henrik_s Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) 1. The Fellowship of the Ring 2. Stand by Me 3. The Lion King 4. The Shining 5. The Silence of the Lambs 6. Schindler's List 7. Alien 8. The Professional (Léon) 9. Independence Day 10. Indiana Jones and the Last Crusade 11. L.A. Confidential 12. American Beauty 13. Trainspotting 14. Fargo 15. Four Weddings and a Funeral 16. American Pie 17. Deliverance 18. Philadelphia 19. Office Space 20. Titanic Litt usikker, spesielt i det nedre sjiktet. Muligheter for endringer innen fristen. Fun facts! Nyeste er Fellowship of the Ring (2001) Eldste er Deliverance (1972) Gjennomsnittlig produksjonsår er 1992 70% er fra 90-tallet Endret 9. mai 2009 av henrik_s Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Vanskelig dette her, så plasseringene er litt tilfeldig, spesielt i det nedre sjiktet: 1. Dead Man's Shoes 2. Requiem for a Dream 3. American Beauty 4. Oldboy 5. Donnie Darko 6. V for Vendetta 7. Heat 8. Fight Club 9. Pulp Fiction 10. Snatch 11. Black Hawk Down 12. Little Miss Sunshine 13. American History X 14. No Country for Old Men 15. Battle Royal 16. Memento 17. Show Me Love (Fucking Åmål) 18. Vanilla Sky 19. Napoleon Dynamite 20. Water Lilies Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg hater å sette opp filmer mot hverandre. Kan man virkelig si at Braindead er bedre enn The Lion King? Begge er totalt strålende filmer. Uansett, her er noe. Jeg skal prøve å rydde mer opp i den etter hvert. Om jeg klarer det. 1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2. The Matrix 3. The Shining 4. WALL·E Battle Royale Fight Club A Clockwork Orange The Dark Knight Kill Bill Vol 1 og 2 Star Wars Indiana Jones Donnie Darko Pulp Fiction Reservoir Dogs Shaun of the Dead Clerks 2001: A Space Odyssey Lost In Translation The Dark Knight Taxi Driver Synecdoche, New York Being John Malkovich Braindead Fear and Loathing in Las Vegas Se7en The Lion King Ferris Buellers Day Off Four Shades of Brown (Fyra nyanser av brunt) Monty Python and the Holy Grail Dr. Strangelove Døden på Oslo S Pinchcliffe Grand Prix (Flåklypa Grand Prix) Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg hater å sette opp filmer mot hverandre. Kan man virkelig si at Braindead er bedre enn The Lion King? Begge er totalt strålende filmer. Om du ikke klarer å rangere dem kan jeg gi 10 poeng til hver av dem. Sett at du plukker ut 20 da såklart. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Synes vi kan gjøre et par unntak med engelsktittelregelen, blir for dumt å kalle Flåklypa Grand Prix for Pinchcliffe Grand Prix ! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Synes vi kan gjøre et par unntak med engelsktittelregelen, blir for dumt å kalle Flåklypa Grand Prix for Pinchcliffe Grand Prix ! Det er bare for opptellingens skyld. Endrer til orginaltittel når listen blir satt opp. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Var ikke så lett detta, mulig jeg endrer noe. 1. The Good, the Bad and the Ugly 2. Star Wars: The Empire Strikes Back 3. 2001: A Space Odyssey 4. A Clockwork Orange 5. Star Wars: Return of the Jedi 6. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 7. Star Wars: A New Hope 8. The Man Who Would Be King 9. The Gladiator 10. Indiana Jones and the Last Crusade 11. Raiders of the Lost Ark 12. One Flew Over the Cuckoo's Nest 13. Unforgiven 14. The Shawshanks Redemption 15. Battle Royale 16. Pulp Fiction 17. The Big Lebowski 18. Life Of Brian 19. The Untouchables 20. City Of God Endret 10. mai 2009 av Glutar Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg hater å sette opp filmer mot hverandre. Kan man virkelig si at Braindead er bedre enn The Lion King? Begge er totalt strålende filmer. Om du ikke klarer å rangere dem kan jeg gi 10 poeng til hver av dem. Sett at du plukker ut 20 da såklart. Jeg vil også ha 10 poeng til hver av mine filmer Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg hater å sette opp filmer mot hverandre. Kan man virkelig si at Braindead er bedre enn The Lion King? Begge er totalt strålende filmer. Om du ikke klarer å rangere dem kan jeg gi 10 poeng til hver av dem. Sett at du plukker ut 20 da såklart. Er med på den hvis du legger litt mer logikk i den. Må jo maks bli 210 poeng tilsammen fra hver bruker. Får se hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Er med på den hvis du legger litt mer logikk i den. Må jo maks bli 210 poeng tilsammen fra hver bruker. Får se hvordan jeg gjør det. Har jo regnet på det. 210/20 = 10.5. Det er vel close enough? Gidder ikke styre med desimaler. Endret 11. mai 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Hei på dere Her er min liste over bra filmer, og jeg vil ha ti på hver Jeg har lagt vekt på å plukke ut de filmene som er best innenfor sin sjanger, men sikkert mange jeg har glemt. I ikke-prioritert rekkefølge: 1 - The Departed 2 - Black Hawk Down 3 - The Dark Knight 4 - Rush Hour 2 5 - Pulp Fiction 6 - Goodfellas 7 - Man of War (Max Manus) 8 - The Green Mile 9 - Rush Hour 10 - Pinchcliffe Grand Prix 11 - Lord of the Rings: Return of the King 12 - Lord of the Rings: Two towers 13 - Forrest Gump 14 - The Good, The Bad and The Ugly 15 - The Godfather 16 - Modern Times 17 - Heat 18 - Life is Beautiful (La vita è Bella) 19 - Se7en 20 - Cinderella Man EDIT: La til rangering. Endret 11. mai 2009 av Ozi Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Om folk ikke klarer å rangere, burde det vært 1 poeng på hver film. Ellers vil jo de filmene som kommer neders på en rangert liste, ha en solkeklar ulempe. Meningen med prosjektet er jo å rangere 20 filmer. Klarer ikke en bruker det, bør ikke de nederste filmene berømmes. Endret 11. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Enig med HenHau, syns folk skal prøve å rangere. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Om folk ikke klarer å rangere, burde det vært 1 poeng på hver film. Ellers vil jo de filmene som kommer neders på en rangert liste, ha en solkeklar ulempe. Mens de som er øverst vil ha en fordel. Men for all del, jeg synst absolutt at folk burde prøve å rangere. Kan ikke sjønne at det skal vere så vanskelig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kan du ikke bare si at du følger poengsystemet ditt, og folk må tenke gjennom hvordan de vil rangere? Det er virkelig ikke særlig vanskelig å rangere 20 filmer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nå må du være en streng håndhever av dine egne regler. Klarer man ikke rangere 20 filmer så bør man heller ikke poste her. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nå må du være en streng håndhever av dine egne regler. Klarer man ikke rangere 20 filmer så bør man heller ikke poste her. Er du en av dem? Ikke frekt ment, kan bare ikke huske at du har posta din top 20. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 "Klarer man ikke å rangere 20 filmer så burde man heller ikke poste listen sin her" var selvfølgelig det han mente. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Nå må du være en streng håndhever av dine egne regler. Klarer man ikke rangere 20 filmer så bør man heller ikke poste her. Nå har jeg vel streng tatt ingen regel om at filmene skal rangeres, men som sagt så ser jeg helst at man gjør det. Problemet er bare at om vi skal få en skikkelig liste må de fleste bidra. Man kan ikke ha en topp liste der filmer med kun 1 stemme kommer med. Edit: Nå ser jeg at det er mer enn 100 filmer med over 20 poeng. Da tenker jeg at vi rangerer herfra. Endret 11. mai 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Brukte en halvtime nå, og la til rangering, ikke helt nøyaktig, men men. 1 - The Departed 2 - Black Hawk Down 3 - The Dark Knight 4 - Rush Hour 2 5 - Pulp Fiction 6 - Goodfellas 7 - Man of War (Max Manus) 8 - The Green Mile 9 - Rush Hour 10 - Pinchcliffe Grand Prix 11 - Lord of the Rings: Return of the King 12 - Lord of the Rings: Two towers 13 - Forrest Gump 14 - The Good, The Bad and The Ugly 15 - The Godfather 16 - Modern Times 17 - Heat 18 - Life is Beautiful (La vita è Bella) 19 - Se7en 20 - Cinderella Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg