HulkHaugen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Mmmm, liker konspirasjonsteorier, selv om det meste bare er bulls**t. Men denne om "The New World Order", om den virker aldri så kontroversiell og for stor til å være sann, la oss bare for denne diskusjonens skyld si at den er sann. Og da kommer spørsmålet mitt; gjør det noe om det er sant? Hva er problemet? Er det feil at noen tjener mye penger? Eller at alle nasjoner i verden blir forent og får felles valuta? Jeg ser på det som, ja bare fordeler egentlig. Hva så om vi får en mikrochip inn under huden? Det kan da vel være praktisk, finne savnede folk o.l. Slik jeg ser det er det kun kriminelle som burde frykte denne teknologien. Jeg tror ikke at de som ev. skulle stå bak dette her er interessert i å tulle med Ola Norman uten videre, bare fordi at de kan. Så, hvilke problemstillinger har egentlig denne konspirasjonen? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 som du sier, den blir for stor til å holde kontroll på den uten å drive intens overvåkning og likvidering av de som vil kommer ut og offentliggjøre Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tja...for det første er det ikke mulig å gjennonføre dette uten å begå en rekke grove lovbrudd. Er det riktig å skaffe seg et verdensomspennende hegemoni på en ulovlig måte? Du ser ikke noe negativt med å være et kveg med microchip i endetarmen? Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men hadde det vært for alles beste er det naturlig å tro at samtlige land og stater hadde gått sammen og gjort dette i all offentlighet. Nå har jeg ikke satt meg så forferdelig inne i dette, men kan du i korthet forklare hvordan dette isåfall skulle gjennomføres? (i følge teoriene) Eventuelt hvilke land som ikke er delaktige og hvordan man har tenkt å løse dette? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 som du sier, den blir for stor til å holde kontroll på den uten å drive intens overvåkning og likvidering av de som vil kommer ut og offentliggjøre Holde kontroll på hva? Mener du at det er full kontroll den dag i dag? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) som du sier, den blir for stor til å holde kontroll på den uten å drive intens overvåkning og likvidering av de som vil kommer ut og offentliggjøre Holde kontroll på hva? Mener du at det er full kontroll den dag i dag? kontrollere at konspirasjonen ikke skal avsløres noe som ville vært ganske umulig med tanke på alle som måtte være involvert i den Endret 6. mai 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tja...for det første er det ikke mulig å gjennonføre dette uten å begå en rekke grove lovbrudd.Er det riktig å skaffe seg et verdensomspennende hegemoni på en ulovlig måte? Det trenger da ikke å være ulovlig? Du ser ikke noe negativt med å være et kveg med microchip i endetarmen? Joda, men det er altså også fordeler med det. Vi har jo allerede noe lignende, mobiltelefoner, bankkort, overvåkningskameraer, registreringsnumre på biler, passasjerinformasjon på fly, internett brukerhistorie osv. Skal du foreta deg noe som helst i dagens samfunn så etterlater du deg massevis av spor, og å spore noen i "realtime" er ikke så vanskelig, allerede i dag. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men hadde det vært for alles beste er det naturlig å tro at samtlige land og stater hadde gått sammen og gjort dette i all offentlighet. Nå har jeg ikke satt meg så forferdelig inne i dette, men kan du i korthet forklare hvordan dette isåfall skulle gjennomføres? (i følge teoriene) Det mest logiske ville nokk vært massiv lobbyvirksomhet, mediasensur og propaganda og dette er ikke ulovlig, hvertfall ikke i alle vestlige land. Eventuelt hvilke land som ikke er delaktige og hvordan man har tenkt å løse dette? Fattige land tipper jeg. Med new world order eller ikke, menneskeheten har klumpet seg mer og mer sammen, alliert seg med hverandre mer og mer de siste hundre år. Alliansene i andre og første verdenskrig, nato, sovjet, eu, nylig foreslåtte amerikaunionen, sikkert en asiatisk en rett rundt hjørnet og afrikanske union. For ikke å nevne FN. Om new world order står bak alle, eller noen, kan vel diskuteres, men det er ikke til å stikke under en stol at det er denne rettningen menneskeheten som en helet har beveget seg i det siste. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) http://www.skepdic.com/illuminati.html man skal være passe paranoid for å tro at dette allerede har skjedd. Endret 7. mai 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Benekt så masse dere vil, dere er uansett kun ute etter å behage deres eget ego. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Trådstarter har allerede gitt at NWO er en realitet, for diskusjonens skyld. Teamet i denne tråden er hva som er galt med det, Ebeneser. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Her kan obama sees melke 11 september konspirasjonsteorien om muslimer med papirkuttere og preike varmt om den nye verdensorden. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fortsatt, hva er galt med NWO, ebeneser? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Alt er galt med den nye verdensordning, sentralisering av makt i enda større grad, felles økonomi, felles millitære, økt overvåkning, kriger som blir iscenesatt for å få på plass dette tyrraniet, mindre respekt for nasjonalstater Hva er det som ikke er galt med den nye verdensordning er et mere fornuftig spørsmål, jeg for min del kan ikke komme på noe Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Benekt så masse dere vil, dere er uansett kun ute etter å behage deres eget ego. Men herregud. Det er ikke det diskusjonen handler om. TS spør om hva som er GALT med dette konseptet. Han spør ikke om NWO eksisterer eller ikke. Dere konspirasjonsteoretikere er jo så dødsopptatt av å kjøre på med propaganda for konspirasjonsteoriene deres at dere ikke engang gidder å faktisk lese det folk skriver! Snakk om blind, religiøs tro. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg skjønner heller ikke helt denne paranoiaen for NWO-greia. Bilderbergers, NWO, Illuminati, Frimurere, blablablabla. Hva er så farlig? Verden MÅ kontrolleres. Et totalt fritt samfunn vil aldri eksistere, uansett hvor fin ideen er. At noen skal knerte x antall prosent av befolkningen og chippe resten slik at de blir zombier etc. er jo bare crap. Noen har spilt for mye Half-Life 2 tror jeg. Dessuten vil vi i vesten høyst sannsynlig være de prosentene som overlever en slik befolkningsutryddning om det skulle blitt noen realitet. Chipping av personer sier jo seg selv at er helt urealistisk. Kjipt om den begynner å "vandre" rundt inne i kroppen eller at man skal inn til MR-scan, slik at dingsen blir revet ut av kroppen. Hvis ikke de har oppfunnet chipper som er av 100% plastikk og likevel fører strøm. Disse konspirasjonsteoriene mot makteliten er bare paranoide engstelser for å miste friheten til å være slask og samfunnssnylter.. Det er ikke vanskeligere enn å vise at du har talent og evner, så er det ytterst få av disse "slemmingene" dere sier eksisterer, som vil ta dere. Alt er galt med den nye verdensordning, sentralisering av makt i enda større grad, felles økonomi, felles millitære, økt overvåkning, kriger som blir iscenesatt for å få på plass dette tyrraniet, mindre respekt for nasjonalstater Hva er det som ikke er galt med den nye verdensordning er et mere fornuftig spørsmål, jeg for min del kan ikke komme på noe Tro meg, iscenesatte kriger og maktspill har eksistert siden tidenes morgen. Dette er ikke nytt, det er helt naturlig. Denne latterlige drømmeboblen om at "verden er et fint sted der alle kan leve i harmon" burde sprekkes så fort som mulig hos de aller fleste. Verden ER et kaldt og uvennlig sted. Men det er opp til DEG og hver enkelt å gjøre slik at din hverdag blir verd å leve. Man burde ikke ha det som en rettighet å få puter sydd under armene. Man bør bake sin egen kake. Det er da den smaker best. Endret 7. mai 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Alt er galt med den nye verdensordning, sentralisering av makt i enda større grad, felles økonomi, felles millitære, økt overvåkning, kriger som blir iscenesatt for å få på plass dette tyrraniet, mindre respekt for nasjonalstater. Er ikke dette bare tegn på at Guds friminutt er over, da? At endetiden er her? The Rapture (2009 edition) vil finne sted i universitetets aula førstkommende lørdag. Etterpå blir det antageligvis en paneldebatt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 tro flest folk har en innbilning at et felles styra av alle nasjoner kommer til å ande opp med et diktatur, og bare for å si det, demokratiet har kommet for å bli uansett hva Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 sentralisering av makt i enda større grad Så du mener at vi burde levd i små landsbyer med maksimalt 10-15 innbyggere i hver? For nasjonalstaten er jo en veldig sentralisering av makt! felles økonomi, felles millitære Ja, hva så? økt overvåkning Hvorfor? kriger som blir iscenesatt for å få på plass dette tyrraniet Hvilket tyranni? Du har ikke påvist noe tyranni. mindre respekt for nasjonalstater Er nasjonalstaten et mål i seg selv? Selv hvis andre ting viser seg å være mer hensiktsmessige? I såfall, hvorfor? En verdensregjering blir jo ikke å detaljstyre hele verden. Den blir å lage overordnede lover og regler, og så blir det antakelig en ganske stor grad av selvstyre lokalt. Hvor store områder man skal dele verden inn i er jo et godt spørsmål, men selv i Norge har vi jo stat->fylke->kommune, og under dette har jo f.eks. hver bedrift eget styre, hver avdeling egen ledelse, mellomledere, osv. Den dag i dag har vi et enormt system på plass der noen har overordnet styring, samtidig som det blir mindre enheter under i organisasjonen som har sine ansvarsområder. En verdensregjering vil kunne samle hele verden om felles mål og sette en generell dagsorden. Men fortsatt vil det være oppdeling av mindre enheter med egne styrer som går mer i detaljer, akkurat som i dag. At det skal være nødvendig med tyranni og slikt for en verdensregjering har jeg ikke sett et eneste argument for. Kun tomme tønners om ramler fælt og babler i vei om onde NWO, selv om de aldri klarer å forklare nøyaktig hvorfor det må bli så ille i forhold til det vi har i dag. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Pricks har jo helt rett. Etter min mening, så ville det nok heller blitt fredeligere. Det finnes ikke lenger noen grunn til å drive krigføring, militæret ville mer eller mindre blitt avviklet, Våpen kan ikke lenger produseres for krigføring. Hva er egentlig galt? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Pricks har jo helt rett.Etter min mening, så ville det nok heller blitt fredeligere. Det finnes ikke lenger noen grunn til å drive krigføring, militæret ville mer eller mindre blitt avviklet, Våpen kan ikke lenger produseres for krigføring. Hva er egentlig galt? Hvem skal avgjøre hvilke land og stater som skal inngå i NWO? Hvordan skal man forholde seg til de som nekter eller holdes utenfor? På hvilken måte skal det avgjøres? Hvordan overtaler man de som motsetter seg "den nye lederen" på en fredelig måte? Hvordan opprettholder man lojaliteten til det nye styret? Hva er planen dersom nord korea rynker på nesen og børster støvet av atomvåpen? Hvordan skal denne "lederen" klare å gjøre alle fornøyd slik at det ikke oppstår opptøyer? Hvordan skal de vestlige landene klare å kontrollere muslimske land uten krigføring? Hvordan avverger en slik ordning borgerkrig? Hvem skal sitte med hovedmajoriteten? Høres for meg ut som et hjernedødt luftslott som hører best hjemme i johannes evangeliet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå