LInnommable Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) La meg forsøke... 1. Jules and Jim 2. Nashville 3. The Rules of the Game 4. My Life to Live 5. The World of Apu 6. Ashes of Time 7. Werkmeister Harmonies 8. Andrei Rublev 9. Balthazar 10. F for Fake 11. The Decalogue (Three Colors: Red) 12. Naked 13. Femme Fatale 14. A Woman Under the Influence 15. The Adventure 16. The Conversation 17. The Dead 18. Rachel Getting Married 19. The Darjeeling Limited 20. Sweet Smell of Success En film for hver regissør gjør listen litt mer interessant. Nesten glad for at jeg ikke har sett mer film. Endret 8. mai 2009 av LInnommable Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 1 Aliens 2 Pulp Fiction 3 Star Wars Episode 4: A new hope 4 The Shineing 5 Fight Club 6 2001 A Space Odysse 7 Lord of the Rings : The fellowship of the ring 8 Memento 9 Apocalypse Now 10 Blade Runner 12 The Fift Element 13 The Sawshank Redemption 14 Seven 15 The Matrix 16 Fargo 17 Twelve Monkeys 18 The Exorcist 19 Boogie nights 20 Forrest Gump Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) La meg forsøke... 1. Jules and Jim 2. Nashville 3. The Rules of the Game 4. My Life to Live 5. The World of Apu 6. Ashes of Time 7. Werkmeister Harmonies 8. Andrei Rublev 9. Balthazar 10. F for Fake 11. The Decalogue 12. Naked 13. Femme Fatale 14. A Woman Under the Influence 15. The Adventure 16. The Conversation 17. The Dead 18. Rachel Getting Married 19. The Darjeeling Limited 20. Sweet Smell of Success En film for hver regissør gjør listen litt mer interessant. Nesten glad for at jeg ikke har sett mer film. Se der, ja. Nå begynner det å komme litt interessant her. Finfin førsteplass forresten. Jeg er dog litt usikker mht om man skal regne Dekalogen som én film. Jeg kunne i så fall f.eks. tenkt meg å inkludere Berlin Alexanderplatz... Velkommen til forumet skal du være - alltid kjekt med nytt blod. Endret 8. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Om noen skulle bli fristet til å prøve seg på noen av de jeg listet, er hensikten med listen min fullført. Hepp, Ashes and Snow skal sees i overskuelig nær fremtid. Vakre bilder, håper det ikke er pretensiøst, tomt og overfladisk. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Om noen skulle bli fristet til å prøve seg på noen av de jeg listet, er hensikten med listen min fullført. Hepp, Ashes and Snow skal sees i overskuelig nær fremtid. Vakre bilder, håper det ikke er pretensiøst, tomt og overfladisk. Så lenge du ikke forventer noen dyp historie, men er klar over at dette først og fremst er en kunstfilm hvor hovedvekten er på slående vakre billedkomposisjoner, kan jeg ikke se at du skulle bli skuffet. Man kan som sagt ta freezeframe hvorsomhelst i dette maleriet av en film og ende opp med et perfekt komponert bilde... Endret 8. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Så lenge du ikke forventer noen dyp historie, men er klar over at dette først og fremst er en kunstfilm hvor hovedvekten er på slående vakre billedkomposisjoner, kan jeg ikke se at du skulle bli skuffet. Man kan som sagt ta freezeframe hvorsomhelst i dette maleriet av en film og ende opp med et perfekt komponert bilde... Har sett så smått på klipp fra filmen, og at den er estetisk slående er det ingen som helst tvil om. Jeg har også tatt en kikk på klipp på Youtube bestående av det beste fra Ashes and Snow, og det er av typen film som kan gi meg frysninger når det går opp for meg hvor vakker den er. Noe som forøvrig skjedde under L'homme qui plantait des arbres, en utsøkt animasjonsperle. Just nu er en film som Ashes and Snow hva jeg trenger, så jeg ser frem til den. Savner Kiarostami på listen din, Montag, trodde du var en fanboy av ham? Lenke til kommentar
LInnommable Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Se der, ja. Nå begynner det å komme litt interessant her. Finfin førsteplass forresten. Jeg er dog litt usikker mht om man skal regne Dekalogen som én film. Jeg kunne i så fall f.eks. tenkt meg å inkludere Berlin Alexanderplatz... Velkommen til forumet skal du være - alltid kjekt med nytt blod. Setter Tre farger: Rød i parantes siden du helt sikkert har rett. Takk for velkomsten. Skal gjøre mitt for å bidra til en bedre forum-hverdag. Endret 8. mai 2009 av LInnommable Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Savner Kiarostami på listen din, Montag, trodde du var en fanboy av ham? Slett ikke. Fatter f.eks. ikke skrytet hans Taste of Cherry fikk. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Slett ikke. Fatter f.eks. ikke skrytet hans Taste of Cherry fikk. Se kortfilmene hans, de er fine. Kan forstå at Taste of Cherry skuffet, den er tidvis uengasjerende og overfladisk, men åpner for stor refleksjon over livets større temaer. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Siden titlene må være på engelsk, slang jeg med originaltittelen der den er mest kjent. 1. 2001: A Space Odyssey 2. Face to face (Persona) 3. Down By Law 4. Autumn Sonata (Höstsonaten) 5. Fear and Loathing in Las Vegas 6. Lost in Translation 7. Knocked Up 8. 8 1/2 9. Back to the Future 10. Dead Man 11. The Shining 12. Pulp Fiction 13. Reservoir Dogs 14. Monty Python and the Holy Grail 15. The Dark Knight 16. No Country For Old Men 17. Annie Hall 18. A Woman Under the Influence 19. Groundhog Day 20. Aguirre, the Wrath of God (Aguirre, der Zorn Gottes) Ah, det var smertefullt å bumpe ut Gremlins til fordel for Aguirre. Endret 9. mai 2009 av athorb Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Interessant liste, athorp. Må si meg overrasket over at Knocked Up kom med. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Fear an Loathing.. aaa.. visste det var noe jeg hadde glemt. Og fyy.. Gremlins er bra.. 80 talls amerikanske filmer var noe helt spesiellt.. kanskje fordi jeg var rundt 10 år på mitten av 80 tallet Lenke til kommentar
athorb Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Interessant liste, athorp. Må si meg overrasket over at Knocked Up kom med. Liker den bare jævlig godt. Sett den gjentatte ganger, og blir bare bedre og bedre for hver gang, Big Lebowski-style. Er litt fanboy når det kommer alt Apatow-affiliert, og Knocked Up er filmen der alle elementene blir perfeksjonert. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg har et litt merkelig forhold til Apatow. Liker mye av det han lager, uten å egentlig synes at det er særlig bra. Hehe. Freaks and Geeks var kult, da. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Om noen skulle bli fristet til å prøve seg på noen av de jeg listet, er hensikten med listen min fullført. Hepp, Ashes and Snow skal sees i overskuelig nær fremtid. Vakre bilder, håper det ikke er pretensiøst, tomt og overfladisk. Du må være klar over at Ashes and Snow er grovt sett en fotoutstilling i filmformat, man bør nok være over middles interessert i foto for å få noe ut av det. Opplevelsen var særdeles god, ikke top-20-god for min del, men jeg skal ikke klage hvis denne blir med på listen. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Her er min liste.. Har sikkert glemt noe da men whatever. Edit: Og de er kanskje ikke helt i riktig rekkefolge, men det kan ikke hjelpes.. Mange av disse har jeg sett tusen ganger alle sammen og da blir det vanskelig a rangere ordentlig. 1. Fight Club 2. The Matrix 3. The Butterfly Effect 4. Donnie Darko 5. The Contract 6. Cube 7. Jurassic Park 8. Alien 9. American Beauty 10. Leon 11. The Shawshank Redemption 12. Blade Runner 13. Good Will Hunting 14. The Bourne Identity 15. Men In Black 16. Ace Ventura 1 17. Collateral 18. Basic Instinct 19. Push (2009) 20. Sunshine Endret 9. mai 2009 av coax Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Om ingen har noen protester så korter jeg ned fristen til en uke, altså den 13. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Greit for min del. Skal prøve å sette opp en liste i dag. Lenke til kommentar
calimariae Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Fin tråd:) 1. A Clockwork Orange 2. Apocalypse Now! 3. Fight Club 4. Blade Runner 5. Pulp Fiction 6. 2001 7. The Shining 8. Se7en 9. The Usual Suspects 10. Silence of the Lambs 11. No Country for Old Men 12. Mulholland Drive 13. Battle Royale 14. Twelve Monkeys 15. City of God 16. Snatch 17. The Royal Tenenbaums 18. Rushmore 19. The Thing 20. The Princess Bride Endret 12. mai 2009 av calimariae Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Cyphs tjue favoritter. Plasseringene er litt hipp som happ, var ekstremt vanskelig å rangere. 1. Raging Bull 2. The Shining 3. The Godfather: Part II 4. Eraserhead 5. Schindler's List 6. Eyes Wide Shut 7. 2001: A Space Odyssey 8. 12 Angry Men 9. The Good, The Bad and The Ugly 10. The Deer Hunter 11. Stalker 12. Vertigo 13. There Will Be Blood 14. Yojimbo 15. Requiem For A Dream 16. Spirited Away 17. Lawrence of Arabia 18. No Country For Old Men 19. Apocalypse Now! 20. Hour of the Wolf edit: skrev en tittel på orginalspråket. Endret 9. mai 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg