altairz Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 har nettopp instalert Linux mandriva free 2009.1 i586. Skjermkortet mitt er "Geforce 8200m". skjermdriveren jeg bruker er "nvidia cards not working with nv". De andre nvidia driverene funket ikke. problemet er at driveren ikke funker som den skal, eller at jeg skal ha en annen driver (tror jeg værtfall). når jeg f.esk skal rulle ned på en internettside, tar det lang tid før jeg rullet ned. åpne mapper og sånt går veldig tregt fordi jeg antakelig har feil skjermdriver. Noen som hvet hvordan jeg kan få riktig skjermdriver til mitt system? evt. andre måter å fikse dette på Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har samme skjermkort å bruker nyeste driveren fra Nvidia. (180.51) uten problemer. Lenke til kommentar
altairz Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har samme skjermkort å bruker nyeste driveren fra Nvidia. (180.51) uten problemer. lastet ned rpm pakken til den driveren (nvidia-current-180.51-1mdv2009.1.src.rpm) og prøvde å installere den. da jeg skulle installere, fikk jeg følgende melding: "Noen av de forespurte pakkene kan ikke installeres: xorg-driver-video-nvidia-180.51-7.src (da kernel-module-build [>=3:2.6.20.2] ikke er tilfredsstilt) fortsette installasjon?" hva vil det si? og hva må jeg gjøre for å få installert driveren? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Installere kernel-module-build regner jeg med Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det var en bug med 2009.0 ivertfall 2009.0 errata Ellers i andre nye distroer har 180.44 funket helt perfekt her i gården. NV driveren har aldri fungert på nVidia geforce 8200 M, dette har vist seg å kreve prorietære drivere for å kunne aksellerere 2-D. Lenke til kommentar
altairz Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Installere kernel-module-build regner jeg med Hvordan installerer jeg kernel-module-build? prøvde å installere 180.44, men installasjonen ville hvist ikke starte Endret 7. mai 2009 av altairz Lenke til kommentar
altairz Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) `man urpmi` når jeg skriver "man urpmi" i terminalen, er det mange sider jeg skal se gjennom. til slutt står det "lines 393-417/417 (END)". Hva skal jeg gjøre videre får å få installert det? Og skal jeg være i root når jeg gjør det? Endret 7. mai 2009 av altairz Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 `man urpmi` når jeg skriver "man urpmi" i terminalen, er det mange sider jeg skal se gjennom. til slutt står det "lines 393-417/417 (END)". Hva skal jeg gjøre videre får å få installert det? Og skal jeg være i root når jeg gjør det? `man urpmi` viser deg brukarmanualen till `urpmi`, som du kan bruke til a innstalere driverane. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Eller så kan du bruke gui'et for urpmi i kontrollpanelet. Husker ikke hva det heter, men et eller annet med å legge til programvare eller noe. Lenke til kommentar
altairz Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Eller så kan du bruke gui'et for urpmi i kontrollpanelet. Husker ikke hva det heter, men et eller annet med å legge til programvare eller noe. gui'et får urpmi er vist "gurpmi". skal jeg bruke den i "Installer og fjern programvare"? hvordan skal jeg få installert "kernel-module-build" på denne måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå