zpug Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 LETT EKSAMEN:O Lukter en sekser Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det er var sykt kjipt å finne ut at rett svar på stoloppgaven var 24. Spesielt siden jeg tenkte det kunne være det på eksamen. Helvete, hvorfor skrev jeg det ikke? Ugg. : P Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Eksamen var lett. Jeg tror jeg bommet på oppgaven med symmetrilinjer da jeg bare tegnet to streker på kryss, eller er det riktig? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Eksamen var lett. Jeg tror jeg bommet på oppgaven med symmetrilinjer da jeg bare tegnet to streker på kryss, eller er det riktig? Hva med loddrett og vannrett gjennom midten? Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Skulle vel være slikt? Edit; Er det en bestemt dato alle skal få de igjen eller (Eksamen altså) Endret 15. mai 2009 av Responsive Lenke til kommentar
Niks Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Edit; Er det en bestemt dato alle skal få de igjen eller (Eksamen altså) 15. juni var det vel... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Er det egentlig en god grunn for at vi ikke får tilbake eksamen? Natrich Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Eksamen var lett. Jeg tror jeg bommet på oppgaven med symmetrilinjer da jeg bare tegnet to streker på kryss, eller er det riktig? Hva med loddrett og vannrett gjennom midten? Hva det jeg gjorde, så krysser fingrene for halvparten av de mulige poengene. Men er egentlig ganske fornøyd, for jeg hadde ikke peiling før jeg husket et bilde jeg hadde sett en gang hvor det var noen streker, så jeg tok nå en sjanse. Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg visste ikke hva jeg skulle, satset på at det var riktig. Deilig å vite i etterkant at det faktisk var riktig Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Så...hva ble riktig på symmetrilinjeoppgaven? Den Responsive skrev (tegning), eller kun vannrett og loddrett? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Finnes eksamensoppgavene ute på nett enda? Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvis de finnes, er de veldig godt gjemt. Finner de ikke noe sted i alle fall. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Så...hva ble riktig på symmetrilinjeoppgaven? Den Responsive skrev (tegning), eller kun vannrett og loddrett? Tegningen er rett. Hadde det vært et rektangel, ville den hatt to symmetrilinjer (hhv. loddrett og vannrett gjennom sentrum, normalt ned på sidelinjene.). Et kvadrat har samme som rektangelet, i tillegg til diagonalene fra hjørne til hjørne. Natrich: Det er nok av praktiske årsaker. På vgs. får du i hvert fall mulighet til å ta med deg besvarelsen (skriver på gjennomslagspapir) hvis du sitter tiden ut. Endret 18. mai 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Angående symmetrioppgaven bekreftet også mattelæreren at dette var rett! Gjennomgikk delprøve 1 i dag, fikk en kopi av den, men fikk ikke lov til å ta med meg hjem -.- Skal laste opp/publisere eksamen her om jeg får tilgang til den i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hvorfor er de så nøye på det? Eksamen er jo overstått. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Si det.. (edit) Sa i alle fall at jeg var interessert i få oppgavesettet, så vi får se hva som skjer... Endret 19. mai 2009 av mp93 Lenke til kommentar
MVR Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Vet dere hva jeg tror? De fleste er jo veldig enige om at eksamen var langt lettere enn de eksempeloppgavene vi fikk på forhånd. Grunnen kan være at departemantet med vilje ville gjøre det lettere for oss. Norge ligger langt, langt ned på alle slags lister over mattekunnskaper. Med enkle oppgaver så oppnår elevene høyere karakterer, slik at statestikken vil vise at kunnskapen i Norge stiger, og at elevene her er flinke. Da kan regjeringen være stolte over de elevene, på samme tid som vi lurer statestikken. Plutselig blir vi mye bedre. Jeg kom forresten ikke opp i matte, og har derfor ikke regnet oppgavene selv, så har ikke det største grunnlaget for å uttale meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå