LOBOS Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei og takk for titten. Jeg har Isdn nå og kunne tenke meg adsl. Problemet er bare det at den sentralen jeg er tilkobblet er det så få husstander at jeg tror selv firstmile vill holde seg langt unna. Det som mere irriterende er at andre større sentraler bare noen kilometer fra min har adsl ++. Nå har jeg hørt at det er mulig å ha et trådløst netverk over div avstander, men jeg hvet ikke om det er ment avstander som feks i samme husstand eller også over flere km til en annen person med adsl tilgang? Derfor lurer jeg på om det er mulig for meg å sette opp et trådløst nettverk med en ca 5km unna med adsl som vi kunne dele? Er det mulig og i så fall hvilken pris klasse vill dette komme opp i og hva slags hardware vill vi trenge ol? Direkte "pakke" liggnende synse forslag er også veldig velkomne Lenke til kommentar
jorank Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 det eneste jeg kan komme på som gir slik utstrekning per dag dato er datalink, dette er dyrt utstyr.alternativt kan du sette opp repeatere (signalforsterker) på et standard trådløst nett. er du veldig tålmodig, vil det etterhvert kommet wman (wireless metropolitan area network) som skal gi tråløst nett over flere kilometer. men nå er det jo mulig å koble seg opp mot satelitt da...vet ikke helt hvem som tilbyr det her i norge da men... Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Ehhh Sat går ann men det koster jo 15 000 start pakke og 1500 i måneden så det er nok uaktuelt. Sier vell litt om hvordan budsjette mitt er også Det jeg snakker om er "vanlig" trådløst utstyr o.l til privat personer som ikke er millionærer hehe Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Ehhh Sat går ann men det koster jo 15 000 start pakke og 1500 i måneden så det er nok uaktuelt. Sier vell litt om hvordan budsjette mitt er også Det jeg snakker om er "vanlig" trådløst utstyr o.l til privat personer som ikke er millionærer hehe Er det fri sikt mellom dere da? Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Ja det ligger bare en vei imellom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Da må du nok ha en utvendig antenne som er målrettet og en mottager. Det utstyret koster mellom 15000kr og oppover. Det er vel den billigste lønsningen du kan få og hvis det kommer "vanlig" linje til deg etterhvert kan du alltids selge utstyret og få igjen litt av pengene. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Nåja, trenger da ikke være så dyrt. Du kan jo feks bruke en Pringles boks som antenne? http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448 Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 typisk, akkurat det jeg skulle si:) jaja, 1000 meter med 11megabit linje er jo ikke så gale. du skal kunne nå lenger også, men da vil hastigheten kanskje synke litt. her er en side: http://www.netscum.com/~clapp/wireless.html søk på "pringles wireless" på google.com massevis av sider om dette temaet. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Er du heldig, så kan noen slike ting fungere.... Men bare om du er heldig... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hva med å flytte til mindre grisgrendte strøk? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Dette er ikke nor problem i det hele tatt. Ta f.eks en titt på http://norwaywireless.net Lenke til kommentar
Kian Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Finn ut om den sentralen i nærheten av deg er utstyrt med utstyr for SDSL. ER den det og du ikke ligger alt for langt unna (les 6-7 km) Så kan du også faktisk få SDSL bredbånd. De benytter seg av tverrkabelen som ligger mellom sentralen. Ta kontakt med Catchcom, de kan svare deg på om du kan få eller ikke. Alt går på kabellengden til din sentral såvidt jeg har forstått dette. Jeg trodde ikke det var noen utvei, men nå har jeg også tenkt å bestille. Jeg har vært i kontakt med Catch og de sier de kan levere :-) Go for it! Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 DU får deg et USB Adapter fra www.avaya.com til 1000 lappen og en 15 DB som klarer 8.5 Km frisikt koster rundt 1000 lappen den også har hatt flere nett fra div Radiolink ISP`er så kommer det til han som sitter på andre siden han må ha Acc point skal gå med at bare du har Antenne som sender. vist dere får for svake signaler må han også ha antenne. Pakke pris rundt 3-4 k Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 802.11b standarden på 11 mbit dere skal jo ikke dele større båndbredde en max 2 mbit så skal funke fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå