3nity Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 http://www.dagbladet.no/2009/05/05/kultur/...teater/6066837/ "Ubevisst valg Kjersti Horn er én av fire kvinner som i høst skal regissere hvert sitt av de åtte stykkene på Nationaltheatret. Ettersom Kjetil Bang-Hansen skal regissere to stykker, er det nå et overtall kvinner i regissørflokken. Dette er ny rekord for Nationaltheatret, ifølge teatersjef Hanne Tømta, men allikevel ikke et bevisst valg. - Jeg tenkte faktisk ikke på at det før i går. Beslutningene er ikke basert på kjønn overhodet, disse regissørene er valgt fordi de er de beste, forteller Tømta." Dersom det hadde vært en mann som hadde gjort dette, ville det ikke da ha blitt STOR oppstandelse ? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Dersom det hadde vært en mann som hadde gjort dette, ville det ikke da ha blitt STOR oppstandelse ? Tja, nå handler stykket tross alt om ekstrem feminisme, og dette er derfor et kunstnerisk uttrykk som jeg ikke ser det helt store problemet med. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 "- Jeg har valgt å utelukke alle menn som er med i boken. Jeg trengte dem ikke, og hadde lyst til å jobbe med skikkelig flinke damer. I tillegg forsket Solanas på om kvinnemus kunne klare å formere seg uten mannemus, så jeg lot meg inspirere av det, sier Horn til Dagbladet. " Tenk om jeg skulle skrivi noe sånt med omvendt fortegn.....? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg tror ingen hadde løftet et øyebryn, om de ikke vil bli provosert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå