St€rk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hva svarte dere på "hva koster en ball å en shorts"-oppgaven? 300 og 200 Endret 13. mai 2009 av €rk Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Du fikk det til nå, ja. Men hvis formlen på en sånn figur hadde stått i en regelbok, skulle det stått pr^2/4. Men de som lagde oppgaven er dårlige til å utdype. Så da skal det enten være p(2r)^2/4 eller pr^2 (hvis r er på den korte, altså 5. Det sto jo at r var radius på den minste sirkelen så da er 3,14*r*r som er rett. Dere må lese oppgaven skikkelig. pi*r^2 er jo arealet av en hel sirkel. tror du må begynne å lese regelboka di skikkelig først Det jeg prøver å si til folk. Er helt tullete hvis eksamens folkene skal ha arealet til en sirkel når arealet skal være pr^2 / 4! nei, tror de mener at det er svaret på oppgave 6c. var no sånnt jeg kom til i værtfall Endret 13. mai 2009 av Kuli93 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Shortsen kostet 200 kr og ballen 300 kr, var det ikke? to fotballer og tre shorts = 1200 kr 600 + 600 = 1200 kr Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Shortsen kostet 200 kr og ballen 300 kr, var det ikke?to fotballer og tre shorts = 1200 kr 600 + 600 = 1200 kr jep Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Den fikk jeg feil på, så jeg gjorde som læreren vår pleier å si: fake it till you make it. Jeg sa at fotballen og shortsen kosta 250 hver, og så sa jeg at siden du fikk 2 fotballer og tre shorts så fikk du 20% avslag på den ene fotballen, så den bare kosta 200 kr. Da gikk alt opp. Men når jeg ser hva svaret var, så kunne jeg selvfølgelig ha greid den hvis jeg bare hadde tenkt litt. Endret 13. mai 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du fikk det til nå, ja. Men hvis formlen på en sånn figur hadde stått i en regelbok, skulle det stått pr^2/4. Men de som lagde oppgaven er dårlige til å utdype. Så da skal det enten være p(2r)^2/4 eller pr^2 (hvis r er på den korte, altså 5. Det sto jo at r var radius på den minste sirkelen så da er 3,14*r*r som er rett. Dere må lese oppgaven skikkelig. pi*r^2 er jo arealet av en hel sirkel. tror du må begynne å lese regelboka di skikkelig først Det jeg prøver å si til folk. Er helt tullete hvis eksamens folkene skal ha arealet til en sirkel når arealet skal være pr^2 / 4! nei, tror de mener at det er svaret på oppgave 6c. var no sånnt jeg kom til i værtfall Ja, på denne oppgaven var det pr^2 ikke pR^2. For en sånn figur skal hvis ikke det blir spesisert at r=radius av lille halvsirkel være pr^2/4, der r = radius av den store Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hva svarte dere på "hva koster en ball å en shorts"-oppgaven? 200 for shortsen og 300 for ballen. Synes det var idiotisk at det stod "forklar" der. Hvordan og hvorfor skal man forklare noe sånt? Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Får håpe jeg klarer en 4'er. Følte det gikk veldig bra på del 1, men at det ikke gikk så bra på del 2. På del en føler jeg at det meste gikk glatt, mens på del 2 slet jeg med mange oppgaver, men jeg klarte excel oppgavene og den første oppgaven. Tror jeg har henta endel poeng da og at jeg skal få en bedre karakter enn hva jeg har fra før i matte. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det jeg prøver å si til folk. Er helt tullete hvis eksamens folkene skal ha arealet til en sirkel når arealet skal være pr^2 / 4! nei, tror de mener at det er svaret på oppgave 6c. var no sånnt jeg kom til i værtfall €rk har rett i at πr^2 / 4 skal være formelen for arealet av en slik figur, det at de skulle ha πr^2 som svar skaper jo bare forvirring, selv om det sto i oppgaven at r skulle være radiusen av den minste halvsirkelen. Får håpe jeg klarer en 4'er. Følte det gikk veldig bra på del 1, men at det ikke gikk så bra på del 2. På del en føler jeg at det meste gikk glatt, mens på del 2 slet jeg med mange oppgaver, men jeg klarte excel oppgavene og den første oppgaven. Tror jeg har henta endel poeng da og at jeg skal få en bedre karakter enn hva jeg har fra før i matte. Brukte OpenOffice Calc til excel oppgavene, gikk fint fordi de skulel printes ut, og ikke leveres som fil Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 det som skaper forvirring er bare all den tro inga om oppgavene xD haha Lenke til kommentar
