetene, men det er jo ikke alle som "trenger det" (imo), hvertfall ikke slik ting har blitt presentert for oss så langt. Bounty Hunter kan jo helt sikkert komme i 2-3 ulike forpakninger for alt jeg vet.

For min egen del virker Bounty Hunter interessant, men jeg tror Smuggler blir første historien min. Jeg håper at gjemme-seg-bak-alt-mulig-rart muligheten til denne klassen ikke bare blir til en kjedelig rutine til slutt. Hmm, man får vel bare leve seg skikkelig inn i dette og lene seg med karakteren :D

Edit: skrivefeil

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg, og blir garantert å kjøpe spillet.

Jeg håper ikke de prøver å gjøre spillet for mye mainstream ved å senke maskinkravene, ala WoW. Grafikken fra videoene er ikke imponerende, og jeg mistenker at de gjør dette for å få flest mulig kunder da flere kan kjøre spillet. Det gjør at inntektene øker, men grafikken lider, og det er ikke bra. Jeg er ikke stor fan av den halvveis tegneserie-aktige grafikken.

Jeg synes heller ikke det var mye "feeling" hverken i kampene eller når figuren løper... vanskelig å forklare med ord. Morsomt å bruke ordet realisme i et Star Wars-spill, men det er det jeg savner. Figurene spilleren kontrollerte i YouTube videoen så ut til å mangle fysikk.

Nå er det lenge igjen til utgivelsen (jeg leste oktober 2010), så jeg håper noe av dette er endret før jeg sitter med spillet i handa. :)

Når det gjelder å skreddersy sin egen Jedi, Sith, Smuggler, osv, så er vel dette ganske sikkert. De fleste nyere MMO har noe ala "Talents".

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...