Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Billetter til TG 2010

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er 14 snart 15 år og kommer fra en passe liten by i nordvest som heter Ålesund, jeg har tenkt meg på TG for første gang til neste år siden jeg ikke har hatt noen ordentlig PC før nå i det siste. Jeg har nettopp fått meg ny PC som dere kanskje ser i signaturen, kanskje ikke så bra, men den holder ihvertfall til Counter Strike Source og diverse andre spill som Macbook ikke greide. Så da har jeg bestemt meg allerede nå for å dra på TG til neste år, tenker på å ha med noen kompiser hvis de kan, men da lurer jeg på er det noen her som har vært der uten noen de kjente ? Hvordan er det ? Noe annet jeg lurer på, er det noen kamp om billettene ? Når begynner salget ? Er det vansklig og få tak i ? Grunnen til at jeg lurer på det er fordi jeg har begynt å se på flybillett allerede nå og prisen for å reise tur/retur kom på 395kr hver vei det er veldig billig for å være Ålesund-Gardermoen, så da var spørsmålet, kan jeg bestille flybilletter nå og være sikker på at jeg får billett til TG eller er det en stor risiko og ta ?

Noe annet jeg har lurt på er hvordan skal jeg komme meg fra Gardermoen til Vikingskipet eller må jeg evt ta fly til en flyplass ved Hamar hvis de har ?

Har dere en aldersgense for å HW-rekken ? Hvilke aldersgrupper er det der ? Er det lov å ta med seg venner som ikke er her inne til HW-rekken ? Ser jeg må oppgi PTN-Brukernavn når jeg skal melde meg til HW-rekken, hva er PTN ?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC'en du har bør jo holde til de fleste spill vil jeg tro :)

Nå har jeg aldri vært på TG, men når det gjelder biletter tror jeg kanskje jeg ville gjort motsatt, bestillt fly når jeg hadde TG billett i orden.

En god mulighet for å komme seg fra Gardemoen til Hamar er jo tog.

Lenke til kommentar

400kr per vei er ikke så mye, i tillegg kan jeg nesten garantere at du får billett om du følger med regelmessig på hw.no (Des-Feb? Kommer an på når billettene legges ut for salg). Om du er uheldig og ikke får TG billett kan dere prøve ut livet som uteliggere i Oslos gater :p

Lenke til kommentar

Dersom du er tidlig ute og melder deg på i kø-lotteriet på PTN, som er et lotteri for å sette opp køen før selve salget starter, er du ganske sikker på å få bilett. Jeg tror kanskje det var slik i år også, selv om bilettene kom ut i januar (eller var det februar?) i år, og det da ble mye mer rift om bilettene. De bruker å selge alle bilettene hvert år, så du kan risiekere at du ikke får dersom du er veldig sent ute, men hvis du er tidlig ute er du ganske sikker på å få.

Reiser du på TG alene? Da kan du jo joine HW-rekka. Det er en rekke som vi på forumet lager, og da kommer du i konkakt med mange trivelige folk. Jeg har vært på TG to ganger, reist alene begge gangene, og sittet på HW-rekka begge gangene. Fantastiske opplevelser begge gangene.

For å bli med på HW-rekka, er det bare å melde seg på i tråden for HW-rekka, som sansynligvis kommer her på forumet i november en gang. Der vil du også få mer informasjon. Du kan også skjekke ut tråden for HW-rekka i år, hvis du vil.

Lenke til kommentar
Dersom du er tidlig ute og melder deg på i kø-lotteriet på PTN, som er et lotteri for å sette opp køen før selve salget starter, er du ganske sikker på å få bilett.

Hvor finner jeg dette kø-lotteriet ? Må du være innelogget på Party Ticket.net for å se det ?

Hvor blir jeg medlem av KANDU ?

Jeg har sett HW-rekka 09 tråden, det så gøy ut :)

Endret av Verbalo
Lenke til kommentar

Når kø-lotteriet starter (omtrent en uke før selve bilettsalget, altså i desember) kommer "The Gathering 2010" opp under "Current Events". Du trenger ikke være logget inn for å kunne se det, men dersom du trykker på det, får du beskjed om å logge inn. Du kan ikke se det før det starter, så nå står det ingen ting om det der. Når du så trykker på det, får du beskjed om at selve bilettsalget ikke har startet enda, og du får spørsmål om du vil være med i kø-lotteriet. Når du da melder deg på, får du beskjed om når selve bilettsalget starter, og hvor mange som har meldt seg på i lotteriet så langt. Dersom du går inn på TG2010 på PTN etter at bilettsalget har startet, kommer du rett til bilettsalget uten å gå innom lotteriet.

Dersom du blir med i lotteriet, får du en tilfeldig plass i køen når bilettsalget starter. Så dersom det er 2500 som er med i lotteriet når du melder deg på, kan du likevell komme først i køen og få kjøpe bilett først. Dersom du derimot kommer på PTN etter at bilettsalget har startet og lotteriet er over, kommer du bakerst i køen.

Andre ting å være klar over: når du kommer helt frem i køen og får kjøpe bilett (vet ikke hvor langt frem du må, men du må ikke helt frem, det er flere som kan kjøpe bilett samtidig), har du 72 timer på deg til å bestille biletter. Du kan da kjøpe maks fem biletter, så dersom du vil ha seks biletter må du først få tak i fem, deretter gå inn igjen bakerst i køen og kjøpe en til når du kommer fremst igjen. Du kan melde det inn i KANDU når du kjøper bilett. (Og det lønner seg, da både medlemskap i KANDU og TG-bilett er billigere enn en TG bilett uten medlemskap i KANDU.)

Endret av Hanky_
Lenke til kommentar
Hvordan stiller man seg i den køen, og hvordan er systemet med køplassene, er det hvor fort man logger inn og går inn på linken etter bilettsalget har startet ?

Hvor blir jeg medlem i KANDU ?

Du stiller deg i kø ved å lage deg bruker på partyticket.net (PTN), og ganske enkelt velge "kjøp billett" eller noe når køen åpner en gang på nyåret. Da havner du i køen, nummeret du får er avhengig av hvor mange som er foran deg i køen.

...som jo er naturen i hvilken som helst kø.

KANDU blir du medlem av automatisk når du kjøper TG-billett.

Lenke til kommentar

Erfaringene mine for de to åra jeg har vært der tilsier at du er i praksis sikra billett om du steller deg i kø med en gang. I år var jeg noen uker sein i køen, men var en av de siste til å få billett (yay forresten!).

Bare stell deg i lotteriet og kjøp billetten med en gang du får kjøpt, så går det nok bra.

Noe annet jeg har lurt på er hvordan skal jeg komme meg fra Gardermoen til Vikingskipet eller må jeg evt ta fly til en flyplass ved Hamar hvis de har ?

Jeg anbefaler deg å ta toget. Du rekker å dra på TG før du blir 16, så barnebillett koster 160 tror jeg.

Så da har jeg bestemt meg allerede nå for å dra på TG til neste år, tenker på å ha med noen kompiser hvis de kan, men da lurer jeg på er det noen her som har vært der uten noen de kjente ?

Husk at på TG så er det 5200 andre, og en stor andel av dem har relativ lik interesse som deg. De kan sikkert deles grovt inn i forskjellige stereotyper, for eksempel CS-folk og geeks, så det burde ikke være noe problem å dra dit aleine. Dersom du er innavendt kan det være litt vanskligere, men dersom du tar initiativet er det nok ikke noe problem. Et godt sted å starte kan være forumet.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

jeg bor 10km fra gardermoen og skal kjøre selv til neste år (TG09 var mitt første btw! :p).

men siden 12-13 stykker har spurt meg om og sitte på tror jeg det blir liten plass til og hjelpe deg :(

vis ikke så kunne du sikkert sitti på fra Gardermoen ;D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
jeg bor 10km fra gardermoen og skal kjøre selv til neste år (TG09 var mitt første btw! :p).

men siden 12-13 stykker har spurt meg om og sitte på tror jeg det blir liten plass til og hjelpe deg :(

vis ikke så kunne du sikkert sitti på fra Gardermoen ;D

kan jo gjøre som i India? sitte på taket haha.

skal forresten på TG 2010, 3 av søskenbarna pluss broren min har vært der, så nå er det min tur og

Lenke til kommentar

jeg har vært på TG en del år og har aldri hatt noe som helst problem med å få tak i billett.

gjelder bare å følge med og være veldig tidlig ute, sitte klar når billettene blir lagt ut og stille seg i kø med en gang.

før det kø-systemet vi har i dag måtte man sitte i kø forran pc`n(ja, faktisk sitte forran pc`n), tok da gjerne 5 timer å få tak i billett, mye pga ustabile servere, alle ble kastet tilfeldig frem og tilbake i køen.

Lenke til kommentar
jeg har vært på TG en del år og har aldri hatt noe som helst problem med å få tak i billett.

gjelder bare å følge med og være veldig tidlig ute, sitte klar når billettene blir lagt ut og stille seg i kø med en gang.

før det kø-systemet vi har i dag måtte man sitte i kø forran pc`n(ja, faktisk sitte forran pc`n), tok da gjerne 5 timer å få tak i billett, mye pga ustabile servere, alle ble kastet tilfeldig frem og tilbake i køen.

Og før det igjen kunne man bare ringe Billettservice og så hadde man billett. De første årene det gikk via PTN husker jeg at vi satt seks timer det ene året, og åtte timer det andre året. Med hjerte i halsen og skjelvende hender. Ah, det var tider.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det ble utsolgt ifjor?

Uansett, på mitt første TG (2008) fikk jeg billetter som ingen hentet, og var kommet i retur. Det var ikke noe problem. TG09 gikk også smertefritt, stilte meg i kø noen uker etter lotteriet, gikk helt fint.

Endret av Ninjasau
Lenke til kommentar

Jo, det må ha blitt utsolgt. Det blir alltid utsolgt. Alltid!

Men det er veldig lurt å følge med på gathering.org, ja. For de kan plutselig finne på å starte lotterikøen, og det skjer på forskjellig dato hvert bidige år. Men det viktigste er jo å komme seg i lotterikøen, da, etter det bør det gå ganske smertefritt...med mindre du begynner på plass 125 og ender på plass 6793 når salget starter. Det er jo tross alt random.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Som alle andre her sier. INGEN vet det enda. Følg med på gathering.org, partyticket.net eller i den generelle TG-tråden.

Det blir alltid utsolgt. Eneste grunnen til at det er billetter igjen når TG starter, er fordi folk refunderer billettene sine så seint at de ikke rekker å selge dem igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...