Die_Hard Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har et logitech z-680 anlegg å et asus p4b533 hovedkort med integrert lydkort. Jeg lurer på om jeg vil merke stor forskjell vist jeg kjøper meg et bedre lydkort??? Vist de er god forskjell på lydkvalitet, hvilket lydkort bør jeg da kjøpe? Er jeg nødt å ha et thx kompitabelt lydkort? Har dere noen gode forslag på lydkort til ikkje so altfor masse så hadde jeg vorte glad vist jeg fikk noen tips :smile: Jeg vil helst ikke betale mer enn 1000 KR. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Vet ikke noe om kvaliteten på det som sitter på pc'n din, men så lenge det støtter kontaktene til Z-680 [som jeg også vurderer å skaffe] skulle det gå fin-fint svjv. Uansett, om du har 1000,- til overs kunne vel ikke et Audigy 2 skade? Tror jeg ville testet det du har nå, for så å kjøpe Audigy 2 senere om du ikke er fornøyd, er jo en tusing å spare på det... er jo en 80GB's HD eller en XP2500 jo! (ikke at det siste var så veldig relativt...) Lenke til kommentar
Die_Hard Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Takker så meget for hjelpen De lydkortet som stå i maskinen fra før av støtter 5.1 surround, de holder til logitech anlegget men jeg vet ikke helt om de er noen merkbar lydforskjell om jeg byttet til Audigy 2. De som er negativt med integrert lydkort er at når jeg kobler til anlegget så har jeg ikke plass til microfon og sånn :-? Men jeg er ikke ufornøyd me lydopllevelsen sånn som den er nå da men jeg har ikke så mye greie på hvordan skikkeli lyd er. Tar gjerne imot flere tips.. :smile: Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har ikke Logitech Z-680 noen innganger da? Headphones for eksemepel? Jeg vet ikke :oops: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 En headphones-inngang? Ikke normal... En headphones-utgang derimot.... Beklager, kunne ikke la være... :wink: Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Stemmer nok det, headphones-utgang. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kontrollsenteret på z-680 har uttak for hodetelefoner. Jeg vil på det STERKESTE anbefalle et lydkort med optisk ut, da lyden blir krystallklar, og du slipper masse ledningsmas! Anlegget ROCKER! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Anlegget ROCKER! Går ut ifra at du har et siden du sier dette... Når kjøpte du de? Det er av interesse siden jeg har lest om en slags "whitehiss" som var i dem. Lurer bare på om dem butikkene har inne nå har det samme Lenke til kommentar
Die_Hard Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Kontrollsenteret på z-680 har uttak for hodetelefoner. Jeg vil på det STERKESTE anbefalle et lydkort med optisk ut, da lyden blir krystallklar, og du slipper masse ledningsmas! Anlegget ROCKER! Men hva koster et lydkort som har optisk ut? Er de masse dyrere enn ett uten optisk? Lenke til kommentar
mitigated_soup Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hei jeg vil også anbefale et Audigy 2 lydkort, hvis du er villig til å få en krystallklar lyd bør du kanskje spytte på en 1000 lapp til for en Audigy 2 Platinium Ex. Jeg har også et spørsmål for jeg skal snart anskaffe meg et z-680: Er det virkelig verdt å bruke 3250 kroner på anlegget. Får du valutta får pengene? Er veldig glad for svar. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 JA, man får valuta får pengene.. det er et meget bra anlegg... men det har sine svakheter også..! Jeg hadde Z-560, til og begynne med rokka det alt lissom... men etter et par måneder.. ble jeg litt "lei" av lyden. Subben har en tendens til å være "treg" i responsen og for brumlete. Og satelittene for "skrikete". Men for all del det er et MEGET bra anlegg til prisen. Har nå Klipsch ProMedia 5.1 og A2, og sry 2 say, men nå så syns jeg det var bortkasta penger i det hele tatt å kjøpe Z-560, Klipsch er MYE bedre.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Anlegget ROCKER! Går ut ifra at du har et siden du sier dette... Når kjøpte du de? Det er av interesse siden jeg har lest om en slags "whitehiss" som var i dem. Lurer bare på om dem butikkene har inne nå har det samme suset forsvinner med en telefon til logitech, de sender deg nytt control center. jeg har dette anlegget, men har ikke koblet det til pc'en, bruker det til xbox og dvd, kicker ass. eneste som er litt jalla er at bassen er altfor kraftig, skikkelig brumlebass, så den må skrus ned. bortsett fra det er det et kongeanlegg til den prisen, mye for penga. Lenke til kommentar
Die_Hard Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Leverer logitech anlegget me denne suselyden da?? Alle jeg har snakket me har akkurat samme suselyden, spesielt i centeren. Men denne suselyden hører du ikke når du spiller musikk eller ser film, suselyden er der berre når du ikke hører på noe. Men lyden er helt konge!!! Bassen er kraftig, men er de ikke de vi liker da Er de noen som vet om lydkort som har optisk utgang, hva koster de i pris?? Har ikke sett noe lydkort som har optisk utgang ennå da. Lurer på å berre kjøpe audigy 2 lydkortet, er de verdt å kjøpe de? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har hatt Audigy 2 nå i lengre tid, og har bare positivt å komme med. Rå lyd, grei pris. Støtter lydsettet du tenker på fullt ut da, Audigy 2 støtter DVD-audio (6.1 / 24bits). Audigy 2 koster rett rundt tusenlappen for standard edition, og dessuten får du med 2originalspill! (Soldier of fortune 2 & Hitman2) Gå for Audigy 2 skal du ha rå lyd til en grei pris Lenke til kommentar
mitigated_soup Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 du skrev dette::::: JA' date=' man får valuta får pengene.. det er et meget bra anlegg... men det har sine svakheter også..! Jeg hadde Z-560, til og begynne med rokka det alt lissom... men etter et par måneder.. ble jeg litt "lei" av lyden. Subben har en tendens til å være "treg" i responsen og for brumlete. Og satelittene for "skrikete". Men for all del det er et MEGET bra anlegg til prisen. Har nå Klipsch ProMedia 5.1 og A2, og sry 2 say, men nå så syns jeg det var bortkasta penger i det hele tatt å kjøpe Z-560, Klipsch er MYE bedre..[/quote'] I answer: (vet ikke åssen man får sånn homlegren sa...) Du snakker jo om z-560 og jeg har hørt at z-680 har mye råere lyd. Er bassen plagsom brumlete eller? Går den skurringen i høytaleren vekk når jeg slår av pcen? er så kjedelig å sove m,ed en sånn susing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå