Gå til innhold

Teflonspray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope, sånt hadde ikke bensinstasjoner, men jeg kjøpte "cockpit shine" i stedet, og det funka som bare.... i kombinasjonene fUnk 1030 og Logitech MX 500 - Anbefales? Oh yeah!

Hehe...Cockpit Shine bruker jeg på dashbordet i BMW'n.. noe antistatiske saker, samtidig som det frisker opp littegrann :)

Lenke til kommentar
Syreløsning??? - Jeg tror da ikke det...... Brukte sånt på bilen min en gang, og den har ikke løst seg opp ennå.

Nå "forsvinner" jo ikke bilen om du bruker litt syreløsning på den.. En syreløsning er en fortynnet syre og dermed mye svakere. Dvs. at det er færre materialer som angripes av syra. Hvis du bruker en syreløsning på noe så vil overflaten fli ruglete eller på synlige merker. Det er ikke sånn at dæsjbordet eller musematta forsvinner. (som i filmen "roger rabbit"). Tåler musematta di ketchup og sitron (relativt sterke dagligdagse syrer) så tåler den sikkert et rensemiddel med en syreløsning i også. Slike syreløsninger er mest sannsynnlig mye svakere enn ketchup (eddiksyre) og sitron (sitronsyre) fordi at rensemiddelet ikke skal angripe forskjellige materialer det brukes på.

Lenke til kommentar

Nå er det veldig lenge siden jeg så Roger Rabbit, men jeg skjønner hva du mener. Slik jeg ser det er dashbord og sånt laget av plast, min fUnk 1030 er også laget av plast. Plast og plast. Det som funker på den ene plasten funker vel også på den andre. Sto ingenting på boksen om noe syreinnhold (sto forresten ingenting om innhold i det hele tatt) såååååå - da velger jeg å tro at den ikke inneholder syre i det hele tatt, til det motsatte er bevist. Men ok - om musematta mi begynner å smuldre, skal jeg si i fra.

Lenke til kommentar

Litt på siden, syre er generelt "overvurdert" selv kraftige syrer er ikke så etsende, har fått 16molar svovelsyre på nevene mange ganger, null stress om du vasker det av innen et minutt, samme med bøker og slikt, klarer ikke å ete seg gjennom en kladdebok, selv etter lang tid.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...