karolin Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den fikk jeg feil på, så jeg gjorde som læreren vår pleier å si: fake it till you make it. Jeg sa at fotballen og shortsen kosta 250 hver, og så sa jeg at siden du fikk 2 fotballer og tre shorts så fikk du 20% avslag på den ene fotballen, så den bare kosta 200 kr. Da gikk alt opp. Men når jeg ser hva svaret var, så kunne jeg selvfølgelig ha greid den hvis jeg bare hadde tenkt litt. Gjorde akkurat det samme som deg! hadde jeg også tenkt litt mer... jaja.. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den fikk jeg feil på, så jeg gjorde som læreren vår pleier å si: fake it till you make it. Jeg sa at fotballen og shortsen kosta 250 hver, og så sa jeg at siden du fikk 2 fotballer og tre shorts så fikk du 20% avslag på den ene fotballen, så den bare kosta 200 kr. Da gikk alt opp. Men når jeg ser hva svaret var, så kunne jeg selvfølgelig ha greid den hvis jeg bare hadde tenkt litt. Gjorde akkurat det samme som deg! hadde jeg også tenkt litt mer... jaja.. Men som noen skrev, så er poengene bare til veiledning og sensor setter karakter etter hva han ser du forstår.Og vi fikk jo riktig svar men på en annen måte.. så det kan jo hende vi får riktig:) vi gjorde vanskelighetsgraden større også, for vi skrev 20 % år håpe på det beste.. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Men som noen skrev, så er poengene bare til veiledning og sensor setter karakter etter hva han ser du forstår.Og vi fikk jo riktig svar men på en annen måte.. så det kan jo hende vi får riktig:) vi gjorde vanskelighetsgraden større også, for vi skrev 20 % år håpe på det beste.. Ja, så spørs det om prosent er vanskeligere/,er komplisert enn ligninger med to ukjente Endret 13. mai 2009 av ArtistenT Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den fikk jeg feil på, så jeg gjorde som læreren vår pleier å si: fake it till you make it. Jeg sa at fotballen og shortsen kosta 250 hver, og så sa jeg at siden du fikk 2 fotballer og tre shorts så fikk du 20% avslag på den ene fotballen, så den bare kosta 200 kr. Da gikk alt opp. Men når jeg ser hva svaret var, så kunne jeg selvfølgelig ha greid den hvis jeg bare hadde tenkt litt. Gjorde akkurat det samme som deg! hadde jeg også tenkt litt mer... jaja.. Men som noen skrev, så er poengene bare til veiledning og sensor setter karakter etter hva han ser du forstår.Og vi fikk jo riktig svar men på en annen måte.. så det kan jo hende vi får riktig:) vi gjorde vanskelighetsgraden større også, for vi skrev 20 % år håpe på det beste.. Det gjelder del 2. Del 1 er det nok svarene som avgjøre alt. Og om du har riktig svar viser jo bare at du forstår mer enn om du tar feil., Men hvis dere kommer på noe så kreativt som rabatt, så hvorfor ikke? Er sær senor vil gi feil, en normal vil blir glad Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Får jeg trekk på Excel-oppgavene fordi jeg bare skrev ut formlene? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Får jeg trekk på Excel-oppgavene fordi jeg bare skrev ut formlene? !"!!"""!"!"! Skrev du ikke ut grafen, og svarene med medlemmer pr. parti? Lenke til kommentar
karolin Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 EXCEL oppgavene var lette og de gikk skikkelig bra! tror jeg har alt rett på begge excel oppg. (2 og 3) =) Fler som synes de var lette? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Men som noen skrev, så er poengene bare til veiledning og sensor setter karakter etter hva han ser du forstår.Og vi fikk jo riktig svar men på en annen måte.. så det kan jo hende vi får riktig:) vi gjorde vanskelighetsgraden større også, for vi skrev 20 % år håpe på det beste.. Ja, så spørs det om prosent er vanskeligere/,er komplisert enn ligninger med to ukjente Du trengte jo ikke å bruke ligninger med to ukjente, du kunne bare ha tatt prøve og feile-metoden. To feil svar, og ett rett. Lenke til kommentar
simen199 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den oppgaven med de 4 stolene og representanter, hvor mange ulike måter de kunne sitte på, så var svaret4*4=16. Grublet lenge over den, men fikk 16, ringte søsteren min når jeg kom hjem og hun får 6 i matte, og hun sa det var riktig. YESS:) Sorry men det er feil var 24 forskjellige muligheter. 4*3*2=24. Og radius i den siste oppgaven var r den minste radiusen og da blir det litt feil med 3,14*5*5/4= Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Den oppgaven med de 4 stolene og representanter, hvor mange ulike måter de kunne sitte på, så var svaret4*4=16. Grublet lenge over den, men fikk 16, ringte søsteren min når jeg kom hjem og hun får 6 i matte, og hun sa det var riktig. YESS:) Sorry men det er feil var 24 forskjellige muligheter. 4*3*2=24. Og radius i den siste oppgaven var r den minste radiusen og da blir det litt feil med 3,14*5*5/4= 24? Det blir jo skrotblink meg feil? 16 er det riktige. Bare tegn det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå