Lawliet Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Føler vi må ha en felles liste her på forumet, så jeg kjører i gang med en kåring av Diskusjon.no's topp 100. Reglene er enkle. - Post din topp 20 liste. - Bruk filmens engelske tittel! - Nr.1 får 20 poeng og nr.20 får ett. - Fristen går ut om en uke(13.05). Da setter jeg i gang: 1. The Fountain 2. The Matrix 3. Donnie Darko 4. Mulholland Dr. 5. 2001: A Space Odyessy 6. The Godfather Part II 7. Se7en 8. Lost Highway 9. Lock Stock 10. Into the Wild 11. The Passion of the Christ 12. Spring, Summer, Fall, Winter and Spring 13. Fight Club 14. City of God 15. Requiem for a Dream 16. Pi 17. Magnolia 18. The Shawshanks Redemption 19. American Beauty 20. The Godfather Endret 9. mai 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hurra hurra. Har tenkt at vi burde hatt noe sånt, så det er bra med initiativ. Jeg skal gå i tenkeboksen, og kommer nok med en liste snart. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Noe sier meg at denne listen kommer til å ha lite av både s/h film, kunstfilm eller østeuropeisk film... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Klarer du å velge ut topp 20 etter århundrer med ivrig filmtitting? Jeg merker jeg sliter. Endret 6. mai 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Steike, den er vanskelig.. kommer snart med liste Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Noe sier meg at denne listen kommer til å ha lite av både s/h film, kunstfilm eller østeuropeisk film... Hvis du bidrar så blir det det. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Pøh, Montag da. Det finnes plenty av pretensiøse hipstere her som liker denslags ^^, Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 The Lord of The Rings: The Return of the King The Lord of The Rings: The Fellowship of The Ring This Is England Sunshine Heavy Metal Gladiator The Lord of The Rings: The Two Towers A Clockwork Orange Hellraiser A Tale of Two Sisters Cannibal Holocaust The Shining Vertigo The Burning Killer Klowns From Outer Space Sleepaway Camp The Wizard of Oz The Toxic Avenger The Kid (Charlie Chaplin) Tales of Terror (Kaidan Shin Mimibukuro: gekijô-ban) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Da syns jeg du skal delta, Montag. Du er tross alt en viktig hjørnesten i filmkretsen på Diskusjon. Listen: 1. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 2. Fight Club 3. 2001: A Space Odyssey 4. Heima 5. Days of Heaven 6. Baraka 7. Mirror 8. Spirited Away 9. The Fountain 10. Chungking Express 11. Once Upon a Time In The West 12. Apocalypse Now! 13. The Diving Bell and The Butterfly 14. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 15. Oldboy 16. Pans Labyrinth 17. Dead Man 18. Three Colors: Blue 19. Mulholland Dr. 20. Lost In Translation Endret 11. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Satan's Tango Days of Heaven Gummo Chungking Express The Man Who Planted Trees Lost in Translation Sunless The Thin Red Line The Hart of London Happy Together A Brighter Summer Day Three Colors: Blue Babel Irreversible The Free Will A Man Escaped Werckmeister Harmonies The Man Who Fell To Earth All the Real Girls Minnie and Moskowitz Forslag: La oss heller bruke Grand Prix poengsystemet, slik at det blir større forskjell mellom 1. plass og 2. plass osv. ? Endret 6. mai 2009 av Badering Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Min liste: Hate The Godfather The Godfather: Part II Into the Wild Lost Highway Tokyo Story Come and See Aliens Dead Man City of God 12 Angry Men Requiem for a Dream To Kill a Mockingbird The Simple-Minded Murder Goodfellas Walz with Bashir Schindler's List Braveheart Se7en The Shawshank Redemption Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Forslag: La oss heller bruke Grand Prix poengsystemet, slik at det blir større forskjell mellom 1. plass og 2. plass osv. ? Tenkte på det, men føler ikke det er nødvendig da folk flest setter nr.1 og 2 nesten likestilt. Forresten, kan ikke dere prøve å like vanlige filmer, blir mindre arbeid for meg da 60 forsjellige filmer hittil... edit: Der ja, cun har sjønt det. Endret 6. mai 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Funfacts om The Cinematic Canons of Cuneax: Gjennomsnittsårstallet er 1987. 25% av filmene er i svarthvitt. 20% er fra 1995. 70% er hovedsaklig amerikanske. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kvifor engelsk tittel? Cidade de deus f eks. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kvifor engelsk tittel? Cidade de deus f eks. Det er lettere for oss å forstå engelske titler enn f.eks. japanske og det er derfor mindre sjanse for å overse eller komme med dobbelt opp når opptellingen er i gang. Med andre ord: uniformitet på et godt kjent språk. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Forslag: La oss heller bruke Grand Prix poengsystemet, slik at det blir større forskjell mellom 1. plass og 2. plass osv. ? Tenkte på det, men føler ikke det er nødvendig da folk flest setter nr.1 og 2 nesten likestilt. Jeg er uenig. Det bør i hvert fall være noen skiller mener nå jeg. At topp 5 teller mer for eksempel. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Kvifor engelsk tittel? Cidade de deus f eks. For å unngå at samme filmen får to plasser på listen Neida, men blir bare veldig slitsomt med japanske tittler og slikt, da jeg må finne ut om jeg allerede har filmen på listen med et annet namn. Jeg er uenig. Det bør i hvert fall være noen skiller mener nå jeg. At topp 5 teller mer for eksempel. Ser ikke helt poenget, men om flere vil ha det slik skal ikke jeg leke nazi. Endret 6. mai 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg syns det opprinnelige forslaget ditt fungerer godt nok som det er, Lawliet. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg snakker ut av personlige erfaringer her, men det virker ikke som jeg er alene som har en liten krets med "ultimate favorittfilmer", som teller mer en de nedre. Gir bedre utslag i den ferdige listen altså. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg snakker ut av personlige erfaringer her, men det virker ikke som jeg er alene som har en liten krets med "ultimate favorittfilmer", som teller mer en de nedre. Gir bedre utslag i den ferdige listen altså. Jeg sjønner hva du mener, men denne kretsen som du er inne på kan variere fra person til person. Enkelte har 3 såkalte ultimate favorittfilmer, andre har 5. Derfor blir det vansklig å velge ett punkt der poengene stiger osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg