Reggy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Har kjøpt meg en Blueray DVD spiller. Har flatskjerm uten HDMI tilkobling. Altså må jeg bruke andre kabler for å få brukt denne DVD spilleren. Jeg får bilde på tv`en ved å bruke rød - hvit og gul kabel fra DVD til TV. Men så ser jeg at DVD`en også har grønn - blå - rød kabeltilkobling. OG så langt jeg har funnet ut kalles dette RGB. TV har også mulighet for tilkobling til slike kabler grønn - blå og rød eller RGB. Vil jeg få bilde hvis jeg bruker dette som overføring mellom TV og DVD. Vil det evt gi meg bedre bilde/ overføring enn å bruke rød hvit og gul kabel? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Best med HDMI. Men ja du kan bruke RGB kabler Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Den porten du beskriver er ikke RGB, det er component. jstrandl Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Rød og hvit er lyd, gul er video. Dette er kompositt, den aller dårligste kvaliteten man kan velge. Komponent kan være omtrent like bra som HDMI. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Rød og hvit er lyd, gul er video. Dette er kompositt, den aller dårligste kvaliteten man kan velge.Komponent kan være omtrent like bra som HDMI. Jeg har ikke HDMI på min TV. Men muligens komponent, eller rød- grønn og blå uttak. Dere mener at det kalles component og ikke RGB kabler. MEn jeg kan bruke det og det vil være bedre enn kompositt som jeg bruker nå. For kompositt er det dårligste som en skriver. TAkk for svar og evt flere svar. Er helt grønn på dette her.... (finnes det HDMI / scart kabel? Evt hvis det finnes er det likevel bedre å bruke rød - grønn og blå kontakt mellom TV og DVD. (DVD har ikke scart, kun HDMI og disse tre fargene jeg har nevnt til kjedsommelighet i tråden nå) Endret 6. mai 2009 av Reggy Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nei, HDMI til scart er ikke mulig fordi HDMI er digitalt mens scart er analogt. Uansett så er komponent bedre enn scart. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Nei, HDMI til scart er ikke mulig fordi HDMI er digitalt mens scart er analogt. Uansett så er komponent bedre enn scart. OK. Da må jeg få kjøpt meg det og så vil jeg få bilde via disse kablene. Takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå