Gå til innhold

noen med erfaring om LG60PS8000 eller LG60PG7000

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe en av de 2 nevnte tv`ne men jeg er usikker på om

LG er verd og kjøpe! Vurderer også en Samsung PS63A766 men den er jo litt større og dyrere!

Har i dag en Panasonic 50" HD klar og synes denne blir litt liten!

Hvis det er noen med erfaring eller anbefaling fra noen av disse så hadde det vært fin!

Takker for svar

Endret av lgrodal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG har laget veldig gode flat tv-er i flere år. Det eksisterer nok fremdeles noen fordommer mot merket siden de laget ganske dårlige CRT tv-er, men det er en stund siden. De to siste generasjonene med LG flat tv-er har vært både bra og prisgunstige.

PG7000 er en Full HD oppgradering av PG6000 og et garantert godt kjøp.

PS8000 har vel knapt nok havnet i butikkene her til lands og derfor finnes det nok ikke så mange brukererfaringer på den enda. Allikevel er det nok en førsteklasses plasmaskjerm. I forhold til PG7000 så har den høyere kontrast, dypere sortnivå og i tillegg har den såkalt THX sertifisering.

Akkurat helt hva slags kriterier og krav som legges til grunn for en slik sertifisering er jeg ikke sikker på siden THX primært har vært for lyd og ikke bilde.

Hvis du lurer på hvilken av de to modellene du skal velge så ville jeg helt klart gått for PS8000. Den er uansett en oppgradering av fjorårets modeller.

Lenke til kommentar
LG har laget veldig gode flat tv-er i flere år. Det eksisterer nok fremdeles noen fordommer mot merket siden de laget ganske dårlige CRT tv-er, men det er en stund siden. De to siste generasjonene med LG flat tv-er har vært både bra og prisgunstige.

PG7000 er en Full HD oppgradering av PG6000 og et garantert godt kjøp.

PS8000 har vel knapt nok havnet i butikkene her til lands og derfor finnes det nok ikke så mange brukererfaringer på den enda. Allikevel er det nok en førsteklasses plasmaskjerm. I forhold til PG7000 så har den høyere kontrast, dypere sortnivå og i tillegg har den såkalt THX sertifisering.

Akkurat helt hva slags kriterier og krav som legges til grunn for en slik sertifisering er jeg ikke sikker på siden THX primært har vært for lyd og ikke bilde.

Hvis du lurer på hvilken av de to modellene du skal velge så ville jeg helt klart gått for PS8000. Den er uansett en oppgradering av fjorårets modeller.

Takker for svar!

Det du sier er at jeg bør vente på PS8000 da!

Men vil jeg i det hele tatt merke noen stor forskjell på de 2 da?

Jeg er vel litt utomodig og har lyst til og bestille med en gang så kansje PG7000

ikke er noe dårlig valg og billigere er den også!

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at du blir godt fornøyd med PG7000 (knallskjerm)

Har du 60"PG7000?

Nei jeg har 50 PG6000 som jeg er storfornøyd med men min nabo har 50 PG7000 som jeg både har stilt inn og sett mye på (knallskjerm).

Sitter du i en vanlig opplyst stue så vil du ikke merke et dugg forskjell på sortnivået på disse to, sitter du i en bekkmørk kjellerstue/kinopreget rom så vil du se forskjell men vi snakker ikke lysår der heller..

For meg så ser det da ut som at 60 PG7000 og 60 PS8000 koster akkurat det samme så da ville kjøpt PS8000 siden dette er årets model og har et bedre sortnivå.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=110363

https://prisguiden.no/product.php?product_id=102959

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

PS8000 er helt klart en vesentlig bedre TVenn PG7000!

Her er det ingen tvil, den er bedre på alle områder. Jeg har ikke den store erfaringen med PG7000, men kjenner godt PG6000, og har sett den i direkte sammenlikning med PS8000.

Sortnivået er en stor oppdatering. Den skal, uten at jeg har sammenliknet selv, ha et sortnivå i klasse med PZ800. Det vil si en vesentlig forbedring over PG6000. PS8000 ved siden av PG6000 har et bilde med mye bedre dynamikk, måde i lyse rom, og rom med dempet belysning. Fargene har også fått seg et løft, og THX modusen bringer et av de beste fabrikkalibrerte bildene jeg har sett. Skalering øg støyreduksjon har også blitt merkbart bedre, noe som ved 60" vil være ganske vesentlig. Årets modeller har også vesentlig bedre motion resolution, og husker jeg ikke feil skal denne klare perfekt 1080p.

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en utgående, dårligere PG7000. Når prisen til og med er den samme skjønner jeg ikke sammenlikningen en gang. Jeg hadde lagt 5.000,- og en måneds ventetid fortsatt komme PS8000 til gode - så mye bedre er den faktisk!

Lenke til kommentar

Takker for alle svar! Hvis det er noen flere som har noen anbefaling

så er det bare og skrike ut!

Noen som vet om det finnes en test av de to nevnte modellene?

Vet det er en test av PG7000 men kan ikke finne den!

Lenke til kommentar

Hmm det har tydelig blitt en stor forskjell fra PG7000 til PS8000 og det er jo bra.

Jeg føler jeg har en drittskjerm med min PG6000 etter å lese chrlod sine meninger om PG7000 VS PS8000 selv om jeg ikke merker stor forskjell til min Pioneer KRP-500 VS min PG6000 som igjen banker PS8000 på sortnivå og kvalitet....

Jeg tror man skal oppleve skjermene kontra lese tester og utramålinger som i grunn bare blir tull for den vanlige mann i gata samt ta hensyn at skjermene er i en stue og ikke i et testlabo...

Mulig jeg sliter med synet men jeg har faktisk ikke opplevd en mega forskjell fra en skjerm som er 20,000,- dyrere kontra min PG6000...Mulig jeg er veldig spesiel og ikke klarer å se alle disse detaljene men tror egentlig at forskjellene merkes mest av de "veldige spesielle" personene som graver seg ned i tester kontra gir mening fra egne opplevelser...

Lenke til kommentar

Du er nok litt blind selv om tester ofte bekrefter parametre som vanlige folk strengt talt ikke legger så mye merke til. Man blir også over tid veldig vandt med det bildet tv-en viser.

At den nye serien til LG er bedre enn fjorårets modeller er hevet over all tvil, men spørsmålet er hva du vinner på de eventuelle kronene du legger i mellom. Forskjellene er nok ikke helt formidable og i så måte blir man eksempelvis trolig like fornøyd med en PG6000 som en PG7000. Så fremt man kan legge av seg Full HD hysteriet da...

Forskjellen mellom Pioneer Kuro og øvrige skjermer er ganske stor når det kommer til fargegjengivelse og ikke minst sortnivå. Jeg har en venn som har en 50" Kuro og den er langt bedre enn alle andre skjermer jeg har sett. Allikevel irriterer det meg at skjermen produserer en del hakking som særlig gjør at store bevegelser tar meg litt ut av handlingen og dette var for meg nok til å ofre både sortnivå og korrekte gammakurver. Prisforskjellen mellom en Kuro og en PX80 eller PG6000 er også i mine øyne alt for stor. De billige tv-ene gir rett og slett utrolig bra bilder og de fleste vil digge det. Nerdene? Det er en helt annen sak...

Hvis du har penger og du ønsker og bruke dem på tv så ville jeg uansett valgt Ps8 serien...

Forstår jeg det riktig så ligger Pg7000 og Ps8 prismessig ganske likt og da kan du like gjerne gå for Ps8 eller rett og slett gå for Pg6000 og rive i med et skikkelig hjemmekinoanlegg på kjøpet.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny plasma selv i dag så hadde jeg valgt G10 fra Panasonic. Dette har å gjøre med at det er en helt ny teknologi som har rettet mye på de svakhetene plasmasystemet har slitt med. Samtidig har skjermen en respektabel pris.

En annen viktig ting er at den er utrolig kjapp med Input Lag og trolig blandt de beste på dette. Det skulle gi en og annen fordel med eksempelvis online gaming.

Lenke til kommentar
Du er nok litt blind selv om tester ofte bekrefter parametre som vanlige folk strengt talt ikke legger så mye merke til. Man blir også over tid veldig vandt med det bildet tv-en viser.

At den nye serien til LG er bedre enn fjorårets modeller er hevet over all tvil, men spørsmålet er hva du vinner på de eventuelle kronene du legger i mellom. Forskjellene er nok ikke helt formidable og i så måte blir man eksempelvis trolig like fornøyd med en PG6000 som en PG7000. Så fremt man kan legge av seg Full HD hysteriet da...

Forskjellen mellom Pioneer Kuro og øvrige skjermer er ganske stor når det kommer til fargegjengivelse og ikke minst sortnivå. Jeg har en venn som har en 50" Kuro og den er langt bedre enn alle andre skjermer jeg har sett. Allikevel irriterer det meg at skjermen produserer en del hakking som særlig gjør at store bevegelser tar meg litt ut av handlingen og dette var for meg nok til å ofre både sortnivå og korrekte gammakurver. Prisforskjellen mellom en Kuro og en PX80 eller PG6000 er også i mine øyne alt for stor. De billige tv-ene gir rett og slett utrolig bra bilder og de fleste vil digge det. Nerdene? Det er en helt annen sak...

Hvis du har penger og du ønsker og bruke dem på tv så ville jeg uansett valgt Ps8 serien...

Forstår jeg det riktig så ligger Pg7000 og Ps8 prismessig ganske likt og da kan du like gjerne gå for Ps8 eller rett og slett gå for Pg6000 og rive i med et skikkelig hjemmekinoanlegg på kjøpet.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny plasma selv i dag så hadde jeg valgt G10 fra Panasonic. Dette har å gjøre med at det er en helt ny teknologi som har rettet mye på de svakhetene plasmasystemet har slitt med. Samtidig har skjermen en respektabel pris.

En annen viktig ting er at den er utrolig kjapp med Input Lag og trolig blandt de beste på dette. Det skulle gi en og annen fordel med eksempelvis online gaming.

Jeg må vel si meg ganske enig på en del pungt!

men den Panasonic G10 du refererer til er vel etter det jeg har forstått ikke større enn 50" og jeg har jo en Panasonic 50"! Synes den blir litt lite så av denn grunn så kunne jeg tengt meg og gå opp noen tommer, har lest litt om LG60PG7000 og kan ikke forstå at dette er en "DÅRLIG" tv!!! ; samt at den finnes i nettbutikkene,har også vurdert LG60PS8000 men den er det leveringstid på og jeg vil ha større tv NÅ!

Må legge til at jeg er ingen freak som studerer bildet så veldig nøye,bare det er klårt bilde! Har i kveld studert bildet på min gamle 50" Panasonic HD ready tv og jeg synes den har et helt greit bilde jeg,klager ikke et sekund jeg men kun at den føles litt liten!

NB:Har projektor i kjelleren på "gutterommet" Kansje det er grunnen til at 50"eren føles liten!

Lenke til kommentar
PG7000 er ingen dårlig tv!!!

Det tror ikke jeg heller!

Uansett vil det komme nye modeller som det er forbedringer på så hvor lenge skal man

vente på at den optimale tv`n skal komme???

Jeg er innom nettbutikkene flere ganger om dagen og ser at de forandrer

forventet ankomst av div tv`r stadig vekk (Netsh...) og det kan man bli j.... frustrert over

når man ivrer etter og trykke på kjøp knappen!

Har akkurat bestilt en 32" fra Netshop.no til småttisen og den kom etter 3 dager men når det er noe virkelig interesant far kunne tengt seg da får de det f... meg ikke inn på lager på evigheter!

Lenke til kommentar

Det er sant det hele tiden kommer nye modeller. Du har nå muligheten til å velge en modell som allerede er utdatert, eller en skjerm som akkuratt har kommet på markedet. TVene skiftes ut en gang i året, så PS8000 vil være "up to date" helt fram til neste år. (Mulig LG kommer med en ny skjerm til høsten, men de blir da en ny toppmodell, og ikke en modell som tar over)

Skal innrømme at jeg tar meg selv i å snakke i litt store bokstaver av og til (det er altså ikke slik at jeg totalt slakter PG6/7000). Jeg er mer kresen enn gjennomsnittet, men mener virkelig det er merkbare forskjeller på disse. En annen ting du skal tenke på er bruktverdien om den en gang skal selges. Da er det et faktum at PS8000 er ett år (en generasjon) nyere, noe som vil si at den holder verdien bedre.

Som Jada-jada sa tidligere bør du finne veien til en butikk som kan vise disse utstillt. Da ser du selv forskjellene. Butikkene er stort sett lyse lokaler, så da ser du også hvordan de presterer i slike miljøer. Om du får sett PS8000, bør du få sjekket ut THX-modusen.

Det var mine råd, så valget er jo selvfølgelig ditt. Lykke til!

Lenke til kommentar

Poenget er vel at han skal ha 60 tommer...

Jeg er veldig enig med at man bør vise tålmodighet og gå for PS8000 spesielt da den ikke er dyrere en PG7000 og da fenger vel ordtaket hastverk er lastverk da den er rett rundt hjørnet...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...