Gå til innhold

Radeon 8500 LE??

CSSSK

Anbefalte innlegg

Så at de selger ATI Radeon 8500 LE OEM på Topline nå for 2390 kr... Virka som et godt tilbud, eller? Jeg er villig til å ta sjansen med å handle hos topline, for jeg har lyst på radeon 8500, og jeg trenger det med en gang, og ikke så mange har dette kortet på lager...

Men er det LE versjonen noe dårligere enn den versjonen dere vanligvis snakker om? eller er det le versjonen der alltid har snakket om? Er litt forvirra tror jeg, fint hvis noen gidder forklare... =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Le versjonen har som ofast Gpu og minne 250/250 menst Retail kjørest i 275/275.

Topline.no sier att GPU er 275 MHz,men sier ingenting om minnet.

Vurderer å kjøpe det sjøl,men det må no gå an å få kjøpt en vanlig Ati Retail i det slakke landet her vell??.(Drittlei av å vente).

Fra Topline.no

ATI Radeon 8500 KR: 2390

ATI Radeon 8500 LE OEM 64MB DDR

ATI RadeonT8500GPU Chipset

64MB DDR-SDRAM

32bit/Truecolor/400 MHz RamDac

max.oppløsning 2048 X 1536

GPU : 275 MHz

GPU 256 Bit

AGP x2,x4

incl. S-VHS Kabel & S-VHS Scart Adapter

S-VHS, TV-Out, Active Big GPU Cooler, DVI Connector, Dual Monitor, DVD Playback

Leveres fra 06.02.2002

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg et Radeon 8500 LE og er ganske fornøyd med det. Selvsagt hadde det vært bedre med den originale, men jeg er utålmodig. Jeg fikk på min 1400@1400 Mhz 7153p i 3dmark 2001, imot 7243p for en med 1400@1600 Mhz m/"gammel" GF3.

LE versjonen er 250/500 Mhz, mot 275/550 Mhz for den originale versjonen av radeon 8500. Tror det skal være null prob' å klokke LE til 275/550 Mhz med litt ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

Legg på 400kr så får du kortet retail fra Itbutikken. Topline sier at levering begynner 06.02 ITbutikken sier at du mest sanynlig har kortet ditt 06.02 så det er jo et tegn på at "alle" webshopper beregner å få inn kortet noen dager ut i februar.

Quote:

Bare voltmodd kortet så har du et radeonretail.

Tror nok kunskapsnivået er litt høyere på overklokkings forumet er litt høyere der , siden dere ikke engang tenker på voltmodding.

Måtte bare slenge litt drit

Med slike komentarer så driter du deg selv ut mer enn du får slengt drit.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-22 16:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 15:54, CFD skrev:

Tror nok kunskapsnivået er litt høyere på overklokkings forumet er litt høyere der , siden dere ikke engang tenker på voltmodding.

Måtte bare slenge litt drit.

Psh, jeg har da ihvertfall et voltmodda hovedkort og en t-bird 1200@1650, i motsetning til deg som skryter av at du ikke har modda noe... :grin: Grunnen til at jeg spørte her var at dt var mer trafikk her enn på overklokking, og jeg trengte raskt svar...

Men hva mener du egentlig med at en voltmod vil gjøre susen?? HAr LE kortet en lavere spenning originalt enn retail, eller er det pga at du må overklokke det såpass heftig? Hva er forskjellen på de to korta?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 15:54, CFD skrev:

Måtte bare slenge litt drit.

Herregud mann. Du er over alt på forumet og skriver masse rart som ikke henger på greip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...