MD89 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hei! Har en 3com Wireless LAN USB Adapter, modell "3CRSHEW696", som ikke klarer å koble til det trådløse nettet jeg har. Har prøvd nesten alt. Har avinstallert driver, installert den på nytt, oppdatert den og masse annet, men ingenting hjelper. Den står oppført på enhetsbehandling, så den er "operativ" for å si det sånn, men når den skal finne et trådløst nett så søker den også kommer det ingenting. Av og til, plutselig, finner den det trådløse nettverket, men når den da skal koble til, så bare står den og går evig og får ikke koblet til. Har sjekka egenskaper på trådløst nettverk på Nettverkstilkoblinger og det meste virker greit etter hva jeg kan i hvertfall. Har tenkt at problemet kan være er dårlig signal, men den funket på min gamle stasjonære før...så virker meget rart. Noen som har noen forslag/idèer til hva problemet kan være? På forhånd takk for svar! Endret 7. mai 2009 av MD89 Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Velg start->kjør og skriv cmd. Hva får du opp når du skriver ipconfig i dos-ruta? Prøv også: ipconfig /release og deretter ipconfig /renew edit: for sikkerhets skyld så nevner jeg at det skal være ett spacetrykk/mellomrom mellom 'ipconfig' og '/', pluss at hver kommando avsluttes med enter-tast. Endret 7. mai 2009 av tjaa Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Velg start->kjør og skriv cmd. Hva får du opp når du skriver ipconfig i dos-ruta? Prøv også: ipconfig /release og deretter ipconfig /renew edit: for sikkerhets skyld så nevner jeg at det skal være ett spacetrykk/mellomrom mellom 'ipconfig' og '/', pluss at hver kommando avsluttes med enter-tast. Ok, har skrevet det nå. Etter at jeg skrev ipconfig /renew står det følgende: Windows IP-konfigurasjon Kan ikke utføre operasjoner på Trådløs nettverkstilkobling med mediet er frakoblet. Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IP-adresse...................... : xxx.xxx.x.x Nettverksmaske.................. : 255.255.255.0 Standard gateway................ : 192.168.1.1 Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Medium frakoblet Endret 7. mai 2009 av MD89 Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ser at den ikke får kontakt ja. Er det noen merknad i enhetsbehandlingen på 3com'n, eller kan den være defekt? Jeg ville prøvd å deaktivere Ethernet Lokal (LAN) først, restarte, åpne en nettleser og skrive i adressefeltet: 192.168.1.1 Hvis 3com'n har kontrollpanel/software, så skal man normalt kunne logge inn der med standard gateway og se på/endre innstillinger der (blir spurt etter brukernavn og passord). Vet ikke om du bruker brannmur både for windows og antivirus, eller om det generelt er satt for høy sikkerhet som forhindrer kontakt med 3com'n. Forøvrig så anbefaler jeg at du rapporterer tråden og får den flyttet til nettverk https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61 Der er det nok flere som har mere peiling enn meg på dette problemet Endret 7. mai 2009 av tjaa Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) jeg bruker også en 3Com jeg har alltid BARE installert drivere (kontrollpanel > legg til ny maskinvare > velg egen plassering eller CD Etter dette har jeg bare koblet til internettet uten problemer på den stasjonære... Men på den bærbare gjorde jeg akkurat det samme og den ville ikke koble til (fant alle netta) tok meg en dag før den koblet til, siden har jeg ikke kunne koble meg til noen annet nettverk aner ikke grunnen til noen av tingene Jeg tviler på at den er defekt Endret 7. mai 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ser at den ikke får kontakt ja. Er det noen merknad i enhetsbehandlingen på 3com'n, eller kan den være defekt? Jeg ville prøvd å deaktivere Ethernet Lokal (LAN) først, restarte, åpne en nettleser og skrive i adressefeltet: 192.168.1.1 Hvis 3com'n har kontrollpanel/software, så skal man normalt kunne logge inn der med standard gateway og se på/endre innstillinger der (blir spurt etter brukernavn og passord). Vet ikke om du bruker brannmur både for windows og antivirus, eller om det generelt er satt for høy sikkerhet som forhindrer kontakt med 3com'n. Forøvrig så anbefaler jeg at du rapporterer tråden og får den flyttet til nettverk https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=61 Der er det nok flere som har mere peiling enn meg på dette problemet Ser ikke ut som det er noen merknader i enhetsbehandlingen nei. Hvordan deaktiverer jeg Ethernet LAN? Mener du da Lokal tilkobling? Tror forøvrig ikke at noen brannmur stenger for koblingen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 En ting jeg har vært borti er at det kan være problem med lav effekt på USB-port. Dette fører til at donglen ikke fungerer. Hvis du har en USB-hub med separat strømforsyning så er det en ide å teste dette. En annen ting er at forskjellige USB-porter selv på samme maskin kan ha forskjellig kapasitet... Dette er jo bare en teori og det kan være andre ting som er problemet. Merkelig at du får gateway OK men ikke maskinens IP! Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Merkelig at du får gateway OK men ikke maskinens IP! Tipper trådstarter har "kryptert" ip'n manuelt. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvordan deaktiverer jeg Ethernet LAN? Mener du da Lokal tilkobling? Når du ser i enhetsbehandling klikk plusstegnet ved nettverkskort, høyreklikk det kortet som ikke er 3com'n, og velg deaktiver. Eller åpne samme kortet og deaktiver under fliken 'generelt' (det skal komme opp bekreftelse med 'Kode 22' på enhetsstatus). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Leste litt nøyere nå. Det var jo ethernetkortet i PC som hadde den merkelige adressen. Trådløs hadde bare frakoblet status. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hvordan deaktiverer jeg Ethernet LAN? Mener du da Lokal tilkobling? Når du ser i enhetsbehandling klikk plusstegnet ved nettverkskort, høyreklikk det kortet som ikke er 3com'n, og velg deaktiver. Eller åpne samme kortet og deaktiver under fliken 'generelt' (det skal komme opp bekreftelse med 'Kode 22' på enhetsstatus). Etter at jeg deaktiverte den lokale tilkoblingen og restartet maskinen så kom det ikke opp noe da jeg skrev 192.168.1.1, mens hvis jeg aktiverte den igjen så kom det opp et vindu med brukernavn og passord. Men hvilket brukernavn og passord skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Hmm, det var da litt merkelig at påloggingsvindu skulle sprette opp derfra vel - lurer på om nettverket kanskje konflikter, og at det er problemet? Ser vindu sånn ut?: Ofte er brukernavn og passord det samme, prøv: admin/admin, eller lengre administrator/administrator - er gjerne forskjeller produsentene imellom, men kan også gjelde det enkelte produkt. Det er jo mange her som har 3com også, eller spørre hos/ringe produsenten eller lese FAQ på nettsidene der elrno. edit: oops, tror jeg har misforstått. Nå er det trolig Ethernet LAN du har fått opp, og det skal ikke /trenger ikke være aktivt. Prøv istedet å skrive 192.168.0.1 - har du prøvd å skifte mellom andre usb-porter, og skifte mellom både High Speed/USB 2.0 og USB 1.1 i BIOS (hvis valgene fins der)? Endret 8. mai 2009 av tjaa Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hmm, det var da litt merkelig at påloggingsvindu skulle sprette opp derfra vel - lurer på om nettverket kanskje konflikter, og at det er problemet? Ser vindu sånn ut?: Ofte er brukernavn og passord det samme, prøv: admin/admin, eller lengre administrator/administrator - er gjerne forskjeller produsentene imellom, men kan også gjelde det enkelte produkt. Det er jo mange her som har 3com også, eller spørre hos/ringe produsenten eller lese FAQ på nettsidene der elrno. edit: oops, tror jeg har misforstått. Nå er det trolig Ethernet LAN du har fått opp, og det skal ikke /trenger ikke være aktivt. Prøv istedet å skrive 192.168.0.1 - har du prøvd å skifte mellom andre usb-porter, og skifte mellom både High Speed/USB 2.0 og USB 1.1 i BIOS (hvis valgene fins der)? Ja, jeg får samme vindu. Har prøvd med admin/admin og administrator/administrator, men ingen av de funker. Skjer ikke noe når jeg skriver inn 192.168.0.1 i nettleser. Har ikke prøvd å skifte mellom High Speed/USB 2.0 og USB 1.1 i BIOS. Er ikke sikker på om det står noe om det i BIOS. Har forøvrig testet 3com'en i flere USB-porter ja, men ingen annerledes effekt, bortsett fra at den ene USB-porten ikke virker i det hele tatt:P Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Prøvde forresten med en annen USB Adapter, men får error når jeg installerer driver. Det gjør jeg også når jeg installerer 3com'en. Er vel kanskje det som er problemet? Tenkte ikke over det i starten. Her er en print-screen fra error beskjeden, hvis noen vet hva det innebærer: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, det behøver ikke være noe problem at det ikke er sertifisert av MS. Er det driver for rett OS og 32/64bit så skal det bare være å klikke fortsett. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, det behøver ikke være noe problem at det ikke er sertifisert av MS. Er det driver for rett OS og 32/64bit så skal det bare være å klikke fortsett. ok, det var rart. Skjønner ikke hva som er problemet ass, begge adapterne jeg har prøvd vises jo på skjermen og finner nettverket, men klarer ikke å koble til det...har en bærbar pc som klarer det helt fint med trådløst i samme rom som den stasjonære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå