Gå til innhold

Er det anbefalt å kjøpe vektøkningspulver?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville satt som mål å få et riktig kosthold og et bra treningsprogram før jeg kjøpte noe som helst av produkter.

Når det gjelder treningsprogram så se gjerne på RYP programmet, det er lettfattelig å sette seg inn i og gir god effekt.

Lenke til kommentar

Det anbefales at du kjøper protein, karbohyrater og kreatin separat. Jeg anbefaler at du kjøper rent kasein, rent myse og karbohydratpulver hver for seg, så kan du blande en hvilken som helst proteinshake hvordan du vil, du kan f.eks blande 50/50 med kasein og myse på dagen, på natta kan du blande en ren kasein shake. etter trening kan du ta en ren myse shake med karbohydratpulver og kreatin i. Valgfriheten blir større når man handler rent kasein og rent myse hver for seg.

Når du vil ha en gainer, så tar du 1 scoop med 100% kasein og 1 scoop med 100% whey og 1-2 scoops med karbohydratpulver og 1 scoop kreatin monohydrat og blander alt dette i en shake. Putt gjerne 1 ss tran eller olivenolje i shaken også.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du kjøper rent kasein, rent myse og karbohydratpulver hver for seg, så kan du blande en hvilken som helst proteinshake hvordan du vil.

Dette var veldig genialt, skal gjøre det når jeg er ferdig med mine to bøtter som jeg har nå (myoprotein og pro-90 basic, en 50/50 og en 80/20 blanding.)

Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at dette er en bra konklusjon jeg;

1.

Jeg ville satt som mål å få et riktig kosthold og et bra treningsprogram før jeg kjøpte noe som helst av produkter.

Når det gjelder treningsprogram så se gjerne på RYP programmet, det er lettfattelig å sette seg inn i og gir god effekt.

2.

Det anbefales at du kjøper protein, karbohyrater og kreatin separat. Jeg anbefaler at du kjøper rent kasein, rent myse og karbohydratpulver hver for seg, så kan du blande en hvilken som helst proteinshake hvordan du vil, du kan f.eks blande 50/50 med kasein og myse på dagen, på natta kan du blande en ren kasein shake. etter trening kan du ta en ren myse shake med karbohydratpulver og kreatin i. Valgfriheten blir større når man handler rent kasein og rent myse hver for seg.

Når du vil ha en gainer, så tar du 1 scoop med 100% kasein og 1 scoop med 100% whey og 1-2 scoops med karbohydratpulver og 1 scoop kreatin monohydrat og blander alt dette i en shake. Putt gjerne 1 ss tran eller olivenolje i shaken også.

Altså;

1. Kosthold på plass

2. RYP program (det finnes mange andre alternativer, men som det blir nevnt; lettfattelig og effektivt!)

3. Tilskudd

Selv om det Databamse sier er fornuftig, så kan det bli dyrt i lengden og litt mer jobb for deg. Da er selvfølgelig en gainer + f.eks. ett 50/50 pulver enklere - men jeg ville nok ha valgt framgangsmåten som han beskriver (jeg luftet vel mine tanker rundt akkurat dette i ett en tråd jeg hadde her tidligere).

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Det er lett og billig, og jeg vil anbefale det om du ikke er ekstremt strukturert, har mye penger og er villig til å ha med deg kyllingfilét på trening ;)

Edit: Ser det gjelder vektøkning og ikke proteintilskudd. Hmm, gjelder nogen lunde det samme her. Alternativet til vektøkningspulver er å spise mer. Har du problemer med å spise nok er vektøkningspulver en fin ting. Billig er det også.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Edit: Ser det gjelder vektøkning og ikke proteintilskudd. Hmm, gjelder nogen lunde det samme her. Alternativet til vektøkningspulver er å spise mer. Har du problemer med å spise nok er vektøkningspulver en fin ting. Billig er det også.

Var akkurat det! problemet er å spise nok å til de riktige tidpunktene. Tenkte også på økonomien. Men kan ikke tenke meg at det er bare å ta det pulveret å tro at dette holder, vil tro det er flere faktorer?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ha 6 måltider om dagen, og spise hver 3. time og slikt. Det er bare slanketull for middelaldrende damer.

Totalt antall kcal teller. Spis når du er sulten, og litt til. Mål antall kcal hver dag, har du ikke nok, PRØV å få nok. Øk inntaket ditt. Ikke gi deg før du en gang har prøvd.

Går det rett og slett ikke, kjøp en gainer og ta den I TILLEGG til måltidene, ikke istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...