hthorn Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei Vil en AM3 prosessor, eksempelvis AMD Phenom II X4 955 Black Edition passe til mitt hovedkort som er ASUS M3A78 som har en AM2+ sokkel? Takker for svar! mvh. Henrik Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ja om BIOSen støtter den, sjekk det først. AM3 CPUer har dual minnekontroller, en for DDR3 og en for DDR2. Lenke til kommentar
hthorn Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hvordan sjekker jeg om dette er noe BIOSen støtter? Er dessverre ganske fersk på dette området http://www.futurelooks.com/asus-m3a78-t-am...erboard-review/ På denne siden står det: They’ve managed to release motherboards that are both compatible with AM2+ and AM3 sockets Ser at dette er et M3A78-T hovedkort, vet ikke om dette har særlig stor betydning da mitt er kun M3A78. Endret 6. mai 2009 av hthorn Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du finner utav det her: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...SLanguage=en-us Velg å søk på "motherboard". Hvis det er et rent M3A78 hovedkort du har (ikke -CM, -VM, -PRO e.l.), så støtter hovedkortet ditt Phenom II 955 ja! Etter seneste BIOS-oppdatering selvsagt! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hvis det er et rent M3A78 hovedkort du har (ikke -CM, -VM, -PRO e.l.), så støtter hovedkortet ditt Phenom II 955 ja! Etter seneste BIOS-oppdatering selvsagt! Bare for ordens skyld kommentere at også CM, VM, PRO, støtter Phenom II 955 (har vel blitt lagt til etter at du sist var inne og sjekket det) Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hvis det er et rent M3A78 hovedkort du har (ikke -CM, -VM, -PRO e.l.), så støtter hovedkortet ditt Phenom II 955 ja! Etter seneste BIOS-oppdatering selvsagt! Bare for ordens skyld kommentere at også CM, VM, PRO, støtter Phenom II 955 (har vel blitt lagt til etter at du sist var inne og sjekket det) Hehe, nei jeg bare skrev det jeg mente på en veldig knotete måte! Jeg sjekket kun M3A78, de andre tenkte jeg å sjekke ved eventuelt svar fra topicstarter om han hadde et av de! Endret 6. mai 2009 av FrodeA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå