Rogerkanon Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei Vurderer å gå til innkjøp av batterigrep til mitt Eos 450D. Har i dag 3 batterier slik at jeg har litt ekstra strøm med meg på tur. Hvilke fordeler/ulemper vil ett batterigrep ha? Blir alle knapper like tilgjengelige? Ligger det noe i at selve grepet på kamera blir bedre etc.. Jeg har kommet over ett uorginalt ett som selges for 699.- i dette kan men enten ha 2 stk LP-E5 eller sette i LR6 batterier. Takknemlig for svar / erfaringer. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Det er flere fordeler enn ulemper. Et vertikalgrep gir bedre grep, bedre balanse og gjør at det er mye bedre å fotografere med kameraet tiltet vertikalt. Samtidig er alle knappene like lett tilgjengelige. Den eneste ulempen er at kameraet tar mere plass og blir tyngre. Det er ikke alltid like positivt. Uoriginale grep er jeg skeptisk til, ettersom de ofte har en helt annen utforming enn det originale. Jeg ser at flere uoriginale er veldig firkantete i forhold. Endret 6. mai 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Fordeler: - Dobbel batteritid. - Mulighet for AA-batterier (LR6) - Det horisontalet grepet forlenges noe. - Behagelig vertikalt grep (som kjennes mer ut som de gode grepene på 40/50/5/1D - Mer kameravekt fører til bedre vektbalansering ved bruk av litt tyngre objektiver. Ulempe: - Veldig få skuldervesker er brede nok til å ta et kamera med batterigrep. Opplevde selv den ulempen. Gikk til innkjøp av en sekk Endret 6. mai 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Rogerkanon Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Det er flere fordeler enn ulemper. Et vertikalgrep gir bedre grep, bedre balanse og gjør at det er mye bedre å fotografere med kameraet tiltet vertikalt. Samtidig er alle knappene like lett tilgjengelige. Den eneste ulempen er at kameraet tar mere plass og blir tyngre. Det er ikke alltid like positivt. Uoriginale grep er jeg skeptisk til, ettersom de ofte har en helt annen utforming enn det originale. Jeg ser at flere uoriginale er veldig firkantete i forhold. Takker for kjapp tilbakemelding, følte at det kunne være noen fallgroper ved uorginalt ja ...Jeg får se nærmere på dem før jeg bestemmer meg Lenke til kommentar
Rogerkanon Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Fordeler: - Dobbel batteritid. - Mulighet for AA-batterier (LR6) - Det horisontalet grepet forlenges noe. - Behagelig vertikalt grep (som kjennes mer ut som de gode grepene på 40/50/5/1D - Mer kameravekt fører til bedre vektbalansering ved bruk av litt tyngre objektiver. Ulempe: - Veldig få skuldervesker er brede nok til å ta et kamera med batterigrep. Opplevde selv den ulempen. Gikk til innkjøp av en sekk Har jo skjønt at batteri tiden blir lengre ,men vil den bli lengre enn ved å bruke ett og ett orginal batteri om man har 2, enn om man putter disse i batterigrepet? Sekk med god plass har jeg allerede Uansett, etter hva jeg hører fra dere her nå er jo fordelene ved tyngden og selve vertikalgrepet grunn nok til at innkjøpet gjøres:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Som alt annet uorginalt så får du i alle former for kvaliteter. Phottix har et grep som føles og fungerer helt likt originalen. Du får også noen meget rimelige grep som ikke har justeringsknapper. Denne tråden omhandler nettopp dette emne. Lenke til kommentar
Rogerkanon Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Som alt annet uorginalt så får du i alle former for kvaliteter. Phottix har et grep som føles og fungerer helt likt originalen. Du får også noen meget rimelige grep som ikke har justeringsknapper. Denne tråden omhandler nettopp dette emne. Det uorginale jeg har kommet over er Phottix Det er kanskje håp der alikevel da:D Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har phottix-grep til 400D. Har ikke vært av kamera siden jeg kjøpte det for et halvt år siden. Dobble batterier er en bonus, det viktigste er at du får et ordentlig grep. Anbefales absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå